Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-10, 13:23
  #145
Medlem
Amazon-mannens avatar
Har till och med sett folk på anställningsintervju ha dessa vuxenpyamasbyxor. Tydligen ett passande val när chefen ska utvärdera tycker de.
Kan dock inte minnas att någon av dessa börjat jobba här
Citera
2024-05-10, 15:06
  #146
Medlem
Vad det handlar om är respekt. Respekt och ansträngning gentemot samhället och dem som råkar se en. Det är en stor del av stil, klädsel, smink, hårvård osv. Det ger även en indikation av individens åsikter, sociala kompetens, ideologier, socioekonomiska status osv osv.

Frågan varför just mjukisbyxor är så lågt stående i respekt-hierarkin av är flerfaldig. Det är ett plagg skapat enbart för individens bekvämlighet. Hålls uppe med ett snöre om ens det, ibland bara med resårband (vilket typ är kläders motsvarighet till skor med kardborreband). De är inte figuranpassade öht, utan passar (nåja) alla kroppstyper.

Lägg sedan till att folk som bär mjukisbyxor inte verkar tvätta dem allt för ofta heller och att fläckar syns extra tydligt på mjukisbyxor.

https://www.xxl.se/filespin/e61b0b34...size=640%2C640
Citera
2024-05-10, 15:39
  #147
Medlem
IT-snubbens avatar
Jag var nog runt 15 år gammal senaste gången jag hade ett par gråa mysbyxor. Det var på 90-talet. Idag ser jag bara svartskallar och pundare med mysbyxor. Visst kan det vara skönt men man bör nog hålla sig inom hemmets väggar när man har mysbyxan på sig.
Citera
2024-05-11, 09:36
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Så mycket avsky och hat i denna tråden bara för att människor gillar bekvämligheten med mjukisbyxor, lite sorgligt
Inget hat alls.
Tvärtom, det är bra att trashmänniskor tydligt visar att de är trash.
Citera
2024-05-11, 19:30
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Inget hat alls.
Tvärtom, det är bra att trashmänniskor tydligt visar att de är trash.

Okej och vad är en "trashmänniska"?
Citera
2024-05-11, 22:47
  #150
Medlem
StreetFlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är du frusen av dig? Jag sover alltid naken. Tycker det är så jävla oskönt att sova med kläder på.

Faktist inte. Tycker det är mysigt att sova i mjukis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback