Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 13:01
  #1
Medlem
Jag hade pengar i en Fransk bank. Jag har försökt att stänga mitt konto med dem i 6 månader men dom har bara halat på det. Nu när jag ringde dem för några dagar sedan så säger dom att det är inget dom kan göra för mig för kontot är avslutat. Men jag har inte fått några pengar in på mitt mottagarkonto! Vad ska jag göra?
Citera
2024-04-26, 13:02
  #2
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Jag hade pengar i en Fransk bank. Jag har försökt att stänga mitt konto med dem i 6 månader men dom har bara halat på det. Nu när jag ringde dem för några dagar sedan så säger dom att det är inget dom kan göra för mig för kontot är avslutat. Men jag har inte fått några pengar in på mitt mottagarkonto! Vad ska jag göra?

Kontakta dom och förklara att du behöver bevis för deras transaktion av tillgångarna på kontot eftersom din bank inte tagit emot pengarna än?
Citera
2024-04-26, 13:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Kontakta dom och förklara att du behöver bevis för deras transaktion av tillgångarna på kontot eftersom din bank inte tagit emot pengarna än?
Sorry kanske glömde en viktig detalj. Kontot som jag hade med denna bank (CCF) kom till genom ett upköp (av HSBC France). Jag har aldrig fått tillgång till mitt konto och nu är det plötsligt borta och dom är inte särskilt samarbetsvilliga. Så jag tänkte mer någon myndighet av nåt slag.
Citera
2024-04-26, 13:15
  #4
Medlem
Jag har ett årbesked från HSBC France, och efter nyår blev upköpet till. Så bevis för att pengarna fanns där förut.
Citera
2024-04-26, 13:30
  #5
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Jag hade pengar i en Fransk bank. Jag har försökt att stänga mitt konto med dem i 6 månader men dom har bara halat på det. Nu när jag ringde dem för några dagar sedan så säger dom att det är inget dom kan göra för mig för kontot är avslutat. Men jag har inte fått några pengar in på mitt mottagarkonto! Vad ska jag göra?
Åk till Frankrike, gå in på kontoret och ordna resterande saldot personligen. Bästa sättet, bara att packa väskan igen
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Jag bor sedan 2 år tillbaka i England
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Jag flyttade till Bordeaux för ett tag sedan
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Jag har precis flyttat till Helsingfors
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Jag ska vara i Turkiet i 2.5 veckor
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Jag ska resa till Mexico inom 24 timmar
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Jag skulle behova skaffa ett sjalvforsvarsvapen i Amsterdam
Glöm inte nämna på fb när du är där
Citera
2024-04-26, 14:15
  #6
Medlem
Det verkar vara fler som har problem med nämnd bank: https://www.trustpilot.com/review/ccf.fr .
Citera
2024-04-26, 14:21
  #7
Medlem
ja, myndigheter och banker är tyvärr maffia som är lite svårare att ha att göra med.
Jag hade letat reda på gamla kontoutdrag samt åkt till maffian och tagit ett litet snack öga mot öga
Citera
2024-04-26, 14:39
  #8
Medlem
Hur mycket pengar handlade det om?
Citera
2024-04-26, 15:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Hur mycket pengar handlade det om?
Ett par 100€. Inget som jag sitter hemma å lipar över direkt. Känns väl mest att man inte vill låta dom komma undan med det bara :P
Citera
2024-04-26, 15:10
  #10
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Åk till Frankrike, gå in på kontoret och ordna resterande saldot personligen. Bästa sättet, bara att packa väskan igen
Glöm inte nämna på fb när du är där

Det fetade måste vara den töntigaste jantekommentaren jag någonsin läst.

Men ja, att personligen åka till aktuellt kontor är nog bäst.
Citera
2024-04-26, 15:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Ett par 100€. Inget som jag sitter hemma å lipar över direkt. Känns väl mest att man inte vill låta dom komma undan med det bara :P

Läropengar. Bättre lägga tiden på att tjäna pengar på annat sätt.
Citera
2024-04-26, 16:07
  #12
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Läropengar. Bättre lägga tiden på att tjäna pengar på annat sätt.
Japp. Nu har du kanske lärt dig en läxa eller vill du ta över min 100,000 förlust läxa?

Hemlandet till banken behöver pengarna. De är fattiga så de tackar och bockar. Fortfarande ett tredjeland. U eller vilken bokstav?

Du borde vetat att de vid uppköpet skulle uppstå problem och frågan är hur svårt är det egentligen att skicka pengar nuförtiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback