Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-15, 12:20
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Det är du som ljuger. Alternativt är extremt okunnig. Alternativt är pårökt som sagt.
Vem var det som citerade stadgarna från 1988 i hopp om att någon idiot skulle gå på tramset? På tal om haschrökande, okunnighet och lögner…

Gör inte bort dig mer, för din egen skull.
Citera
2024-05-15, 12:22
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Alla lagar är påhittade. Sen har du ju rätt i att "Den judiska staten" dragit etnonationalismen till sin spets, men det är knappast något som hedrar dem med västerländska mått mätt. Utom bland högerextremister förstås för vilka Israel är ett föredöme.

Det är fortfarande inte försvar när en ockupationsmakt angriper de ockuperade.

Så Israel ska bara låta Palestinierna fullfölja Hitlers folkmord för att palestinierna har attackerat Israel ett flertal gånger och Israel har svarat med att vinna territorium för att bättre kunna försvara sig mot angreppen.

Då anser du att Ukraina är ockuperat ryskt territorium också antar jag, byte händer senare än Israel 1989.
Citera
2024-05-15, 12:33
  #303
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Ja, du ser. Så efterbliven att du inte kan förklara varför din herre Netanyahu finansierade de som vill utrota honom och hans folk. Du stöttar en ledare som gladeligen hade använt din mun som toalett.

Man kan ju verkligen fråga sig vem som röker för mycket jazztobak när du försvarar en psykopatisk sionist. Total kollaps uppe i ditt hjärnkontor.

Ditt språkbruk vittnar om att du är från Mellanöstern, stämmer det? Ni gillar att använda varandras munnar som toaletter menar jag. Hört de där historierna om araberna som köper bajssex i Dubai? Galet.

Skit samma. Du talar i alla händelser svenska. Nån slags svenska. Och borde därför vara bekant med begreppet "Min fiendes fiende är min vän". Det är ett arabiskt ordspråk, föga överraskande, så det borde du gilla. Samt "Att söndra och härska", vilket var romarnas taktik. Man övervinner motståndarna genom att utså split mellan dem och sedan ta makten. Populärt hos Putin bland annat. Du gillar säkert honom också.

Nu har du fått två nycklar till att förstå varför Israel tillät Hamas att leva och frodas till förfång för PLO. Man trodde att skäggtomtarna i Hamas med sina koraner skulle gå att resonera med. Till skilnad från de galna terrorkommunisterna i PLO. BIG MISTAKE MANNEN!

Så nu kanske du kan sluta tjata samma budskap genom hela den här tråden. Hör gärna av dig om det är något som är krångligt att förstå!
__________________
Senast redigerad av Dubbel.ankeborgare 2024-05-15 kl. 12:37.
Citera
2024-05-15, 12:51
  #304
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vilka är det som har påstått att barn är skyldiga?

Självklart är det Hamas som är dom skyldiga till att Gaza nu håller på att förvandlas till en grushög. Eller tänker du att Hamas har carte blanche att raida terrordåd lite hur dom vill in i Israel utan att det får konsekvenser?

Vet inte vad du svamlar om. Du har en naiv syn på det här. "Nu ska hamas lära sig en läxa" det är inte vad det här handlar om.
Citera
2024-05-15, 12:52
  #305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Och i den från 2017 som är omskriven, du vet… det de följer idag. Var står det att alla judar ska utrotas?

Tänkte väl det, äckliga lögnare.

Du är nog felinformerad. Hamas vägrar än idag att ta avstånd från 1988 års charter.
(Dela gärna länk till där dom gör det, ifall jag har fel).

Här är en länk från en stor källa som efter faktagransning påstår att Hamas vägrat ta avstånd från 1988 års charter.
Citat:
The document was also greeted with silence by Western countries, a reflection of the fact that Hamas failed to bend on any of the factors that have caused it to be branded a terrorist organization — and has not even formally repudiated the 1988 charter, with its talk of “obliterating” Israel and creating an Islamic State on “every inch” of historic Palestine.
https://www.nytimes.com/2017/05/02/w...ic%20Palestine.

PS! Eftersom ämnet är så omdebatterat vore det väl inte så svårt för Hamas ledning att en gång för alla ta avstånd från 1988 års dokument, men så vitt jag kan förstå har man hårdnackat vägrat. DS!
Citera
2024-05-15, 13:48
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Ditt språkbruk vittnar om att du är från Mellanöstern, stämmer det? Ni gillar att använda varandras munnar som toaletter menar jag. Hört de där historierna om araberna som köper bajssex i Dubai? Galet.

Skit samma. Du talar i alla händelser svenska. Nån slags svenska. Och borde därför vara bekant med begreppet "Min fiendes fiende är min vän". Det är ett arabiskt ordspråk, föga överraskande, så det borde du gilla. Samt "Att söndra och härska", vilket var romarnas taktik. Man övervinner motståndarna genom att utså split mellan dem och sedan ta makten. Populärt hos Putin bland annat. Du gillar säkert honom också.

Nu har du fått två nycklar till att förstå varför Israel tillät Hamas att leva och frodas till förfång för PLO. Man trodde att skäggtomtarna i Hamas med sina koraner skulle gå att resonera med. Till skilnad från de galna terrorkommunisterna i PLO. BIG MISTAKE MANNEN!

Så nu kanske du kan sluta tjata samma budskap genom hela den här tråden. Hör gärna av dig om det är något som är krångligt att förstå!
Du har fel. Om allt i ditt inlägg. Föga förvånande när det kommer från en trött 50-årig WT som hänger på FB och hatar på muslimer men gärna slickar rent sionisternas rövar, trots att de ser dig som deras hund.

Du kan få förklara vad Balfourdeklarationen handlar om och varför sionisterna drivit ut palestinierna från Palestina. Varför anser du att palestinierna inte får försvara sig mot en folkgrupp som vill fördriva dom från sitt land?

Är det för att du är rädd för att bli kallad för antisemit? Vilken duktig goyim…
Citera
2024-05-15, 13:54
  #307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Du är nog felinformerad. Hamas vägrar än idag att ta avstånd från 1988 års charter.
(Dela gärna länk till där dom gör det, ifall jag har fel).

Här är en länk från en stor källa som efter faktagransning påstår att Hamas vägrat ta avstånd från 1988 års charter.

https://www.nytimes.com/2017/05/02/w...ic%20Palestine.

PS! Eftersom ämnet är så omdebatterat vore det väl inte så svårt för Hamas ledning att en gång för alla ta avstånd från 1988 års dokument, men så vitt jag kan förstå har man hårdnackat vägrat. DS!
Så du menar att för att de inte tagit avstånd muntligt så är det som är skrivet en lögn?

De måste alltså säga de magiska orden för att det ska gälla. Ni skämmer ju ut er själva med er idioti. Det står klart och tydligt i de nya stadgarna vad deras mål är och det är inte att utrota alla judar, utan det handlar om att utrota sionismen, punkt.
Citera
2024-05-15, 14:21
  #308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Nu ljuger du så att tungan din blir svart. Varför gör du det?

De vill utrota sionismen, inte alla judar, kristna och icketroende.

Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
När och vilka talespersoner för Hamas har gått ut med att Hamas skall utrota alla kristna i världen? Jag kan mycket väl tänka mig att man sagt det om alla judar i Israel och kanske alla judar i världen men det där med alla kristna i världen känner jag inte igen. Räknar med att du kan ange ett par tillfällen i alla fall eftersom du säger att det är ”olika” talespersoner för Hamas som sagt det.

https://www.youtube.com/watch?v=azEgBsU6Mi8

https://www.news.com.au/world/middle...eed7ec2f90ef73

Hittar dock inte klippet med den galna Hamas muppen som satt i TV och berättade om att alla judar och kristna skulle mördas. Verkar ha blivit skrubbad från google och duckduck.
Citera
2024-05-15, 14:26
  #309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Så du menar att för att de inte tagit avstånd muntligt så är det som är skrivet en lögn?

De måste alltså säga de magiska orden för att det ska gälla. Ni skämmer ju ut er själva med er idioti. Det står klart och tydligt i de nya stadgarna vad deras mål är och det är inte att utrota alla judar, utan det handlar om att utrota sionismen, punkt.

Men det står inte att 2017 års charter ersätter 1988 års charter.
Och DET har man sagt mycket tydligt också. Så vitt vi vet så gäller 1988 års charter fortfarade.
Dristar mig att citera från artikeln i NYT som jag länkade till:
Citat:
Hamas failed to bend on any of the factors that have caused it to be branded a terrorist organization — and has not even formally repudiated the 1988 charter, with its talk of “obliterating” Israel and creating an Islamic State on “every inch” of historic Palestine.

The failure to achieve even that cosmetic gesture offers a telling indication of how Hamas is hamstrung by its own deep-seated ambivalence toward reform

Så, ja, efter sju års väntan vore det väl bra om Hamas ledare nu gick ut och sade att 1988 års charter inte gäller längre. Ännu bättre vore om de tog avstånd från det dokumentet. Fast å andra sidan, det är ju just det dokumentet som lockar muslimer till att gå med i deras armé.

Men istället har man gjort tvärt om:
Citat:
In 2010, Hamas leader Khaled Meshaal stated that the Charter is "a piece of history and no longer relevant, but cannot be changed for internal reasons"
https://en.wikipedia.org/wiki/1988_H...%20Brotherhood.

Sedan får världen försöka gissa vad dessa "intern skäl" skulle kunna vara. Kan det vara att medlemmarna inte skulle acceptera det, att man faktiskt fortfarande tycker så, att Muslimska Brödraskapet och de andra finansiärerna skulle sluta skicka pengar? Vem vet.

Och om dom inte tänker försöka utrota Israel, varför har dom då fortsatt att skjuta raketer mot landet nästan dagligen? Varför 7 Oktober? Är det kanske också av "interna skäl"?
Citera
2024-05-15, 14:31
  #310
Medlem
Gazabor trötta på Hamas


https://www.expressen.se/nyheter/var...juger-for-oss/
Citera
2024-05-15, 14:41
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Så Israel ska bara låta Palestinierna fullfölja Hitlers folkmord för att palestinierna har attackerat Israel ett flertal gånger och Israel har svarat med att vinna territorium för att bättre kunna försvara sig mot angreppen.
nu har ju inte palestinierna anfallit Israel några "flertal gånger". Däremot anföll Israel Egypten i sexdagarskriget då de passade på att erövra Gazaremsan och Västbanken. Det dock i ett krig de startade och som palestinierna inte hade någon roll i.
Citat:
Då anser du att Ukraina är ockuperat ryskt territorium också antar jag, byte händer senare än Israel 1989.
Nej, men de östra delarna är under rysk ockupation. Du måste nog lära dig vad ord betyder.
Citera
2024-05-15, 14:43
  #312
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Du har fel. Om allt i ditt inlägg. Föga förvånande när det kommer från en trött 50-årig WT som hänger på FB och hatar på muslimer men gärna slickar rent sionisternas rövar, trots att de ser dig som deras hund.

Du kan få förklara vad Balfourdeklarationen handlar om och varför sionisterna drivit ut palestinierna från Palestina. Varför anser du att palestinierna inte får försvara sig mot en folkgrupp som vill fördriva dom från sitt land?

Är det för att du är rädd för att bli kallad för antisemit? Vilken duktig goyim…

Nu är du där igen. Det ska bajsas i munnar och rövar ska slickas.
Men jag gillar att du har börjat använda Wikipedia och lärt dig stava till Balfourdeklarationen.

Du gillar arga arabiska män och terrorism. Du ogillar judar. Det är noterat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback