Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-22, 19:07
  #1201
Medlem
vet någon hur de ligger till i Finland, har inte koll på lagarna och undrar om de e säkert att beställ 3.5g premium bus i "flat envelope"? Tullen borde väl inte kolla brev lika noga som dom kollar paket eller har jag fel?
2007-01-22, 20:12
  #1202
Medlem
Polisen kan väll inte bevisa narkotika innehav, om tullen tar brevet/paketet?
Man kanske inte har en aning om vart ifrån paketet kommer
2007-01-22, 20:30
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Falken_
Polisen kan väll inte bevisa narkotika innehav, om tullen tar brevet/paketet?
Man kanske inte har en aning om vart ifrån paketet kommer

Varför är folk fortfarande aktiva på denna tråd? iochmed detta citat måste vi ju ha nått gränsen för hur många ggr en fråga får ställas...hahaha
2007-01-23, 10:32
  #1204
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockafella
Ringa narkotikabrott kan ge - som högst - 6 månaders fängelse.

I teorin betyder det att det räcker med att du har THC i urinet för att du ska riskera en visit på 6 månader.

Den staffsatsen infördes enbart för att kunna tvinga av folk blod/urinprov. Vid brott som enbart ger böter kan man inte utföra så pass integritetskränkande åtgärder. I praktiken har ingen blivit dömd till fängelse för ringa brott.
2007-01-23, 10:40
  #1205
Avstängd
knallarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLure
Varför är folk fortfarande aktiva på denna tråd? iochmed detta citat måste vi ju ha nått gränsen för hur många ggr en fråga får ställas...hahaha

Det är häftigt att inte kunna hantera en sökfunktion !!!!1
2007-01-23, 12:23
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallarn
Det är häftigt att inte kunna hantera en sökfunktion !!!!1

Jo tydligen
2007-01-23, 13:30
  #1207
Avstängd
knallarns avatar
Jag tycker det är dags för lite recensioner (stavning), är så less på BM´s recensioner så få höra nu. Vilka har provat vad och hur var det? Smak, rus, längd på rus, konsistens?
2007-01-23, 13:39
  #1208
Avstängd
021/Whizzcomps avatar
Discount buds

Smak: Smaken är svår att förklara tycker det smakar mycket iaf.
Rus: Blir lite flummig, man blir ganska trött/lat efter någon spliff.
Längd på rus: 1-2timmar. osäker.
2007-01-23, 13:41
  #1209
Medlem
DXVs avatar
Har redan bidragit men kan skriva om
Bubble pucks 0,5 g: En tredjedel (kanske lite mer) räckte för att sänka 3 pers ordentligt, sativa/indica blandat om jag inte missminner mig, typ pressat pulver i bollar, bara att skrapa av med fingrarna när man ska mecka. Skitbra bonus!
Space bars: Galet starkt indicarus. Jag har för ändamålet bra, dvs snabb, ämnesomsättning vilket troligtvis hjälpte mig, kan ta en fjärdedels kaka och få ett galet rus som varar hela kvällen! För vanligt folk rekommenderas en tredjedel eller en halva om du vill bli riiiktigt sänkt. I vilket fall blir det väldigt billigt per tripp särskilt med tanke på hur starkt det är!
2007-01-23, 16:55
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Den staffsatsen infördes enbart för att kunna tvinga av folk blod/urinprov. Vid brott som enbart ger böter kan man inte utföra så pass integritetskränkande åtgärder. I praktiken har ingen blivit dömd till fängelse för ringa brott.
Stämmer bra.
2007-01-23, 17:46
  #1211
Medlem
expanders avatar
Om man gillar sativaruset så rekomenderas Marlys Collie.
I min mening bättre än Jack Herer.
Jag kände mig iaf mycket piggare och skönare på Marley än på Herer. Dock är herer riktigt bra.
Men jag tycker nog inte att deras saker är så mycket bättre än det man kan få tag på i sverige.
Fast iofs så har jag inga kontakter själv utan känner folk som känner folk så jag vet inte om det är superröka jag får tag på i vanliga fall då mina polare är helt rudis och ointresserade av strains o så.

Marleys Collie: 8/10
Jack Herer: 7/10
Sugar Shack: 7/10
Chernobyl: 7/10
Hindu Kush Pollen: 7/10
Skywalker: 6/10
Pink Kush: 6/10
Purple Crown: 5/10 (blev skitskum av denna strain varje gång jag rökte den. Händerna kändes svullna 20-30 minuter efter man rökt.

*Att jag inte ger Marley full pott eller ens 9 är för att jag har rökt skit i amsterdam som sparkar skiten ur dessa vad det gäller styrke faktor.
Dock är 8 av 10 riktigt högt och ruset på Marley är grymt bra för mig. Så sett ur skönhetskänsla så är det väl nästan en 10/10. Styrkan är dock inte riktigt sådär hyperultramegabäst som man lätt kan tro om man läser recenseionerna på deras sida.
Glöm inte att det hela är riktigt prisvärt om man inte har väldigt bra gatukontakter, eller köper stora partier, här hemma.

Jag har testa dessa sorter. Dock ingen storrökare. Köpte hem massa samples för att kunna klura ut vilken jag gillade mest.
Och Marley visade sig va bäst i mitt tycke.
Men om man föredrar en riktigt stenad indica så är det bara o glömma Marley för den är Sativa dominant så det skriker om det.
2007-01-24, 12:33
  #1212
Avstängd
knallarns avatar
Står det på burkarna/påsarna vad för sort det är i om man beställer olika saker?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback