Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-07, 17:33
  #601
Medlem
dr_strangeloves avatar
Är det någon som vet vad som spelar in när man förhandlar om fred? Militär styrka och erövringar/vunna stridfer verkar inte spela någon som helst roll. Tillexempel hade jag typ förintat det heliga romerska imperiet, vunnit flera stora slag och tagit fem områden för dem men ändå var mina (enligt mig) mycket generösa erbjudanden om fred som innefattade två landområden och en stor summa pengar "very demanding" Samtidigt hade skottarna med en stor armé belägrat en av mina städer med en ganska liten försvarande garnison men ändå funnit en fred där JAG fick Oslo av DOM generös... Någon som vet hur detta med fredsförhandligar fungerar för jag fattar ingenting...
Citera
2007-08-07, 18:02
  #602
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr_strangelove
Är det någon som vet vad som spelar in när man förhandlar om fred? Militär styrka och erövringar/vunna stridfer verkar inte spela någon som helst roll. Tillexempel hade jag typ förintat det heliga romerska imperiet, vunnit flera stora slag och tagit fem områden för dem men ändå var mina (enligt mig) mycket generösa erbjudanden om fred som innefattade två landområden och en stor summa pengar "very demanding" Samtidigt hade skottarna med en stor armé belägrat en av mina städer med en ganska liten försvarande garnison men ändå funnit en fred där JAG fick Oslo av DOM generös... Någon som vet hur detta med fredsförhandligar fungerar för jag fattar ingenting...


Handlar det inte också om hur "duktig" din dimplomat är, samt vilket rykte du har? Om du alltid lurar de andra så är det till slut inte en käft som vågar lita på dig.

Jag har det problemet, ingen idé att ens använda diplomaterna, haha..
Citera
2007-08-07, 18:13
  #603
Medlem
dr_strangeloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Handlar det inte också om hur "duktig" din dimplomat är, samt vilket rykte du har? Om du alltid lurar de andra så är det till slut inte en käft som vågar lita på dig.
Jo det har jag också räknat ut Jag brukar skita i att köra Machiavellistuket och spelar som ett riddarhelgon vilket leder till bra rykte men det tycks bara hjälpa när man förhandlar om allianser och milltary access, så det kan inte vara där problemet ligger. Skillnader mellan en bra och dålig dipomat är klart märkbar men även mina level10 diplomater brukar misslyckas att förhandla fram fred trots att fredsvilkoren enligt mig är mycket generösa.
Citera
2007-08-07, 18:26
  #604
Medlem
Någon som vet när expansionen "Kingdoms" är tänkt att släppas?
Citera
2007-08-07, 18:35
  #605
Medlem
Hoegbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaneMental
Någon som vet när expansionen "Kingdoms" är tänkt att släppas?

Preliminärt releasedatum är 7 september.
Citera
2007-08-08, 02:45
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoegberg
Preliminärt releasedatum är 7 september.

Nice.


Spelar åter igen som Byzantin, klart roligast jämte HRE. Överallt och ingenstans. Fortfarande ingen som vet hur man fixar auktoritet? Vilka faktioner kan bygga över shipwright? För somligas båtar suger verkligen. Havet är mer värt än man tror.
Citera
2007-08-08, 15:31
  #607
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikvar
Nice.


Spelar åter igen som Byzantin, klart roligast jämte HRE. Överallt och ingenstans. Fortfarande ingen som vet hur man fixar auktoritet? Vilka faktioner kan bygga över shipwright? För somligas båtar suger verkligen. Havet är mer värt än man tror.

Auktoritet verkar vara en något sporadisk egenskap. Men en hög chivalry eller dread verkar bära med sig auktoritet.

I övrigt, vet någon om det är möjligt att ändra tronföljare?
Citera
2007-08-08, 19:47
  #608
Medlem
Tjena,

Jag har precis laddat ner och installerat spelet, men jag har råkat ut för problem.

Installationen gick bara fint, men när jag startar spelet, så fuckar liksom grafiken upp sig. Jag har en ganska stor skärm (22"), kan det vara min resulution som är problemet?

Mvh NuIsANCe
Citera
2007-08-09, 09:34
  #609
Medlem
Nemisistheshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuIsAnCe
Tjena,

Jag har precis laddat ner och installerat spelet, men jag har råkat ut för problem.

Installationen gick bara fint, men när jag startar spelet, så fuckar liksom grafiken upp sig. Jag har en ganska stor skärm (22"), kan det vara min resulution som är problemet?

Mvh NuIsANCe

Jag vet inte om jag fattat dig rätt, men om den är fuckat, men du fortf kan komma in på menyer ect, kan du försöka byta till sämsta videoinställningarna och sedan pröva dig fram och se vad som funkar. Om det fuckar innan du ens kommit in i spelet, dvs att det är omöjligt att göra nått in game, beror det kanske på nått grafikkort eller liknande, är verkligen inte bra på sånt så kan inte ge dej några tips då
Citera
2007-08-10, 09:25
  #610
Medlem
Nittons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoegberg
Installerade denna mod: http://www.twcenter.net/forums/downl...o=file&id=1403

Man kan även spela den mongolerna, timuriderna, påven och indianerna.
Den har även några extra kampanjer som t.ex "Nordeuropa" och en fantasikampanj.

P.S. Modden förstör inte spelet så man får installera om det sen utan man får en extra ikon på skrivbordet.

Spelar som timuriderna nu och jag har en huge city, Men jag kan inte skaffa elefanter ändå Jag vill så gärna ha dom.
Citera
2007-08-10, 10:10
  #611
Medlem
ojala77s avatar
Bagdad har väl elefanter om jag inte är helt ute och yrar kolla där
Citera
2007-08-10, 10:30
  #612
Medlem
Hoegbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitton
Spelar som timuriderna nu och jag har en huge city, Men jag kan inte skaffa elefanter ändå Jag vill så gärna ha dom.

Du kan fixa elefanter om du har en borg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback