Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-07, 21:42
  #1
Medlem
Hirvis avatar
https://www.svtplay.se/fotbollens-historia

Är det fler som kollat in denna serie? Tycker det är oerhört fint att Svennis fick lite kärlek här även om jag gärna hade sett typ 3-4 timmar bara om blåvitt i Uefa-cupen typ.
Citera
2024-05-08, 12:29
  #2
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
https://www.svtplay.se/fotbollens-historia

Är det fler som kollat in denna serie? Tycker det är oerhört fint att Svennis fick lite kärlek här även om jag gärna hade sett typ 3-4 timmar bara om blåvitt i Uefa-cupen typ.
Tittade nu. Konstigt att börja fotbollens historia med 1976.

Fotbollen började ju med engelska industriarbetare i Göteborg under namnet Öis som möter Lyckans soldater.
Erik Börjesson från Jonsered absolut. Ansågs ha varit Sveriges bäste fotbollsspelare under den tidiga epoken.

Och det skriver jag som spelat pojklagsfotboll i Jonsered och håller på blåvitt (jag var tex på matchen mot gais med 50k som nämndes).

Det borde även föregås av ett program med gren-no-li och om Malmös final i Europacupen (ja, så bra var svensk fotboll i början på 80-talet).

Det kommer säkert med det var ett konstigt upplägg. Även för en äkta homo sapiens.
Citera
2024-05-13, 05:37
  #3
Medlem
sebastian_s avatar
En oerhörd besvikelse. Upplägget är helt enkelt fel. De skulle ha gjort som med hockeyns historia och tvingats att berätta det i kronologisk ordning och vad som hände. Inte välja ut vad de tycker är intressant.

Börja med tvillingklubbarna. Öis , Råsunda, Stockholms stadion och allt det. Från 1890-1940 talet kan vara avsnitt 1 + stora spelare, allsvenska vinnare osv

Avsnitt 2 Grenoli + andra stora spelare allsvenska vinnare under 40 och början av 50 talet, OS osv

Avsnitt 3 vm 1958 , 60 tal. Allsvenska vinnare+ stora spelare osv

Osv osv


Varje avsnitt ska vara 1h och det ska vara 8 avsnitt. Jag förstår inte varför svt har börjat snåla så extremt med längden på sina sportdokumentärer. Grenoli avsnittet var uppenbart en halvtimme för kort.
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2024-05-13 kl. 06:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback