Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 05:52
  #1
Medlem
Hej! Jag har fått skithinken på jobbet och tänkte ta tiden jag får till att lära mig ett nytt yrke. Kommer alltså som rubriken skvallrar om lära mig Unreal och vill ha råd från er om en LAPTOP som pallar den typen av arbete på ett så bra sätt som möjligt. Sen har jag inte tänkt lägga allt för mycket pengar, pga arbetslös. Tänkte att 10-12k får räcka. Och går det får datorn se så minimalistisk ut som möjligt, vill inte ha nån jävla fortnitelaptop med rgb och skit haha.
Citera
2024-04-27, 07:16
  #2
Medlem
Kantarellgudens avatar
https://www.inet.se/produkt/1974950/...pecifikationer

Ett 4060 med 140 watt TDP

Vet inte om det går att få mer datorkraft för pengarna, gillar du inte rgb så kan du självklart stänga av det i inställningarna så ser datorn lite mer normal ut.

Viktigt att poängtera att det blir väldigt svårt att hitta kraftfulla diskreta laptops som inte har något "gamingutseende" för bara 12k.

Du behöver så mycket datakraft du bara kan få, så utseende är något du kommer behöva kompromissa med lite.
Citera
2024-04-27, 09:00
  #3
Medlem
Japp, jag håller med. Helt klart gör jag hellre en kompromiss med utseendet före prestandan. Tusen tack tipset, den såg ju grym ut. Jag kan nästan ingenting om hårdvara, om jag istället skulle gå in med 15k, skulle skillnaden på prestandan vara markant?
Citera
2024-04-27, 10:57
  #4
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpafan
om jag istället skulle gå in med 15k, skulle skillnaden på prestandan vara markant?

Nästa steg skulle isåfall vara en 4070 men skillnaden mellan 4060 och 4070 är inte lika stor som skillnaden mellan en 4050 och en 4060.

Skulle inte säga att det är värt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback