Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-07, 22:02
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devreaux
gott , tack för hjälpen

kommer nog ändå sluta med att jag köper en 160 gigs vanlig hdd

Eller så gör du som en annan tipsade, skaffa ett PCI-kort med 2/4 USB 2.0-uttag. Om du nu har nån vanlig PCI ledig i burken. Btw, varför sitter du fortfartande på den gamla? En ny kan du få riktigt billigt. Du kan få köpa en AMD 2500+ med skärm och allt, billigt av mig. Ber hemskt mycket om ursäkt om detta inlägg bryter mot köp/sälj, ge mig smisk isf. Tycker så synd om killen med så gammal dator.
Citera
2008-04-07, 22:44
  #14
Medlem
Devreauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Eller så gör du som en annan tipsade, skaffa ett PCI-kort med 2/4 USB 2.0-uttag. Om du nu har nån vanlig PCI ledig i burken. Btw, varför sitter du fortfartande på den gamla? En ny kan du få riktigt billigt. Du kan få köpa en AMD 2500+ med skärm och allt, billigt av mig. Ber hemskt mycket om ursäkt om detta inlägg bryter mot köp/sälj, ge mig smisk isf. Tycker så synd om killen med så gammal dator.

jag har en dator med geforce 5200 , 3.0 ghz processor och 512 MB ram men jag föredrar min gamla eftersom allt jag gör är surfar laddar ner och kollar på film/lyssnar på musik

jag orkar inte köpa en ny dator om jag bara needar mer HDD space.
Citera
2008-04-08, 10:51
  #15
Medlem
epost72s avatar
Som många redan påpekat, filöverföringshastigheten är enormt mycket lägre med usb 1. Men det klart har man gott om tid så. Många små filer eller få stora allt tar betydligt längre tid.

Samtidigt vill jag slå ett slag för externa HDD det är ett oslagbart sätt att transportera filer. Man måste ju inte sitta och titta på när överföringen sker.

Total commander är ett kanonprogram om man vill synkronisera mappar och HDDs
Citera
2008-04-08, 11:19
  #16
Medlem
Norrloaders avatar
Lacie:s lego e lite dyrare än du tänkt, men dom är JÄVLIGT häftiga

http://www.prylguiden.se/dep28art1400.aspx
Citera
2008-07-08, 18:49
  #17
Medlem
Mx_1337s avatar
Hoppar in här och ställer några frågor, som kan verka ganska ondöiga kanske, men efter som jag inte kan svaren själv så vad gör man?

Sitter då på en HP Personal Media Drive HD1600 160gb extern hårddisk.
Frågorna jag har är som följer:

1. För det första, hur stänger man av den externa hdd:n? Borde väl finnas en strömbrytare på eller liknande, dock inget jag hittat, den blir varm rätt fort så det skulle vara bra om man kunde låta den vila när man ändå inte ska använda den!

2. Kan man stänga av den närsomhelst eller ska den stängas av när den riktiga hdd:n också är avstängd?

3. Kan man stänga av den genom att dra ur t.ex USB kablen, om inte vad gör man om den skulle lossna?

Tackar på förhand gott folk
Citera
2008-07-08, 19:52
  #18
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Hoppar in här och ställer några frågor, som kan verka ganska ondöiga kanske, men efter som jag inte kan svaren själv så vad gör man?

Sitter då på en HP Personal Media Drive HD1600 160gb extern hårddisk.
Frågorna jag har är som följer:

1. För det första, hur stänger man av den externa hdd:n? Borde väl finnas en strömbrytare på eller liknande, dock inget jag hittat, den blir varm rätt fort så det skulle vara bra om man kunde låta den vila när man ändå inte ska använda den!

2. Kan man stänga av den närsomhelst eller ska den stängas av när den riktiga hdd:n också är avstängd?

3. Kan man stänga av den genom att dra ur t.ex USB kablen, om inte vad gör man om den skulle lossna?

Tackar på förhand gott folk
svar på fråga:
1: dra ur sladden. men används inte hdd;n så stänger den av sig själv. klart att den blir varm men de är inget att oroa sig för.

2: den kan du stänga av när som helst du inte använder den. men! se till att du har "stoppat" den först och att inget program eller dy använder den.

3: genom att dra ur USB-kabeln så bryter du kontakten med datorn o då kommer den stänga av sig.men! samma sak här.se till att du har "stoppat" den innan, annars kan du få riktigt jobba problem om de vill sig illa.
Citera
2008-08-10, 13:54
  #19
Medlem
dr_phils avatar
har en bärbar dator som nu börjar få lite dåligt med utrymme,
tänkte köpa en ny extern hdd på 1 tb minst men är sugen på någon som går att koppla in till routern så jag slipper dra en massa kablar. hur blir överförningshastigheten om jag kör den över routern? kan jag streama filmer osv
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback