Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-30, 01:52
  #36613
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du tror på astrologi, numerologi och jordens nära förestående undergång några ggr per år så jag tror jag väljer att inte investera i ett guldgruveföretag som 2014 var konkursmässiga och anklagades för fiffel!!

http://www.svd.se/aktiespararna-de-v...mines-i-botten

Du glömde också nämna att jag tror att jorden är platt om du missat det står det väldigt tydligt i min tag - Quest To Find The Edge

Men gör det mig till en sämre trader för det? Nej snarare tvärtom jag kombinerar det i min trading

It's because I am crazy and you should probably not follow me well not really bara för mycket för dig för du är för hjärntvättad och rädd för att tänka ett steg längre, vara "konspiratorisk" oooh scary word att associeras med, social stigma.

Men det är smartare och bättre att inte vara associerad med vissa CULTures, speciellt den du kommer ifrån (veta hur de fungerar men inte följa utan att inte veta varför de existerar.)


Angående det som hända i NOMI förra året, såg hela manipulationen, först drev de kursen upp och sedan nedåt, säkert inhyrda av NOMI samma sak håller på att ske nu igen, rally och sedan dump förmodligen.

Är bara intresserad av att gå in i NOMI när jag vet att guldpriset är på väg upp och har brutit sin nedgångsfas och marknaden verkligen är på väg in i en immanent bear market.

Men enligt Goldman Säckpipa så ska guldet ned till $1000 inom 1 år och med fler QE's bakom hörnet från ECB så kommer Euron sänkas och prissättningen som NOMI väntar på 1200 i EUR inte gynna dem.

Så räkna med att de kan komma att kräva 1-2 nyemissioner till innan de verkligen kan komma i gång om guldpriset och Euron går ned i stället, allt hänger på resten av världsmarknaden egentligen och hur bra de kan preservera pengarna de har i bolaget nu.

Citat:
Bullion was forecast to retreat to $1,100 an ounce in three months, $1,050 in six months and $1,000 in a year, according to the report, which was dated Oct. 21 and received on Thursday. Spot bullion traded at $1,168.52 an ounce by 11:57 a.m. in London, down 1.5 percent for 2015.

Därmed varför jag avvaktar med NOMI tills jag vet att nedgångsfasen för guldet verkligen är bruten och Goldman då har fel.

Har sagt det förut 2017 kommer toppen förmodligen sättas med lågpunkten år 2020.

Dessa grafer tycker jag illustrerar det väldigt bra.

Citat:
2017 med lågpunkt år 2020

Tror dessa grafer gäller en tid framöver.

Gissar på att 2016 blir ett laddat år med fullös av QE's för att sedan toppa kring början på 2017 och aldrig se dessa nivåer igen på flera år.

Ta alla björnar by surprise med ett värre rally än ECB som vi hade i början av året efter de beartrappat dom ordentligt.

Och senaste nytt som kom i går.

Citat:
BREAKING: Deutsche Bank to eliminate 2015, 2016 dividends, plans to resume at "competitive payout ratio" in FY 17

Deutshe Bank, den bank som ryktades i sommar för att vara nästa Lehman Brothers har alltså tagit bort sin utdelning för år 2015 och 2016 och flyttat fram den till 2017, tror du det är en coincidence eller

Du vet att jag inte tror på slumpen eller sammanträffanden

Citat:
I don't know where the lights are taking us
But something in the night is dangerous
And nothing's holding back the two of us
Baby this is getting serious
Oh oh oh
Detain The Dangerous
Oh oh oh

It's Getting Dangerous

__________________
Senast redigerad av Key. 2015-10-30 kl. 02:51.
2015-10-30, 07:07
  #36614
Medlem
ethernals avatar
Nomi är ett ganska underhållande bolag, brukar titta förbi deras forum på avanza med jämna mellanrum och äta popcorn och höra hur det går för deras tappra investerare

Härligt nu när ledningen gått ut och sagt att de själva ska teckna aktier i kommande nyemmision, kanske kan hålla liv i spektaklet några månader till och fortsätta bidra med underhållning.
2015-10-30, 07:51
  #36615
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
Nomi är ett ganska underhållande bolag, brukar titta förbi deras forum på avanza med jämna mellanrum och äta popcorn och höra hur det går för deras tappra investerare

Härligt nu när ledningen gått ut och sagt att de själva ska teckna aktier i kommande nyemmision, kanske kan hålla liv i spektaklet några månader till och fortsätta bidra med underhållning.
Vilka är trollen som driver Nomi nu? Är det samma som förut? Såg att största ägarna är två banker, Goldman och morgan stanley? Lite illavarslande. Ja det och att "Key" tycker det är en intressant aktie...
2015-10-30, 09:10
  #36616
Medlem
ethernals avatar
Dom bytte ju bland annat VD, tog in CFO'n från Northland
Nu var hon ju iochförsig mammaledig när Northland gick i konken och vad jag sett så är det inget som pekar på att hon hade några fingrar i just den smeten men ja, vet inte om det känns som en kvalitetsstämpel direkt

Key har dock ett par bra poänger om just detta bolag, jag bedömer inte heller att guldpriset ska upp någon gång snart och nomi med nya vd/styrelse kommer nog göra både en och två emissioner till innan det ens är prat om någon gruvstart (måste ju ha marknadsmässiga löner när man är direktör, det förstår väl vem som helst.)


Chansen att de klarar sig och det blir gruvstart är i stort sett en snöbolls chans i helvetet. Med det sagt har jag slängt in en liten 'trisslott' på 5.000:- i nomi. Kommer jag nånsin se dom pengarna igen? Knappast. Är det en vettig investering? LOL. Är det värt varenda liten krona för att dra mitt strå till stacken så spektaklet kan fortsätta så man kan sitta och mjölka saltiga tårar på avanzas forum? OH JA!

Nått måste man ju roa sig med...
2015-10-30, 09:16
  #36617
Medlem
Tråkig o kort handelsdag idag.
2015-10-30, 09:17
  #36618
Moderator
Semesters avatar
Med över 36.000 inlägg börjar tråden bli trög att administrera rent tekniskt. Så vi börjar om på ny kula här: (FB) Day Trader-tråden 4 (chattande tillåtet!)

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback