Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-15, 06:09
  #13
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenbollockes
Flaggor på husen är bra, ett slags varudeklaration.

Pride-flaggor och Palestina-flaggor fyller samma funktion som gamla tiders pestflagg. https://sv.wikipedia.org/wiki/Karant%C3%A4nsflagg

Haha ja ser man dom 2 flaggorna så är det ett tecken på att man inte vill flytta dit
Citera
2024-05-15, 06:26
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negergrannen
Vet inte om detta är ett nytt fenomen, men har märkt på sistone att det är otroligt mycket palestinaflaggor som hänger ut genom fönsterna i stan. Går inte att gå ett kvarter utan att antingen se den palestinska flaggan, eller Pride/Hbtq-flaggan uthängandes genom folks fönster. Både i privata/föreningsägda hus och i hyresrätter.

Jag undrar om hyresvärdarna och föreningarna borde sätta stopp för detta? Inte bara förfular det ofta husen i fråga, utan det kan få föreningen, alt hyresvärden/bolaget att verka oseriös/driva en politisk agenda.

Själv bryr jag mig inte, men vad anser ni?

Jag tycker de är ett jäkla ofog och otroligt slappt att polisen inte själv tar tag i det som ordningsstörning. I Sverige är det svenska flaggan som gäller på allmän plats, allt annat handlar om att splittra landet och folket på olika sätt och vis.
Citera
2024-05-15, 06:28
  #15
Medlem
Jag har en Nordstatsflagga på min balkong.
Citera
2024-05-15, 15:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negergrannen
Vet inte om detta är ett nytt fenomen, men har märkt på sistone att det är otroligt mycket palestinaflaggor som hänger ut genom fönsterna i stan. Går inte att gå ett kvarter utan att antingen se den palestinska flaggan, eller Pride/Hbtq-flaggan uthängandes genom folks fönster. Både i privata/föreningsägda hus och i hyresrätter.

Jag undrar om hyresvärdarna och föreningarna borde sätta stopp för detta? Inte bara förfular det ofta husen i fråga, utan det kan få föreningen, alt hyresvärden/bolaget att verka oseriös/driva en politisk agenda.

Själv bryr jag mig inte, men vad anser ni?
Palestinaflaggor hänger alltså sida vid sida med Prideflaggor? Du kan inte gå ett kvarter utan att se dom här flaggorna? Var bor du egentligen?

Själv ser jag mest en massa ukrainaflaggor överallt. Där jag tidigare bodde har dom t o m ukrainaflaggor utanför kommunhuset. Förra hösten hissades dessutom israeliska flaggor utanför kommunhuset!

Är det vissa länders flaggor som ska bannas eller alla andra utom sveriges?
Citera
2024-05-15, 15:35
  #17
Medlem
Farbaute666s avatar
Trådstarten stämmer inte med rubriken, för ingenstans diskuterar man "rättigheten" att sätta upp flaggor på en husfasad, bara att sätta upp på sin balkong eller hänga ut från fönstret.

Jag gillar inte sånt alls, kvittar vilken flagga det är.
Citera
2024-05-15, 20:06
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Jag har en Nordstatsflagga på min balkong.
Nordstatsflagga? Vad är det?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback