Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-15, 13:46
  #13
Medlem
Skogssvinetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Kampen mot mossan är fåfänglig. Bästa vän fi kampen mot mossan är att hålla gräsmattan torr och fri från skugga. Eller ännu bättra, anlägga grönsaksland (för krig, beredskap och nära grönsaker) och blomrabatter (för att ha fägring att glädjas åt när tiderna är mörka som de nu är).

Det är kanske väl utopiskt att ha en gräsmatta fri från skugga. Huskroppen och dess skuggning är ju svår att anpassa efter gräsmattan.

Jag får överväga att förvandla gräsmattan till odlingsbar mark eller blomsterrabatter om övriga tips inte löser mina problem.
Citera
2024-05-16, 21:31
  #14
Avstängd
40mm är standard
Citera
2024-05-17, 10:03
  #15
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogssvinets
Det är kanske väl utopiskt att ha en gräsmatta fri från skugga. Huskroppen och dess skuggning är ju svår att anpassa efter gräsmattan.

Jag får överväga att förvandla gräsmattan till odlingsbar mark eller blomsterrabatter om övriga tips inte löser mina problem.
Jag har en skuggig del av trädgården där det är en hög häck som skyddar mot vinden, men förstås - också massor med mossa. Så mossan är priset jag får betala för att inte ha en konstant tornado i trädgården. Som livet i stort, man får välja mellan pest och kolera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback