Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-05-02, 23:27
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Men jag ser ingen anledning till att se ner på folk som lyckas hitta ett lag i vuxen ålder. Det är bara trevligt om de hittar något de gillar och trivs med.
Nej, det är inget konstigt om det nu är det första lag de håller på. Men att byta lag är för mig samma sak som att vara otrogen.
Citera
2024-05-02, 23:42
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Som tur var har de inga eller knappt några titlar sedan Bajen konkade och Huddinge gick ned sig.

Utan talangfabriken Hammarby går Stockholmshockeyn krasst. Nu spelar de derbyn mot aik i andradivisonen har jag för mig.

Annars är hockey en fin sport. Läste förövrigt att djurgården vann några SM-Guld i boule genom att några bajare startade upp sektionen, haha. Så kan det gå.

Man får vara nöjd med att vara den mest framgångsrika föreningen (av de 3 "stora") i modern tid.

Pokalsamlarna Bajen.

Tillägg:


Låter som en aik-mentalitet. Jag hejar på Bajen för att vi vinner mest (av de stora i närområdet).

Spelar ingen roll om det är rodd, rugby, boxning, pingis, hockey, herrfotboll, damfotboll, fia med knuff.

Visst, det är kul på läktarna i exempelvis herrfotboll speciellt derbyn och stormatcher, men idrott handlar om att vinna. En tänd bengal är häftigt, men en pokal är häftigare.

Sedan att Bajen är den mest framgångsrika föreningen i Stockholm på herrsidan i fotboll på 2020-talet är ju bara grädde på moset, när vi som bäst kan anses vara typ 10:e rankad historiskt.

Hur många pokaler har Hammarby i fotboll?
Citera
2024-05-02, 23:55
  #51
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Hur många pokaler har Hammarby i fotboll?
Ett gäng på herrsidan och ett gäng på damsidan. Även inomhus-SM/Hallsvenskan, Nackas Minne, Huski Cup och lite sådana grejor. En pokal är en pokal och så vidare.

Såg ett tidigare inlägg att du håller på Spårvägen:


Inte ofta man ser spåretsupportrar. Det är väl de jävlarna, ÖIS och djurgårdens if som vi jagar.

Som sagt får man vara nöjd med att Hammarby IF är den mest framgångsrika i modern tid av de 3 stora (aik, dif, Bajen).

Hur många pokaler har Spårvägen i fotboll?
Citera
2024-05-03, 00:08
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Ett gäng på herrsidan och ett gäng på damsidan. Även inomhus-SM/Hallsvenskan, Nackas Minne, Huski Cup och lite sådana grejor. En pokal är en pokal och så vidare.

Såg ett tidigare inlägg att du håller på Spårvägen:


Inte ofta man ser spåretsupportrar. Det är väl de jävlarna, ÖIS och djurgårdens if som vi jagar.

Som sagt får man vara nöjd med att Hammarby IF är den mest framgångsrika i modern tid av de 3 stora (aik, dif, Bajen).

Hur många pokaler har Spårvägen i fotboll?

Nu förstår jag inte riktigt… Är ni mest framgångsrika eller jagar ni Djurgården?
Citera
2024-05-03, 00:10
  #53
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Nu förstår jag inte riktigt… Är ni mest framgångsrika eller jagar ni Djurgården?
De har fler totalt, vi är bättre i modern tid (sedan typ 1970 eller något sådant).

Spåret är nästintill ointagliga dock, hehe.
Citera
2024-05-03, 03:02
  #54
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Håller inte med. Hejar man på en liten förening, i det här fallet malmoe ff så är det okej att "oss:a" andra lag oavsett om det är småklubbar eller storlag (Cagliari, Spurs etc.
I en privat konversation är det okej att skriva "oss" om laget man håller på.

Men i ett forum där många läser dina inlägg och inte känner till dina lagsympatier, ska läsarna inte behöva klicka sig fram till din bio eller andra inlägg för att ta reda på vad "oss" syftar på.

Bättre att skriva:
Citat:
När Djurgården mötte Malmö (mitt lag)...
om det är relevant för läsaren att du håller på dom. Oftast är det inte det.. Annars:
Citat:
När Djurgården mötte Malmö...
Lägg av med sånt här:
Citat:
När Djurgården mötte oss...
Citera
2024-05-03, 03:04
  #55
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Mishima supportrar MFF
Jag förstod det så småningom, men det ska framgå direkt. Man ska inte behövas vara Sherlock Holmes för att ta reda på det. Man skriver för att underlätta för läsaren, inte för sig själv.
Citera
2024-05-04, 17:20
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jag förstod det så småningom, men det ska framgå direkt. Man ska inte behövas vara Sherlock Holmes för att ta reda på det. Man skriver för att underlätta för läsaren, inte för sig själv.
Jag förstår din synpunkt. Det är dock en handfull personer som skriver här, så efter ett tag lär man sig. De kanske mest skriver för varandra?

Varje säsong är det någon vänlig själ som brukar göra en sammanställning.

Det kommer lite tillbaka till varför man ens skriver på ett anonymt forum. Vill man bara höras och framföra sin åsikt (oaktat om någon lyssnar)? Vill man ha en ärlig diskussion och ändra sina egna och andras åsikter? Vill man gräva sin egen grop/bubbla djupare och få sina egna åsikter bekräftade?

Jag tror de flesta här bara vill höras.
Citera
2024-05-05, 00:14
  #57
Medlem
ArneIIIs avatar
Jag är född och uppvuxen i Vasastan i Stockholm. Håller på IFK Göteborg och har gjort så hela mitt liv. Nu bor jag lyckligtvis i Göteborg så enklare med hemmamatcher.
Citera
2024-05-05, 16:36
  #58
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag förstår din synpunkt. Det är dock en handfull personer som skriver här, så efter ett tag lär man sig. De kanske mest skriver för varandra?
Säkert. Men man bör skriva så att nån som aldrig varit på forumet förut ska förstå vilket lag man syftar på.
Citera
2024-05-05, 17:21
  #59
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag har en polare över 50 som sedan ett antal år tillbaka följer Djurgården tillsammans med några andra snubbar. De åker land och rike runt för att se matcher och offrar såväl tid som familjer. Ingen av dem kommer från Stockholm. Hur i glödhetaste h-vete är man funtad om man gör så här? Vilket straff att behöva kuska runt på obekväma tider för att se killar som är hälften så gamla spela fotboll för ett lag man inte har någon som helst koppling till annat än att man nuförtiden råkar bo i Stockholm.

Motsvarande fenomen tycks förekomma i andra Stockholmslag. Varför är det så här?

Min personliga uppfattning är att man som inflyttad stockholmare instinktivt bör avsky lag från Stockholm och istället hålla på laget från hemtrakten.

Det bästa är att man flyttar tillbaka dit man kom ifrån? Fast vi vet att fler utanför Stockholm hellre vill bo här än Stockholmare vill bo hos er.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback