Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-10, 11:09
  #169
Medlem
Shivayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligochmysig
Vad är "den europeeiska stamfadern"? Skulle vi ha en gemensam sådan?

Vad det handlade om var att vissa makthavare och vissa kapitalister drog fördelar på andra kontinenter, samma sak sker idag.

Men vad detta skulle ma med massinvandring i Sverige 2012 kan aldrig extremister som dig förklara, hur många gånger man än frågar. SOm sagt, det är er okunskap som skapar er extremism.


För att vi ska ta ansvar för vad en herre född år 747 gjorde, en tid då Europa knappt var ett begrepp. Efter 1300talet blev Europa ett samlande begrepp för en kristen och kulturell gemenskap, numera är det ett kollektiv av länder med egna statskick och gränser, dvs en världsdel. Europa då och nu är inte samma sak.
Då dessa olika länder är suveräna så kan ett land _aldrig_ skuldbeläggas för vad ett annat land gjort eller gör. Det världsdelen gör i samråd är en sak, det enskilda länder gör är deras enskilda ansvar. Ska dom kristna som lever idag hållas personligen ansvariga för häxbränning och inkvisition? Ska vi ta ansvar för Tysklands judeutrotningar? Det funkar inte , kollektiv skuld baserat på att man råkar vara född inom en viss gräns eller har en viss hudfärg är förkastligt, särskilt om den kombineras med att ansvaret vilar på händelser som skett innan man ens blivit född!
Citera
2012-07-10, 11:40
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shivaya
För att vi ska ta ansvar för vad en herre född år 747 gjorde, en tid då Europa knappt var ett begrepp. Efter 1300talet blev Europa ett samlande begrepp för en kristen och kulturell gemenskap, numera är det ett kollektiv av länder med egna statskick och gränser, dvs en världsdel. Europa då och nu är inte samma sak.
Då dessa olika länder är suveräna så kan ett land _aldrig_ skuldbeläggas för vad ett annat land gjort eller gör. Det världsdelen gör i samråd är en sak, det enskilda länder gör är deras enskilda ansvar. Ska dom kristna som lever idag hållas personligen ansvariga för häxbränning och inkvisition? Ska vi ta ansvar för Tysklands judeutrotningar? Det funkar inte , kollektiv skuld baserat på att man råkar vara född inom en viss gräns eller har en viss hudfärg är förkastligt, särskilt om den kombineras med att ansvaret vilar på händelser som skett innan man ens blivit född!


Det är ju exakt samma kollektiva skuld du ger invandrare som grupp... Bara för att de är födda inom en viss gräns och har en viss hudfärg så är de brottslingar enligt dig.

Häxbränningarna, massmorden, invasionen är alla fakta. Lika mycket fakta som din felaktigt tolkade statistik.
Citera
2012-07-10, 11:51
  #171
Medlem
Shivayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det är ju exakt samma kollektiva skuld du ger invandrare som grupp... Bara för att de är födda inom en viss gräns och har en viss hudfärg så är de brottslingar enligt dig.

Häxbränningarna, massmorden, invasionen är alla fakta. Lika mycket fakta som din felaktigt tolkade statistik.


Jag har aldrig skuldbelagt invandrare som grupp, jag anser inte ens att "invandrare" är en grupp. Var har du fått det ifrån? När har jag sagt att invandrare är brottslingar? Du påstår även att jag sagt att svarta har lägre iq så vart får du allt detta ifrån?
Citera
2012-07-10, 12:58
  #172
Avstängd
trevligochmysigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det är ju exakt samma kollektiva skuld du ger invandrare som grupp... Bara för att de är födda inom en viss gräns och har en viss hudfärg så är de brottslingar enligt dig.

Häxbränningarna, massmorden, invasionen är alla fakta. Lika mycket fakta som din felaktigt tolkade statistik.

ÅTER IGEN, invandrarna är inte de skyldiga för massinvandringen - de är bara bodepjäser. De skyldiga är politikerna.

Jag vet inte hur många gånger jag skrivit detta till dig nu.

Sedan är det ju hysteriskt roligt att du att du jämför BRÅ:s forskning med att bränna människor på bål.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback