Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-17, 05:45
  #421
Medlem
uppdrag-gransknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Detta kanske inte riktigt är rätt forum, flytta om felaktigt.

Är en extremt ambivalent människa i vissa situationer och nu har jag blivit indragen på Amwayspåret av en kompis. Problemet med situationen är jag inte vet om jag ska satsa på det eller inte. Jag presenterar några för- och emotpunkter.

För: Jag är student och behöver pengarna
Jag kommer alltid ha något att göra om jag blir rastlös
plus allt annat man matats med som ska vara så bra med det.

Mot: På första mötet sa de att man inte satsade några pengar, senare kom det fram att det gör man tydligen i början.
Praktiskt taget noll människor i min omgivning skulle köpa grejerna.
En bekant till mig, extremt driftig kvinna som lyckas med alla affärer hon tar sig för, provade på Amway och det gick åt hell.

Vad göra?

Om du tycker om att skänka pengar till någon som inte är fattig (Amway corporation) är det helt ok att gå med i amway. Vill du tjäna pengar så skall du vara medveten om att den dagen du börjar tjäna pengar på dina vänner från och med den dagen är de inte längre dina vänner. Är detta ok för dig så kör på.
Citera
2017-01-06, 09:09
  #422
Medlem
rex144s avatar
MLM var stort på 1980-1990 talet, först och störst var Amway som har det största produktubudet,
tandkräm, diskmedel, tvättmedel, parfym, vitaminer, gardiner, kläder,

sedan kom Oriflame från Malmö och Herbalife , alla dessa MLM bygger på att man ska göra stora inköp, man ska bli både grossist och detaljist, oftast slutar det med att man får äta upp sitt lager,

dessa företag tvingar nya medlemmar att köpa deras produkter för omkring 20-50.000kr , de mindre kosmetika företagen nöjer sig med ett par tusenlappar,