Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-11, 18:30
  #8845
Avstängd
Supermarines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Undertecknad brukar se Littorin med flickvän ganska ofta i dessa trakter. Inte så konstigt då de bor på Regeringsgatan, rakt över gatan från US Video, passande nog





Stämmer inte, alla med svenska pass måste ha visum till Indonesien, även om du så bara ska ligga på stranden på Bali i en vecka.

Nej. Det är du som har fel. Ett nytt visum utfärdas PÅ flygplatsen i Jakarta om du ska in i landet. Ett sådant kostar 20 dollar där. Det är dessutom olika visumregler om du som svensk t ex reser in i vissa länder i Asien kommande från ett annat grannland jämfört med om du kommer direkt från Sverige. Det är bara slänga upp 20 dollar om visumet gått ut eller om du ej har något längre, så där hade du fel.
__________________
Senast redigerad av Supermarine 2011-01-11 kl. 18:48.
Citera
2011-01-11, 18:44
  #8846
Avstängd
Supermarines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av francoise
SOL har tydligen åtminstone ett fan kvar. En viss Lars J Eriksson på Skänskan. http://www.skanskan.se/article/20110...t-stort-tomrum

Jag tänker inte släppa SOL. Vad gör han nu?

I december såg en twittrare SOL på Norrlandsgatan i Stockholm ett välkänt ställe för s.k. "torskar" för övrigt. SOL hade uppfälld krage och keps, hela trick-letar-munderingen alltså. "Hoppsan där passerade Littorin. I blåjeans, uppfälld krage och kepsmössa. Vad gör han nuförtiden? "

ja jovisst. Norrlandsgatan är ju nya Malmskillnadsgatan...

Du har noll koll. Norrlandsgatan har inte varit och är inte något sådant nu heller. Den är inte särskilt lång för det första , löper från Brunnsgatan till Hamngatan och utgör en av stans livligaste affärsgator med Red Devil, Zara, Sahléngallerian, Paus, PKhusgallerian, Make-up- Store och en hoper andra affärer och det har aldrig varit prositutionstrafik där. Tre kvarter upp längs Malmskillnadsgatan, från Brunkebergstorg fram till i höjd med restaurang Oxen och längs Jungfrugatan- Östermalmsgatan är det däremot en helt annan sak.

Skriv inte sådant trams om du inte kan stan.
Citera
2011-01-11, 20:13
  #8847
Medlem
Klart det lönar sig så länge Littorin inte har vett att hålla den borta från otillbörliga. När köparen försvinner lär marknaden försvinna.

Jag misstänker att du menar att källan slagit mynt på detta. Det är skitsamma så länge det inträffat. Och det har det nog. Det djupt okristet beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ska det fortfarande löna sig att suga på SOLs snopp?
Citera
2011-01-11, 20:32
  #8848
Medlem
Vad har Évin Khaffaf för roll i Littorins liv idag?
Han i USA och hon i Sverige
Citera
2011-01-11, 20:49
  #8849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad har Évin Khaffaf för roll i Littorins liv idag?
Han i USA och hon i Sverige

Har han verkligen åkt till LA?
Citera
2011-01-11, 20:51
  #8850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Har han verkligen åkt till LA?

Har Littorin ljugit igen?
Citera
2011-01-11, 20:54
  #8851
Medlem
2asidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Har han verkligen åkt till LA?

Frågar det samma.

http://injo.stanford.edu/
Citera
2011-01-12, 09:44
  #8852
Medlem
2asidans avatar
Oberoende granskning av AB efterfrågas

Citat:
LW: "Fortsätter medierna sitt drev så kommer han dock att behöva fylla på pathosargumenten med logosargument - fakta som motbevisar anklagelserna." - Vilken idioti-åsikt, Hur ska han kunna göra det när inget är specifierat? Bara en allmän anklagelse att han skulle köp sex av någon obekant "Anna 30 år" någon gång för fyra år sedan. Det är väl det obevisade påståendet som behöver substansieras. Applicera din pathos/loghos analys iställlet på AB. Eller på Mellin/Helin/Kleins patetiska försök att ärerädda sig och sin arbetsgivare.

Citat:
Anna: "Idiotiåsikt", om man är falskt anklagad och springer iväg så kan de väcka misstankar. Vill man att misstankarna ska försvinna så är logosargument viktiga. Det är ingen åsikt det är fakta, sen får du tycka det är idioti. Men samma fenomen ställs mot Aftonbladet och andra tidningar. Tystnar de så kan det väckas misstankar mot dem och då behöver även de fakta som motbevisar misstankarna. "Det är väl det obevisade påståendet som behöver substansieras." Säger du, och det är självklart. Men det gäller åt båda leden eftersom det har gjort skada. Man kan applicera pathos/logos analyser på båda sidorna, jag har aldrig hävdat motsatsen. Så du kan lugna ner dig med idioti-anklagelserna.

Citat:
LW: Du har inte redovisat alla dina inkomster till skattemyndigheterna. Jag har bevis för att du tagit emot pengar svart någon gång under 2006. Använd nu dina "logos" argument om du kan. Det enda du kan göra är att hänvisa till din allmänna vandel, det vill säga "pathos" eftersom du inte har någon möjlighet att framlägga motbevis, _eftersom_ anklagelserna inte är substantierade. Din möjlighet att använda dig av logos-argumentation är stängd. _Det_ är fakta. Därav min klassificering av din åsikt att logos-argumentation är tillgänglig för den f.d. ministern.

Medger att mitt ordval blev onödigt hätskt, jag skrev i affekt. Kan ju bero på min starka övertygelse att beteendet hos offret efter ett angrepp aldrig kan tas till intäkt för att angreppet var rättfärdigt.

Citat:
Anna: Jag förstår dina tankegångar och håller med dig att det är svårt att dra fram logos-argument i Littorins fall. Men som retoriker säger jag bara att det skulle göra att misstankarna mot honom sjönk till botten.

Det må va hänt att beteendet hos offret efter ett angrepp inte kan tas som intäkt. Men faktum är att det finns folk som tycker det och jag funderade på hur man kunde övertyga den massan. Sen kanske inte det är av intresse, men det var i alla fall i de banorna jag tänkte. Det finns ju fler perspektiv på Littorindramatiken, det här var bara ett.

Tack för dina synpunkter och det är ok att bli hätsk ibland, ser fram emot fler av dina synpunkter i framtiden.

Allt gott!
Citera
2011-01-12, 10:17
  #8853
Medlem
Och hur hade du tänkt att det ska gå till?

JK-anmälan var ju inte SOL intresserad av så vem ska göra undersökningen?

En fråga. Skulle aldrig DN publicerat uppgifterna i Geijeraffären på 70-talet? Grunderna var ju väsentligen desamma som i SOL.

Vad sägs om att tillföra något till tråden och inte bara pumpa ut citat och utfall mot Aftonblaskan.

Citat:
Ursprungligen postat av 2asidan
Oberoende granskning av AB efterfrågas
Citera
2011-01-12, 10:22
  #8854
Medlem
Jag anser att du har fel. Visst har Norrlandsgatan ryckt upp sig rejält. Och sexköpslagen gjorde sitt för den öppna prostitutionen. Men den öppna prostitutionen är fortfarande relativt stor högre upp där fel tid på dygnet.

Men jag tycker nog vi glider lite OT nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
ja jovisst. Norrlandsgatan är ju nya Malmskillnadsgatan...

Du har noll koll. Norrlandsgatan har inte varit och är inte något sådant nu heller. Den är inte särskilt lång för det första , löper från Brunnsgatan till Hamngatan och utgör en av stans livligaste affärsgator med Red Devil, Zara, Sahléngallerian, Paus, PKhusgallerian, Make-up- Store och en hoper andra affärer och det har aldrig varit prositutionstrafik där. Tre kvarter upp längs Malmskillnadsgatan, från Brunkebergstorg fram till i höjd med restaurang Oxen och längs Jungfrugatan- Östermalmsgatan är det däremot en helt annan sak.

Skriv inte sådant trams om du inte kan stan.
__________________
Senast redigerad av francoise 2011-01-12 kl. 10:23. Anledning: OT varning
Citera
2011-01-12, 11:08
  #8855
Medlem
2asidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av francoise
Och hur hade du tänkt att det ska gå till?

JK-anmälan var ju inte SOL intresserad av så vem ska göra undersökningen?

En fråga. Skulle aldrig DN publicerat uppgifterna i Geijeraffären på 70-talet? Grunderna var ju väsentligen desamma som i SOL.

Vad sägs om att tillföra något till tråden och inte bara pumpa ut citat och utfall mot Aftonblaskan.

Alla kan granska om man vet vad man skall granska.
Ger dig nyckeln, men du förstår det inte.
Citera
2011-01-12, 13:22
  #8856
Medlem
Vad skulle vara nyckeln? Lite lösryckt retorisk/logisk teori grumlad i någon form av sokratisk metod? Nej tror inte det.

Tråden har tagit sig förbi AB spåret - det blev haverism. Nu försöker vi följa SOL för att få NY information om honom. Det är lite viktigt att komma vidare eftersom tråden är OM SOL och inte om prostitutionsaffären. Dessutom lär vi inte komma vidare i affären utan ny information.

Citat:
Ursprungligen postat av 2asidan
Alla kan granska om man vet vad man skall granska.
Ger dig nyckeln, men du förstår det inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback