Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-29, 08:43
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ditt tillstånd tas upp eftersom det används som argument från en grupp som anser att det inte finns några bestämda kön. Argumentet är att det finns mellanting mellan man och kvinna när det dyker upp kromosomavvikelser, eller missbildningar. Kalla det vad du vill.

Själv anser jag att det finns två kön. Man och kvinna. Det är biologiskt. Sen kan folk identifiera sig som en tomat och klä sig som en. Jag bryr mig inte så länge det inte ska bli normgivande och gå ut på majoriteten. Du och dina gelikar tillhör ett medicinskt undantag från huvudregeln. Där blir det väl från fall till fall.

Jag tror transkvinnor/transmän och allt vad det heter skulle uppleva mindre hat om de kunde leva ut sina liv utan att försöka rövknulla resten av mänskligheten med sina idéer.

Ja det blir ju rätt sjukt när denna extremt lilla grupp som har missbildningar ska tas som intäkt för andra som inte har missbildningar att kräva att alla i samhället ska utgå från deras känslor.

Transor får ha precis vilka känslor de vill men om de kommer och kräver att jag ska betrakta dem som det kön de upplever att de har så blir det nej. Jag betraktar en biologisk man som den man han är oavsett vilka känslor han har. Jag har ingen skyldighet att spela med i hans fantasier och vanföreställningar.

Jag identifierar mig som en person som har rätt att utgå verkligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback