Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2007-11-10, 12:26
  #73
Medlem
Zvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ja ...du har rätt. Jag ångrar min formulering i trådrubriken.
Det här är större än det vanliga vänster-höger tjafset. Alla är förlorare.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=571424

Alla är förlorare om kränkning av integriteten blir så vanlig att begreppsinflationen gör begreppet helt ointressant.

Folk kränks ju stup i kvarten. Om en kamera kan minska integritetskränkningen så föredrar folk denna kamera. De röstar på det parti som minskar integritetskränkningen.

Att protestera mot kameran blir att predika rättigheten att kränka integriteten.
Citera
2007-11-11, 00:29
  #74
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zven
Alla är förlorare om kränkning av integriteten blir så vanlig att begreppsinflationen gör begreppet helt ointressant.

Folk kränks ju stup i kvarten. Om en kamera kan minska integritetskränkningen så föredrar folk denna kamera. De röstar på det parti som minskar integritetskränkningen.

Att protestera mot kameran blir att predika rättigheten att kränka integriteten.

Här är det avgörande att vi skiljer på verklig säkerhet och upplevd säkerhet. Den subjektiva känslan måste vägas mot den reella vinsten i form av minskad brottslighet, som har ett direkt samband med preventiv signalspaning.
Också åt andra hållet. Den upplevda känslan av kränkt integritet vs. minskad brotslighet.
Det är också viktigt, om inte ännu viktigare, att ställa just de subjektivt upplevda värdena mot varandra och väga dem. Vad är värst? Tex: Att östermalstanterna kan kolla vilka som springer i trappen eller att undomarna känner sig misstänkta så fort de slår på datorn.
Dvs mäta den totala mängden ackumulerat lidande i de båda lägren och sedan välja.
Citera
2007-11-11, 04:15
  #75
Medlem
Myndigheter? ursäkta mig men sen när har gruppboende folk och annat dimensions trash varit en myndighet i min friska ickesinnessjuke ovridna verklighetsuppfattning som jag verkar var ensam om? vilda västern där ute och du vill inte ha en sheriff som inte gåt att lite på eller ingen sheriff alls?, Rheinfeldt och skötare är ju roligare än Simpsons, ser verkligen inte legitimiteten i den här posten när politiker och olegala myndigheter tas mer seriöst juridiskt enligt unvirusm grundlagar än Hells Angels och Jesus i ett begrepp som omfattar mig som aldrig skrivit på medlemskap i Sverige.
Citera
2007-11-11, 05:37
  #76
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
Myndigheter? ursäkta mig men sen när har gruppboende folk och annat dimensions trash varit en myndighet i min friska ickesinnessjuke ovridna verklighetsuppfattning som jag verkar var ensam om? vilda västern där ute och du vill inte ha en sheriff som inte gåt att lite på eller ingen sheriff alls?, Rheinfeldt och skötare är ju roligare än Simpsons, ser verkligen inte legitimiteten i den här posten när politiker och olegala myndigheter tas mer seriöst juridiskt enligt unvirusm grundlagar än Hells Angels och Jesus i ett begrepp som omfattar mig som aldrig skrivit på medlemskap i Sverige.

Ja...verkligen. Det gäller att sätta punkt någon gång.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback