Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-16, 04:24
  #697
Medlem
Hej,

tänkte skriva en kvantitativ c-uppsats inom psykologi och undersöka personlighetsdrag och om det korrelerar med ett beteende. Man vill ju helst få 300+ pers som svarar på ens enkät.

Hur gör man om bara 40 pers svarat? Kan jag "fuska" och skriva i själv i enkäten utan att det märks eller kan man bli krävd på att redovisa samtliga deltagare?
Citera
2024-04-22, 02:16
  #698
Medlem
norther1s avatar
Hej! Skriver ett ex-arbete inom ekonomi och gjorde tidigare en intervjustudie där 15 deltagare intervjuades. Deltagarna anonymiseras, alltså tillges ett alias. Jag har dock råkat klanta mig och missat att spara ett dokument med uppgifter om två deltagare, alltså namn och telenummer, och således förlorade jag dem. Har kvar transkriptionerna.

Har redan skickat in arbetet och kan således inte ersätta dessa respondenter med någon annan. Finns det en risk att vi blir utsatta för typ någon etikprövning där vi måste lämna ut uppgifter till deltagarna, och i så fall, hur illa är det för oss då vi saknar vissa respondenters kontaktuppgifter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback