Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-19, 11:59
  #121
Avstängd
nej då!

Han sitter kvar. Hur lång var denna utbildning då?
Citera
2007-06-19, 12:12
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Han sitter kvar.

Jag tror också att han sitter kvar, tyvärr. Bluff i poiltiken har blivit vardagsmat
Citera
2007-06-19, 12:15
  #123
Medlem
davidoffs avatar
SO kan ju blivit lurad. Dessutom kunde universitetet utfarda examen fram till 2000 sa han kunde mycket val ha fatt en examen 1997. Jag vet att SO plugga under tiden han var i NYC.
Citera
2007-06-19, 12:18
  #124
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ame
Det är ju grymt kul vilka stollar dom tagit in i alliansen,

sen alla småregler dom ska ändra för att "inte vara som sossarna"

Håller med i kritiken, trots att jag lade min röst på alliansen. En annan sak de ändrat är momsredovisningen för företagare, som blivit mer komplex och mer omfattande, bland annat med inslag såsom omvänd momsskyldighet. Kommer driva vilken liten företagare som helst till vansinne.

Lägg därtill att de inför fler kategorier av företag för att göra just den floran ännu mer djungel-artad och svårförståelig. Och som om inte det vore nog tvingar de alla småföretagare att göra ett årsbokslut.



Och vad gick de till val på? Jo, att vi måste få fram fler företag i Sverige.

Jo tjenare.

De surfar på högkonjunkturen just nu, men om sanningen ska fram tror jag faktiskt inte det är deras förtjänst, inte heller den förra regeringens, utan snarare det faktum att vi har högkonjunktur. Ingenting annat.
Citera
2007-06-19, 12:20
  #125
Medlem
davidoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Om dumsåssarna i tråden kunde ta och lugna ned sig lite!
Det finns ingenting som tyder på att han medvetet bluffat om någonting, han har läst på distans och sedemera lämnat in en uppsats, innan man anklagar någon för att fuska så bör man ha torrt på fötterna.
Att sedan angripa hans företagande under 90-2000talet är bara billigt, prova att sopa rent framför er egen dörr istället.
Såssarnas socialminister Ylva Johansson pissade iväg en kvarts miljard på ett företag inom e-learning under samma period, sätt det i proportion till Littorins 3 miljoner.

Sen kan man ju inte låta bli att le i mjug åt det faktum att han oavset en MBA eller inte ändå är högre utbildad än en majoritet av den förra regeringen som faktiskt var den lägst utbildade i hela EU, sug på den patrask!


Foredomligt bra inlagg.
Citera
2007-06-19, 12:22
  #126
Medlem
davidoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvblind
Givet att Littorin är en fake liksom många andra politiker.
Trots detta borde det vara intressantare att kolla upp Littorins väg som riskkapitalist...
Han skapade tillsammans med en släkting Momentor AB på meriter från det stora landet i väster - ett företag som SEB
och Industrifonden satsade pengar i 2001.
Efter 2002 är det tyst om företaget och Industrifondens tre miljoner verkar att ha gått upp i rök.
Vad sysslade det företaget med? Vart tog pengarna vägen?


Venture Communications hette bolaget. En bra PR firma som syssla med att hjalpa sma bolag att hitta pengar samt skriva affarsplaner. Det tynade bort med alla andra bolag i den sektorn.
Citera
2007-06-19, 12:25
  #127
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Han sitter kvar. Hur lång var denna utbildning då?
Hur lång tid det tar för att köpa sig en examen? Tja, inte längre tid än det tar att hala upp kortet.

Vad finns det för anledningar att Sven Otto Julius skulle få sitta kvar och fortsätta dra ned sina regeringskollegor i misstroendeträsket?

Vad är det för budskap till folket som regeringen lever på? Jag tror inte många arbetslösa norrlänningar uppe i Luleå är särskilt glada för att tvingas söka jobb i Skåne. Ett resultat av den ohejdade Littorinska framfarten.
Citera
2007-06-19, 12:27
  #128
Medlem
davidoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Hur lång tid det tar för att köpa sig en examen? Tja, inte längre tid än det tar att hala upp kortet.

Vad finns det för anledningar att Sven Otto Julius skulle få sitta kvar och fortsätta dra ned sina regeringskollegor i misstroendeträsket?

Vad är det för budskap till folket som regeringen lever på? Jag tror inte många arbetslösa norrlänningar uppe i Luleå är särskilt glada för att tvingas söka jobb i Skåne. Ett resultat av den ohejdade Littorinska framfarten.


patrask fortjanar tvangsflytt
Citera
2007-06-19, 12:34
  #129
Avstängd
hmmm

Utbildning går inte hand i hand med intelligens. Det går att sköta ett land med en låg utbildning likväl som hög.
Citera
2007-06-19, 12:39
  #130
Medlem
Alkons Ågrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidoff
SO kan ju blivit lurad. Dessutom kunde universitetet utfarda examen fram till 2000 sa han kunde mycket val ha fatt en examen 1997. Jag vet att SO plugga under tiden han var i NYC.

Men poängen är ju att de aldrig någonsin haft rätt att utfärda denna examen. De ansökte om att få det 2000 (innan hade de bara gjort det ändå), och då fick de en rejäl sågning och tvingades flytta sitt "kontor" till Cayman Islands. Det är en bluff från början till slut.

Istället för att amatörmässigt klura på hur det här kan förhålla sig, kolla källorna istället och bedöm deras trovärdighet. Här är källäget som följer: www.friktion.se, http://www.thelocal.se/7644/20070619/ och berghsbetraktelser.squarespace.com är bloggare som gör egen research. Expressen har shejpat upp sin rapportering kring fenomenet, och gjort lite egen research (bl a kollat med Högskoleverket, som totalt underkänner Fairfax University Institute).

Så, läs ursprungskällorna, bedöm deras trovärdighet, istället för att flänga runt här och orera om huruvida folk är "högerbögar" eller "såssesvin". Det här handlar ju trots allt om en ganska intressant fråga: en arbetsmarknadsminister som skyltar med en mastersexamen som, av allt att döma, är en ren bluff.

Men som flera varit inne på: det här blåser över. Det har inte varit spinn i Aftonbladet (de har förresten totalt missuppfattat storyn); Expressen har puffat ned nyheten något oerhört, och DN + Svenskan gör ingenting alls mer att skriva en kort notis.

Jag tycker att det är lite trist, men ganska förväntat. Frågan är lite för komplicerad för svennebanan; det är någon perifer libertariansk gruppering (och inte kvällisarna själva) som grävt fram nyheten, plus att kvällisarna ju gillar den gode Sven-Otto. Så det är lugnt, Sven-Otto. Du lär sitta kvar.
Citera
2007-06-19, 12:48
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkons Ågren
Men poängen är ju att de aldrig någonsin haft rätt att utfärda denna examen. De ansökte om att få det 2000 (innan hade de bara gjort det ändå), och då fick de en rejäl sågning och tvingades flytta sitt "kontor" till Cayman Islands. Det är en bluff från början till slut.

Istället för att amatörmässigt klura på hur det här kan förhålla sig, kolla källorna istället och bedöm deras trovärdighet. Här är källäget som följer: www.friktion.se, http://www.thelocal.se/7644/20070619/ och berghsbetraktelser.squarespace.com är bloggare som gör egen research. Expressen har shejpat upp sin rapportering kring fenomenet, och gjort lite egen research (bl a kollat med Högskoleverket, som totalt underkänner Fairfax University Institute).

Så, läs ursprungskällorna, bedöm deras trovärdighet, istället för att flänga runt här och orera om huruvida folk är "högerbögar" eller "såssesvin". Det här handlar ju trots allt om en ganska intressant fråga: en arbetsmarknadsminister som skyltar med en mastersexamen som, av allt att döma, är en ren bluff.

Men som flera varit inne på: det här blåser över. Det har inte varit spinn i Aftonbladet (de har förresten totalt missuppfattat storyn); Expressen har puffat ned nyheten något oerhört, och DN + Svenskan gör ingenting alls mer att skriva en kort notis.

Jag tycker att det är lite trist, men ganska förväntat. Frågan är lite för komplicerad för svennebanan; det är någon perifer libertariansk gruppering (och inte kvällisarna själva) som grävt fram nyheten, plus att kvällisarna ju gillar den gode Sven-Otto. Så det är lugnt, Sven-Otto. Du lär sitta kvar.

Väl skrivet!
Jag tycker inte att han borde få sitta kvar, men han lär göra det. Det hade åtminstone varit på sin plats att media hade utrett det hela lite mer.
Citera
2007-06-19, 12:49
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidoff
patrask fortjanar tvangsflytt
Jag antar att du skulle sagt samma sak om du blev ivägskickad till en Sibirisk Kolkhoz?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback