Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-08-30, 21:11
  #109
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sek-Loso
Med tanke på en annan tråd jag nyss såg så: POLISEN KOMMER INTE om du ringer 112 och säger att du mår dåligt av någon drog/överdos...

Tror dom inte skulle få göra mycket annat då än att åka på såna larm....

Har själv 4-5 ringt eller någon ringt åt mig...aldrig varit någon polis med eller tal om någon polis...Dom kommer inte till akuten sen heller (om du inte bråkar och är aggressiv, men då är det ju av den anledningen)

Senast jag var på akuten på danderyd hade jag tom lite tjack kvar i fickan när jag blev utskriven. Så det är knappast så att sjukhuspersonalen snokar och försöker sätta dit oss. De vill rädda våra liv, det är deras enda prioritet....

Man kan alltid ringa 112 och snacka med dem. Ibland blir man lugnare bara av att prata med dem när man nojjar...Jag var helt övertygad om att jag knappt kunde andas och snart skulle sluta helt, ringde 112, efter 5 min samtal säger sjuksköterskan: Eftersom du klarat av att konversera i 5 min så andas du nog. Bara en sån enkel grej så fatta jag att det bara var nojja.

Detta stämmer absolut inte där jag bor, de kommer jämt när någon tagit droger.
varje gång och man blir alltid gripen och åker på straff. iaf där jag bor (södra sverige)
Citera
2022-08-30, 21:13
  #110
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag har varit med om motsatsen. Att polisen aldrig ens blivit inblandad, flertalet gånger.

Får jag fråga när det här var?

När? Varje gång det hänt under hela livet...
Citera
2022-08-30, 21:27
  #111
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Detta stämmer absolut inte där jag bor, de kommer jämt när någon tagit droger.
varje gång och man blir alltid gripen och åker på straff. iaf där jag bor (södra sverige)

Det verkar ju vara väldigt annorlunda då beroende på var man bor eller hur mycket de har att göra. Jag har heller aldrig varit med om det vid något tillfälle man fått åka ambulans. Nån gång tror jag att de tog saker jag hade på mig. (Stockholm)
Citera
2023-10-27, 03:57
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apotek
Jag tycker att något av det första som ska läggas in i den här (mycket välbehövliga) stickyn är just att sjukhuspersonalen inte ringer polisen eller något sådant.
Det stod en liten rad om det halvvägs in i inlägget, men eftersom det här är den ABSOLUT främsta anledningen till att folk inte vill ringa efter hjälp, så anser jag att det borde stå så gott som först, kanske till och med i fetade bokstäver. Det allena tror jag skulle kunna rädda liv.

Min första post på Flashback blir detta. Just nu kikar jag bara runt och såg ditt meddelande. Jag är helt på din sida!
Citera
2023-10-27, 05:59
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimpish
Asså, jag vet exakt vad du snackar om. Har också fått uppleva det första hand. Förra året kom en polare kl 09 på morgon utan att säga nått. Bjöd på en fix vaket sen däckade. 20 minuter senare kommer 4 snutar och 2 narkotikaspanare. Dom tog min polare, hans tjack och va påväg ut. Sen sku dom ha mej också. Snutarna vet att jag har ett ostabilt psyke för MBV har informerat dom. Jag hade ingen bens och blev instängd i en jävla fyllecell. 2 timmar måste jag ha bens annars skulle jag snedtrppa. Dom nekar och klappar fast cellen. 23 timmar senare kommer dom från mentalvårdsjukhuset och hämtar mig.
Asså. Vad i helvete, jag kan fasna i den där skiten. Min läkare blev galen för snutarna hade brutit lagen... nått nytt?

Hej Fimpish
Vad betyder MBV?
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback