Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-23, 17:56
  #13
Medlem
Str8flushs avatar
Hmm Aceton räcker nog 1-2 dl, Hur mkt du får ut beror nog på hur mkt skit det är i puffet. räkna med förlust på minst 60% om det är standard
Citera
2006-11-23, 18:54
  #14
Medlem
BedBoys avatar
Blir riktigt fina grejjer. Rökte min polares egna och kunde inte badrummet hemma hos mig för jag var så bäng
Citera
2006-11-23, 19:11
  #15
Avstängd
realnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Str8flush
Har också renat skit hasch sk Jude kakor men aceton, brukar göra så att jag tar fram ett glas fyller på till helften med aceton och smular ner puffet i glaset med aceton. sen röra om ordentligt sen låt stå i 10 min sen röra om mer och låta stå i 20 min tills allt skit har samlats på botten av glaset, sen försöker man försiktigt hälla över acetonen till ett annat glas och sen bara torka. =) ganska kokt just nu hoppas ni förstår..
Precis så gjorde jag med, och det funkade riktigt bra. Blev riktigt jävla kåtröka av någon anledning
Citera
2006-11-23, 23:04
  #16
Medlem
DrGreenthumbs avatar
glöm förfan inte oljefri aceton, alldelles för många som kör denna misstag!
Citera
2006-11-24, 01:06
  #17
Medlem
bertil_ks avatar
16 inlägg och ingen har nämnt något om smaken på acetonhasch? Smaken går inte riktigt att beskriva men föreställ dig en rök som i princip bara smakar kemiskt och tjära så är du nära. Visst man kan bli hyffsat stukad av det men jag skulle aldrig göra acetonhasch av gatuhasch, oavsett hur dåligt det än var.

Ska man gå efter smaken så tycker jag det verkar som att acetonhachet innehåller en del mindre nyttiga saker.

F.ö. innehåller guiden på swecan som någon länkade till allt man behöver veta om man vill göra acetonhasch.
Citera
2006-11-24, 08:36
  #18
Avstängd
evilpipes avatar
Slänger in en fråga här.

Är det värt att göra hasch via acetonmetoden på 5 eller 10 gram gräs?
Ungefär hur mycket får man ut och hur mycket gräs hade Drakan (swecan-tråden) på sin tallrik ? För han fick ju ut 2,8 gram o det såg ut att vara ganska mycket gräs
Citera
2006-11-24, 09:09
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Själva acetonet dunstar, det blir ingenting kvar av det. Resten låter jag vara osagt.
96% Alkohol är däremot att föredra, om man får tag i det.
Vadå "om man får tag i det"? Har du problem med att gå ner till shell och köpa lite T-röd.
T-röd är iofs denatunerad (med endast bitrex, EtAc, propanon (aceton) och butanon) men om man sak rena Cb med det så är det är i så små mängder. Vill man fortfarande vara på den mer säkra sidan iaf så kan man ta bort alla denatuneringsämnerna med destillering och NaOH (propplösare). Mer om det i K&P.
Citera
2006-11-24, 09:22
  #20
Medlem
Bluebeast72s avatar
Bästa sättet att bygga upp styrka,rena hasch är att andvända ISOpropylen alkohol,inga bismaker eller annat skit kvar. Rena medicinen
Citera
2006-11-24, 11:53
  #21
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPsy
Vadå "om man får tag i det"? Har du problem med att gå ner till shell och köpa lite T-röd.
T-röd är iofs denatunerad (med endast bitrex, EtAc, propanon (aceton) och butanon) men om man sak rena Cb med det så är det är i så små mängder. Vill man fortfarande vara på den mer säkra sidan iaf så kan man ta bort alla denatuneringsämnerna med destillering och NaOH (propplösare). Mer om det i K&P.

Du är rätt dum i huvet va?

Använd inte T-röd för att göra "acetonhasch"!
Använd oljefri aceton (viktigt), eller butangas, mer om butangasmetoden hittar ni på swecan.

Sen använder man ju inte rökbart gräs för att detta utan blad och annat skit man får över när man odlar, det går åt en del men det är ju ändå inte rökbart gräs man använder.
Citera
2006-11-24, 14:52
  #22
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPsy
Vadå "om man får tag i det"? Har du problem med att gå ner till shell och köpa lite T-röd.
T-röd är iofs denatunerad (med endast bitrex, EtAc, propanon (aceton) och butanon) men om man sak rena Cb med det så är det är i så små mängder. Vill man fortfarande vara på den mer säkra sidan iaf så kan man ta bort alla denatuneringsämnerna med destillering och NaOH (propplösare). Mer om det i K&P.
Dunsta T-röd, och smaka på det som blir kvar så blir det tyst på dej sen.
Citera
2006-11-24, 15:40
  #23
Medlem
Bluebeast72s avatar
Trodde denna tråd var om att rena med aceton o lik ,ingen fyllegubbetråd för t-doje älskare.Vilket som,andvänd min metod jag beskrev för bästa resultat,o ja,det finns avancerade odlare som tvättar även budsen från plantan. Anledningen är den att det finns folk som gör sitt eget hasch i detta land, svagt hasch modelleras om o blir det ni kallar semi.Till denna metod krävs potensen från hela plantan,även budsen. Ekonomi blir det endast med 100g el mer.Allt därunder gör man endast för eget bruk,eller polare.
Citera
2006-11-24, 15:56
  #24
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilpipe
Slänger in en fråga här.

Är det värt att göra hasch via acetonmetoden på 5 eller 10 gram gräs?
Ungefär hur mycket får man ut och hur mycket gräs hade Drakan (swecan-tråden) på sin tallrik ? För han fick ju ut 2,8 gram o det såg ut att vara ganska mycket gräs


Draken använde bladklipp, alltså klippta löv, från sin planta och extraherade ut haschet. Det var alltså inte sånt gräs som man köper vanligtvis.
Bladen på cannabisplantan innehåller relativt lite THC om man jämför med budsen, men man kan få ut en hel del ändå om man har mycket blad, och det man får ut är väldigt potent. Kan säga att mitt acetonhasch var så in i helvete starkt! Räckte med en bit stor som ett knappnålshuvud för att skicka mig till en annan dimension.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback