Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-02, 13:19
  #1
Medlem
Fulfittans avatar
Satt och bläddrade bland lokaltidningar på nätet och hittade denna lilla episod från Västmanland. En Folkpartist från Västerås kallade en man som enligt egen utsago är "gråsosse" för "jävla nazist" när denne istället för att ta emot partimaterial som Folkpartisten försökte dela ut sa att man lika gärna kunde rösta på SD som Fp eftersom de senare inte verkar veta vad de står för:

http://vlt.se/artikelmall.asp?version=251552

Några relevanta utdrag:

Citat:
- Han svarade inte på frågan och då sade jag något i stil med "att om ni inte vet någonting spelar det ju ingen roll vad man röstar på. Då kan man ju lika gärna rösta på Sverigedemokraterna", säger Hans-Ove Norström.
Enligt grannarna på Gryta blev Karl-Erik Andersson då väldigt upprörd och skrek "jävla nazist" åt Hans-Ove Norström innan hann hastade i väg från platsen.

Hans-Ove Norström blev mycket illa berörd av det inträffade och har anmält händelsen till polisen.
- Ingen ska behöva bli kallad nazist, särskilt inte av en person som kanske ska sitta i kommunfullmäktige, säger han.
Karl-Erik Andersson kan inte minnas att han sagt "jävla nazist".
- Jag tror inte att jag sade så. Det jag sade var att deras åsikter var nazistiska, säger Karl-ErikAndersson.

...

Karl-Erik Andersson tycker emellertid inte att det generellt är något fel att kalla folk som är emot fri invandring för nazister.
- Det är liktydigt med att vara nazist enligt min uppfattning och den åsikten står jag för. Vi måste bekämpa alla invandrar-fientliga attityder
, säger Karl-Erik Andersson.

Är inte detta en ganska sanslös hållning?? Är man emot fri invandring så är man NAZIST, mina damer och herrar! Och detta ska man frå höra från en Folkpartist, no less. Från den gamla Bengt Westerberg-skolan, utan tvekan...

Ska vi sätta en tjuga på att detta inte kommer att få några konsekvenser ens lokalt? Den politiskt korrekta hållningen i Sverige verkar idag vara att, ja, är man det minsta invandringskritisk så är man nazist. Även om man är en "gammal gråsosse" som aldrig skulle få för sig att rösta på SD. Trots det kan jag inte se att denna hållning om den är spridd i partiet skulle hjälpa Fp det minsta. Snarare är det ett rent antidemokratiskt förhållningssätt.

Här är Karl-Eriks sida på folkpartiet.se. Idioten är bland annat "Talesman för integration".

http://folkpartiet.se/karl-erik

Kontaktuppgifter, om någon skulle få för sig att säga honom några väl valda ord:

karl-erik.andersson@tietoenator.com
021-331293
070-550836
Mälargatan 10
722 10 Västerås
Citera
2006-09-02, 13:21
  #2
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Vad var det för fel på den här tråden?
Citera
2006-09-02, 13:23
  #3
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Vad var det för fel på den här tråden?

Inget alls, förutom att topic för den tråden inte på ett tillfredsställande sätt klargör vad tråden handlar om. Därav mitt eget inlägg, uppkommet p.g.a. att en föregripande översikt av Politik Inrikes inte visade att ämnet redan behandlats.

Men vad är det för fel på folk som vill leka moderatorer trots att de inte är det? Endast 2 minuter efter originalinlägget högg du som någon jävla gam. Inte hade du något att säga i ämnet i fråga heller, eftersom du inte gjort något inlägg i tråden du länkade till. Gå och lägg dig om du inte har något bättre för dig, va?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback