Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-18, 12:27
  #10453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Borg ligger i en fallande trend och har stöd runt 60 i min graf. Eftersom den faller så faller även stödet. Avvakta är mitt råd. Vissa indikatorer pekar dock på att den ska uppåt. Men Borg har visat sig vara svår att analysera tekniskt. Den kan hoppa väldeliga.
oki tackar , jag ligger å fiskar 4-5 kr under om det skulle komma spik, flyttar ner efterhand, om jag är på plats .
2008-02-18, 12:29
  #10454
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Sandvik ligger precis på motståndet vid MA 50 så avvakta. Gå ur säljpositionen om den stänger högre än 101,50
Tack för tipset.
2008-02-18, 12:31
  #10455
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smacken
oki tackar , jag ligger å fiskar 4-5 kr under om det skulle komma spik, flyttar ner efterhand, om jag är på plats .
Ja, går den ner till 60 kan det bli en mycket bra affär att gå in.
2008-02-18, 12:35
  #10456
Medlem
KvilleniusIIs avatar
Liten snabb fråga till dig Magnum, Hur länge har du använt TA och hur lärde du dig det?

Håller själv på och lär mig lite grunder just nu

Mvh
2008-02-18, 12:39
  #10457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Ja, går den ner till 60 kan det bli en mycket bra affär att gå in.
ja , tänkte det . Svårt annars generellt pågår kamp mellan dom som hoppas att det inte ska bli så mycket värre även om det kommer komma en del nya surheter. Kontra dom som tykcer det är självklart att det ska ner mer ( typ bull/bear sekten som finns inne på avanzas forum om ni följer deras forum)
Själv byter jag åsikt numera ett par gånger om dagen känns det som
2008-02-18, 12:41
  #10458
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvilleniusII
Liten snabb fråga till dig Magnum, Hur länge har du använt TA och hur lärde du dig det?

Håller själv på och lär mig lite grunder just nu

Mvh

Jag började för ca ett år sedan. Från att ha varit totalt ointresserad av aktier till att blivit nästan besatt..hehe! Har lärt mig genom webben samt böcker och givetvis genom att själv analysera. Jag har dock mycket kvar att lära. Försöker hitta en metod som passar mig.
2008-02-18, 12:54
  #10459
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smacken
ja , tänkte det . Svårt annars generellt pågår kamp mellan dom som hoppas att det inte ska bli så mycket värre även om det kommer komma en del nya surheter. Kontra dom som tykcer det är självklart att det ska ner mer ( typ bull/bear sekten som finns inne på avanzas forum om ni följer deras forum)
Själv byter jag åsikt numera ett par gånger om dagen känns det som

Är inte inne där men kikar ibland in på DI samt VCW. Tycker det blajas för mycket på såna ställen. Jag har helt enkelt sluta lyssna på deras "råd". Nu bildar jag mig en egen uppfattning och struntar i vad företaget bakom aktien sysslar med eller heter. För mig gäller för närvarande enbart TA.
2008-02-18, 12:59
  #10460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Då är vi minst två som inte är glada. Jag ligger all-in i säljisar, OMX och Sandvik vilket inte känns jättekul just nu. Det såg ut som om vi var på väg åt "rätt" håll i fredags men nu kännner jag mig inte lika kaxig längre. Jag kände mig tvärsäker på att nedgången skulle komma igång ordentligt idag.

Men jag tror att det tappar lite på eftermiddagen. Vad säger TA-rävarna? Enligt Whitestone så ska det väl ner... om jag fattat rätt...?
http://www.whitestone.se/analyser/omx/omx18.php
2008-02-18, 12:59
  #10461
Medlem
KvilleniusIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Jag började för ca ett år sedan. Från att ha varit totalt ointresserad av aktier till att blivit nästan besatt..hehe! Har lärt mig genom webben samt böcker och givetvis genom att själv analysera. Jag har dock mycket kvar att lära. Försöker hitta en metod som passar mig.


Okey Låter bra.

Glömde föresten fråga om det funkat för dig?
Alltså stämmer det du kommer fram till om stöd/motstånd osv?

mvh
2008-02-18, 12:59
  #10462
Medlem
deliverers avatar
OMX överprissatt nu enl mig. 952 mer rimligt sett till tysk.
edit: tyskräntan under 3.98, nu vill jag ha ond bråd död i omx (~950)
__________________
Senast redigerad av deliverer 2008-02-18 kl. 13:04.
2008-02-18, 13:10
  #10463
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvilleniusII
Okey Låter bra.

Glömde föresten fråga om det funkat för dig?
Alltså stämmer det du kommer fram till om stöd/motstånd osv?

mvh

Ja, sen jag la om strategin för nån vecka sen och slutade med chansaffärer. Sannolikheten är större att jag gör fler plus än minusaffärer med denna strategi. Det är det viktigaste.
Enbart plusaffärer finns det ingen som gör vilken metod man än använder sig av.
Det gäller att ha så många indikatorer och liknande på sin sida för att öka sannolikheten, samt att gå ur snabbt om det ändå går åt motsatt håll. I den marknad som nu råder har det visat sig lönande att ta små vinster. Alltfrån hundralappar till några tusen.

Vi får se om det funkar med blankningen i Husqvarna. Den blankade jag på motståndet vid 67,50, den gick sedan över det till 68,50 för att sen sjunka under motståndet igen. Detta är väldigt vanligt, därför är det många gånger bättre att avvakta lite tills stöd/motststånd bryts för att sedan smälla in pengarna. Detta sker dock inte alltid och då kan man hamna utanför istället.

Går HUSQ till 64 idag stänger jag blankningen. Där finns stödet vid MA20. Dagen får utvisa om det fungerar denna gång.
__________________
Senast redigerad av Magnum 2008-02-18 kl. 13:16.
2008-02-18, 13:16
  #10464
Medlem
Kivans avatar
Diskussionen fortsätter här: http://www.flashback.org/showthread.php?p=10052202

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback