Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 22:42
  #1
Medlem
Brukar det vara mycket folk ute på krogen/klubbar på valborg? I år är valborg på en tisdag. Hur tror ni det ser ut?
Citera
2024-04-26, 22:48
  #2
Medlem
Riddarhusets avatar
På den lilla kvarterskrogen hos oss är det knökfullt medan på fine dining bara halvfullt och sushin tror jag har stängt.
Citera
2024-04-26, 23:05
  #3
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragor
Brukar det vara mycket folk ute på krogen/klubbar på valborg? I år är valborg på en tisdag. Hur tror ni det ser ut?

Beror väl på vart du bor? Här är det rätt mycket eftersom folk har ledigt dan efter och på västkusten så är det få som firar valborg rätt (i år ska jag släpa med maken till ett valborgsbål om jag så måste sätta eld på nåt själv). Men om du bor i en större stad finns det ju alltid plats nånstans?
Citera
2024-04-26, 23:59
  #4
Medlem
Dumdrygs avatar
Beror väl på i vilken stad du är? I Gamla stan är det alltid folk på pubarna alla storhelger året runt. Tidigare fanns det en majbrasa på Riddarholmen. Vet inte om den finns kvar.
Citera
2024-04-27, 00:02
  #5
Medlem
Som tidigare skrivit, beror ju helt på var du bor. Storstäder har en del folk, särskilt då det är röd dag = ledigt dagen efter...
Citera
2024-04-28, 02:49
  #6
Medlem
Adelaides avatar
Mina erfarenheter säger att det är ungefär lika mycket folk på krogen på Valborg som det är en vanlig helg typ. De flesta festar i nån park eller hemmafest på Valborg.
Citera
2024-04-28, 07:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Mina erfarenheter säger att det är ungefär lika mycket folk på krogen på Valborg som det är en vanlig helg typ. De flesta festar i nån park eller hemmafest på Valborg.

Instämmer. De enda högtiderna då det är riktigt tunnsått på krogarna är väl midsommar och julafton.
Citera
2024-04-29, 16:11
  #8
Medlem
Vanstertrollets avatar
Valborg är väl studenternas högtid kan man nog säga. Ska man festa ordentligt är det nationerna som gäller framför krogen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback