Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-10, 23:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experiatus
Skulle det ske så kan vi säga hejdå till det välfärdssamhälle vi är vana vid. Svenskar måste föda fler barn!

Att svenskarna måste föda fler barn håller jag definitivt med om - som det ser ut nu minskar vi i antal för varje år som går och håller på att dö ut. Vi ersätts med icke-vita.

Hur välfärdssamhället skulle drabbas av att ett par miljoner bidragstagare och gängkriminella kastades ut förstår jag dock inte riktigt?!
Citera
2024-05-11, 00:41
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Att svenskarna måste föda fler barn håller jag definitivt med om - som det ser ut nu minskar vi i antal för varje år som går och håller på att dö ut. Vi ersätts med icke-vita.

Hur välfärdssamhället skulle drabbas av att ett par miljoner bidragstagare och gängkriminella kastades ut förstår jag dock inte riktigt?!

Arbetskraft. Många invandrare gör ju det skitjobb en svensk inte vill ha.
Citera
2024-05-11, 06:50
  #15
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experiatus
Arbetskraft. Många invandrare gör ju det skitjobb en svensk inte vill ha.


Sådana här argument från härskarklassens propagandafabrik börjar väl ändå bli obsoleta? För samma härskarklass brukar numer skrodera om hur robotar och AI snart kommer att kunna göra i princip alla jobb.
Citera
2024-05-11, 09:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experiatus
Arbetskraft. Många invandrare gör ju det skitjobb en svensk inte vill ha.

Du tror alltså på fullaste allvar att skatteintäkterna från pizzabagare, taxichaffisar och städare väger tyngre än de enorma kostnader och den otroliga belastning på samhället som icke-vita idag utgör?

Du tror inte det finns något annat vis hur dessa arbeten skulle kunna utföras av svenskar med en annan politik? Finns många svenskar som gärna skulle jobba på lager eller driva en kiosk men som inte ens blir kallade på intervju med anledning av så kallad positiv särbehandling och selektiva bidrag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback