Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-17, 05:45
  #421
Medlem
uppdrag-gransknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Detta kanske inte riktigt är rätt forum, flytta om felaktigt.

Är en extremt ambivalent människa i vissa situationer och nu har jag blivit indragen på Amwayspåret av en kompis. Problemet med situationen är jag inte vet om jag ska satsa på det eller inte. Jag presenterar några för- och emotpunkter.

För: Jag är student och behöver pengarna
Jag kommer alltid ha något att göra om jag blir rastlös
plus allt annat man matats med som ska vara så bra med det.

Mot: På första mötet sa de att man inte satsade några pengar, senare kom det fram att det gör man tydligen i början.
Praktiskt taget noll människor i min omgivning skulle köpa grejerna.
En bekant till mig, extremt driftig kvinna som lyckas med alla affärer hon tar sig för, provade på Amway och det gick åt hell.

Vad göra?

Om du tycker om att skänka pengar till någon som inte är fattig (Amway corporation) är det helt ok att gå med i amway. Vill du tjäna pengar så skall du vara medveten om att den dagen du börjar tjäna pengar på dina vänner från och med den dagen är de inte längre dina vänner. Är detta ok för dig så kör på.
Citera
2017-01-06, 09:09
  #422
Medlem
rex144s avatar
MLM var stort på 1980-1990 talet, först och störst var Amway som har det största produktubudet,
tandkräm, diskmedel, tvättmedel, parfym, vitaminer, gardiner, kläder,

sedan kom Oriflame från Malmö och Herbalife , alla dessa MLM bygger på att man ska göra stora inköp, man ska bli både grossist och detaljist, oftast slutar det med att man får äta upp sitt lager,

dessa företag tvingar nya medlemmar att köpa deras produkter för omkring 20-50.000kr , de mindre kosmetika företagen nöjer sig med ett par tusenlappar,

hela upplägget bygger på att hela tiden skaffa nya kunder som köper deras startkit, det roliga är att deras sk "försäljare" -egna företagare, är mesdt intresserade att värva nya medlemmar än att sälja en burk med kosttillskott då deras grejer är dyra och svårsålda,
Citera
2017-11-08, 01:00
  #423
Medlem
supermupps avatar
Min mamma gick med i Amway för cirka ett år sen .
När man själv pratar med människorna som jobbar på mötena så hävdar dom att dom inte jobbar för Amway, utan för en annan organisation.
Det är dom här människorna som har i uppgift att få dig att forsätta vara motiverad och inte ge upp den tomma bli rik drömmen.
Det är dom som hjärntvättar dig att du ska forsätta köpa Amways produkter som tex cd-skivor som i sin tur fungerar som motivation till att forsätta kämpa fast det går dåligt och att inte ge upp.
Dom här mentorerna har hjärntvättat min mamma till den milda grad att cd-skivorna och ”företaget” är allt hon gör och pratar om.
Hon blundar åt verkligheten och vägrar inse att hon inte går med vinst och tror stenhårt på att hon kommer att bli miljonär en dag tack vare det här.
Det enda hon gör om dagarna är att försöka övertala andra människor att bli medlemmar som i sin tur ska konvertera mer folk.
Sen hon gick med i Amway så har hon förlorat pengar, vänner, familj och till och med hennes riktiga jobb. Jag har försökt att tala henne till rätta men det är hopplöst.
Det är min mamma men en då inte den mamma som jag har haft hela mitt liv, skulle kunna göra vad som helst för att kunna få henne tillbaka så vi kan vara en familj igen.
För guds skull, beblanda er aldrig med den här sekten, ni skulle lika hjärna kunna gå med i Scientologikyrkan, dom tar era pengar och hjärntvättar också
Citera
2021-03-24, 20:02
  #424
Medlem
frankie16s avatar
Bumpar tråden.

Hur går det för Amway i Sverige? Blir det några nya diamanter?
Citera
2023-12-16, 06:03
  #425
Medlem
Devinivillas avatar
Om du känner att du vill förlora pengar ska du absolut gå med i detta pyramidspel, det finns ingen ärlig chans att du återser dina pengar igen. Skräp Big No No 🚫
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback