Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-19, 12:57
  #1345
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonhej
Någon som kan rekommendera en hyfsat stark ficklampa där strobefunktionen aktiveras med ett enda tryck? Alltså inte trippeltryck ed.
Har en Klarus XT11 idag som aktiverar strobe genom att man håller i en vippströmbrytare i botten av lampan, släcks när man släpper. Perfekt funktion, men den börjar glappa.

Nitecore P20i är identisk i handhavande som Klarus XT11 men den har det nya 21700 lithiumbatteriet som ger brutala 1800 lumens. Går att köra på CR123 men då går den inte på max.

Har den själv, suverän lampa, det medföljande hölstret är också riktigt väl designat.

https://flashlight.nitecore.com/product/p20i
Citera
2022-01-28, 23:48
  #1346
Medlem
Kör med LUMONITE Compass R pannlampa och även en LED Lenser P17. Kompletterar varandra kanon. Saknar dock batteripack till pannlampan..
Citera
2022-03-23, 22:38
  #1347
Medlem
the-phr0zens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klubban96
Kör med LUMONITE Compass R pannlampa och även en LED Lenser P17. Kompletterar varandra kanon. Saknar dock batteripack till pannlampan..

det har sannerligen hänt lite på ficklamp-fronten sedan jag startade den här tråden.

bra krut i den du!
Citera
2023-01-29, 10:29
  #1348
Medlem
Isnatts avatar
Jag har ett par Olight seeker 2 här hemma som gårdslampor och är jättenöjd, bra drag i dom och bra hållbarhet per laddning.
Men jag skulle önska att ha dom som pannlampa också. Finns det nåt 'kit' att ha på huvudet så jag kan fästa lampan uppepå huvudet?
Citera
2023-09-25, 13:35
  #1349
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har ett par Olight seeker 2 här hemma som gårdslampor och är jättenöjd, bra drag i dom och bra hållbarhet per laddning.
Men jag skulle önska att ha dom som pannlampa också. Finns det nåt 'kit' att ha på huvudet så jag kan fästa lampan uppepå huvudet?


Jag har en olight H2R Nova, tror dom kanske heter Perun nu. Den är jäkligt bra. Kan stå på sin egen fot med magneten, funkar som pannlampa, etc. Olight över huvud taget är bra, håller på att kolla deras pistol lampor nu.
Citera
2024-02-14, 15:51
  #1350
Medlem
Jag har en helt normal biltema ficklampa, är det nån som kan ge mig ett tips på en bra en, vill inte att det ska vara för dyrt men ska vara bra, svara gärna!
Citera
2024-02-15, 19:03
  #1351
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanmackan
Jag har en helt normal biltema ficklampa, är det nån som kan ge mig ett tips på en bra en, vill inte att det ska vara för dyrt men ska vara bra, svara gärna!

Kolla efter olight dom är bra.
Citera
2024-02-15, 19:06
  #1352
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanmackan
Jag har en helt normal biltema ficklampa, är det nån som kan ge mig ett tips på en bra en, vill inte att det ska vara för dyrt men ska vara bra, svara gärna!

Streamlights eller Fenix är bra oxå.
Citera
2024-05-10, 08:37
  #1353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanmackan
Jag har en helt normal biltema ficklampa, är det nån som kan ge mig ett tips på en bra en, vill inte att det ska vara för dyrt men ska vara bra, svara gärna!
Hej, jag kör med en sådan här. Ganska smidig och stark. Jag köpte också ett extra batteri till så man alltid har ett uppladdat extra med sig:
https://www.starkaficklampor.se/oc/S...Alonefire-X150
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback