Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-19, 21:09
  #61
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och jag har legat med henne...
Var hon dålig i sängen?
Citera
2014-03-15, 22:40
  #62
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Hon och Jessica Zanden gjorde väl nåt slags utspel tillsammans där de basunerade ut att de njuter av att bli totaldominerade av män, både fysiskt och psykiskt..?

Just det: Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhammar: Jämställdheten kväver oss! Ge oss tillbaka den riktige mannen!
Citat:
När vågar vi erkänna att det kan finnas ömhet i ett slag över munnen? Och hur kan vi hjälpa misshandlade kvinnor, om vi hymlar med den magnifika kraften i ett försoningsknull?
__________________
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-03-15 kl. 22:42.
Citera
2017-10-24, 17:15
  #63
Medlem
Ny nyckelroman Sängkammartjuven. Vem är den manlige författaren, kallad "Patrik"?
Citera
2017-10-25, 06:48
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Ny nyckelroman Sängkammartjuven. Vem är den manlige författaren, kallad "Patrik"?
Det finns ju en författare med namn Per som har allvarliga ekonomiska problem. Kan det vara han?
Citera
2017-10-25, 08:12
  #65
Medlem
bofhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluepillman
Det finns ju en författare med namn Per som har allvarliga ekonomiska problem. Kan det vara han?

Kan vara den Per som tycker att "Stäpplöperskan" är en "minor classic":
http://www.litteraturmagazinet.se/ce...stapploperskan
Citera
2017-10-26, 18:39
  #66
Medlem
Per Pl*nh*mm*r. Det vete f*n.

Kan Per H*gm*n placeras in i bilden...?
Citera
2017-10-26, 20:59
  #67
Medlem
bofhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Per Pl*nh*mm*r. Det vete f*n.

Kan Per H*gm*n placeras in i bilden...?

Tror mer på Pl*nh*mm*r.

Den här typen i boken är tydligen både författare och kritiker, PH är väl bara författare?

Två citat från tidningsartiklar:

"Så när en Patrik, etablerad författare och dessutom kritiker – en av de få som skrivit väl om hennes förra roman, den om skilsmässan – uppenbarar sig faller hon så klart."
https://www.svd.se/cecilia-gyllenham...aste-kanslorna

"Så vem är förebilden för denna kulturman?
– Det säger jag inte. Det här är ändå en roman.
Är det för att han pekas ut som brottsling, som du inte vill säga det?
– Ja, så kan det vara. Då kanske jag blir stämd. Den personen jag har varit ihop med, han är inte i Sverige. Det ligger en brottsundersökning där han är åtalbar, med risk för att hamna i fängelse.
– Han kanske inte är så jättekänd. Och som fiktiv person är han mer spännande än i verkligheten."
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-och-kulturman
Citera
2017-10-26, 22:34
  #68
Medlem
bofh:

det hade varit komiskt om det hade varit PH, men hans profil stämmer inte alls förstås om man tänker efter!

Pl*nh*mm*r: helt klart en pretentiös råtta. Göteborgs författarstipendium 2012. Inte träffat på honom på många år.

Brottsundersökning?!
__________________
Senast redigerad av MyBestEnema 2017-10-26 kl. 22:35. Anledning: edit
Citera
2017-10-27, 21:02
  #69
Medlem
bofhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
bofh:

det hade varit komiskt om det hade varit PH, men hans profil stämmer inte alls förstås om man tänker efter!

Pl*nh*mm*r: helt klart en pretentiös råtta. Göteborgs författarstipendium 2012. Inte träffat på honom på många år.

Brottsundersökning?!

MInns att jag inte gillade PP som skribent i GP, blev riktig arg p.g.a. några saker han skrev. Har inte läst GP på länge.
Ang. Brottsundersökning: Såg Gyllenhammar på ett seminarium på Bokmässan, jag vill minnas att hon nämnde något om en stulen båt...
Citera
2017-10-27, 21:28
  #70
Medlem
Det är Per Planhammar, och oj vad han har ställt till det för sig.
Låna aldrig ut pengar till denna man. Upplåt heller aldrig ditt hem. Då börjar det försvinna saker.
Citera
2017-10-27, 22:45
  #71
Medlem
bofhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyBlues
Det är Per Planhammar, och oj vad han har ställt till det för sig.
Låna aldrig ut pengar till denna man. Upplåt heller aldrig ditt hem. Då börjar det försvinna saker.

Jaså minsann! Från Kulturman till Brottsling, intressant...
Citera
2017-10-27, 23:25
  #72
Medlem
Hoppas att polisen hinner före.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback