Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-03, 16:31
  #1
Avstängd
Nu förtiden är allt fullkomligt galet. Det känns som att folk blir yngre och yngre men gör mer och mer på den korta tid de har spelat.

Eftersom alla sporter har ökat i kvalitet, på individ nivå. Finns det något som alla sporter (fotboll) har gått ner i kvalitet på. Jag vill ha inte höra klyschor "Allt var tuffare i England förut".

Jag vill ha faktabaserad information.

OT Samtidigt oroas man ju över testosteron nivåerna på vanliga döda. Har ojämlikheten på hälsa också blivit mer extrem.
Citera
2024-05-03, 16:54
  #2
Medlem
Teus avatar
Att ta och ge hårda tacklingar. Det var betydligt hårdare förr.
Citera
2024-05-03, 17:22
  #3
Medlem
maktspels avatar
Spelarna är sämre på att göra mål på frisparkar. Ingen verkar intresserad av att försöka bli någon ny Beckham eftersom lagen numera ofta föredrar att passa frisparkarna istället för att skjuta på mål.
Citera
2024-05-03, 17:44
  #4
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Spelarna är sämre på att göra mål på frisparkar. Ingen verkar intresserad av att försöka bli någon ny Beckham eftersom lagen numera ofta föredrar att passa frisparkarna istället för att skjuta på mål.


De långa frisparkarna som gick spikrakt i mål då, minns att det ofta var holländarna som var duktiga på det.
Annars är väl klubbkänslan och lagkänslan sämre, pengarna gäller.
Citera
2024-05-03, 18:48
  #5
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerifieradPedofil
Nu förtiden är allt fullkomligt galet. Det känns som att folk blir yngre och yngre men gör mer och mer på den korta tid de har spelat.

Eftersom alla sporter har ökat i kvalitet, på individ nivå. Finns det något som alla sporter (fotboll) har gått ner i kvalitet på. Jag vill ha inte höra klyschor "Allt var tuffare i England förut".

Jag vill ha faktabaserad information.

OT Samtidigt oroas man ju över testosteron nivåerna på vanliga döda. Har ojämlikheten på hälsa också blivit mer extrem.

Tekniskt briljanta krokningar i fart med volt i luften för "offret". Visst sparkades det ner bakifrån förr också men nuförtiden är det bara det. Det var länge sen jag såg en riktigt snygg fällning med "bravo"-känsla.

Förmågan att hantera olika underlag har gått ner också. Nu gnälls det på att bollen studsar långsammare på gräs... Eller att gräsplaner kan vara lite ojämna. Jamen håll bollen närmare kroppen då eller kulan i luften...
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-05-03 kl. 18:52.
Citera
2024-05-06, 17:39
  #6
Medlem
Vinnarmentaliteten och lagtänket, vilket kan vara smått irriterande som supporter, då det enda man bryr sig om är att LAGET vinner matchen och gör fler mål än motståndaren!

Om laget försöker spela ”vacker” fotboll eller ifall någon individuell lirare gör bra ifrån sig är ju helt underordnat vinsten eller förlusten..

Fotboll är en lagsport, punkt!
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-05-06 kl. 17:41.
Citera
2024-05-06, 22:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerifieradPedofil
Nu förtiden är allt fullkomligt galet. Det känns som att folk blir yngre och yngre men gör mer och mer på den korta tid de har spelat.

Eftersom alla sporter har ökat i kvalitet, på individ nivå. Finns det något som alla sporter (fotboll) har gått ner i kvalitet på. Jag vill ha inte höra klyschor "Allt var tuffare i England förut".

Jag vill ha faktabaserad information.

OT Samtidigt oroas man ju över testosteron nivåerna på vanliga döda. Har ojämlikheten på hälsa också blivit mer extrem.

Hälsning från Michael Owen (ballon dor vinnare):

https://youtube.com/shorts/3l91DXi-ZPE?feature=shared

Jag skulle vilja påstå att de riktigt kreativa spelarna har försvunnit. Nu är alla skolade i system (akademier). ingen kommer från streetfotboll med mer freestyle teknik.

Jag saknar de här riktiga frisparksskyttarna. becks, r7, carlos m fl. så fort det blev ett läge nära straffområdet gick det ett sus genom publiken. nu känner man det inte så längre. oberäkneligheten tycker jag saknas oxå.

nu blev det inte så mkt hårda fakta men jag tycker owens åsikt säger det mesta. man måste ändå ta en så pass erfaren spelare allvarligt. alltså, även om han överdriver (?) så ligger det absolut något i det han säger...
Citera
2024-05-06, 22:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Vinnarmentaliteten och lagtänket, vilket kan vara smått irriterande som supporter, då det enda man bryr sig om är att LAGET vinner matchen och gör fler mål än motståndaren!

Om laget försöker spela ”vacker” fotboll eller ifall någon individuell lirare gör bra ifrån sig är ju helt underordnat vinsten eller förlusten..

Fotboll är en lagsport, punkt!

instämmer. det egna varumärket går före idag. därför är jag inte helt säker på att dagens bästa klubbar skulle slå lagmaskiner som t ex juve med zidane o co. eller united från 2008. barca med ronaldinho(?), xavi, iniesta, messi i sin prime o co hade garanterat vunnit champions league i år.
Citera
2024-05-08, 15:40
  #9
Medlem
ardagulers avatar
Tröjnummer, vad är det för fel på vanliga 1-11? Känns som att många unga spelare idag vill ha kvar sina udda nummer från juniorlagen osv för att bygga sitt varumärke och sticka ut lite.

Spelmässigt så är ju taktik och system överordnat allt som heter individuella uttryck och den sortens kvalite. Pisstråkigt att se Man City spela handboll och trycka ner motståndarna i skorna totalt. Funkar ju uppenbarligen men underhållningen tar stryk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback