Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 07:52
  #121
Medlem
shaktas avatar
Tjejer/Kvinnor reagerar olika på P-piller.

Ett gammal flamma blev helt avtrubbad när hon börja knapra piller, så det fick bli P-spruta istället då hela sexlivet tvärdog.
Citera
2024-04-27, 07:56
  #122
Medlem
Psykonaut-s avatar
De slutar blöda varje månad. Det kan vara ett plus du kan sälja in.
Citera
2024-04-27, 08:41
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Har en flickvän som är 15 och vi har sex flera ggr i veckan, ibland flera ggr per dag. Så det går mkt kondomer vilket blir dyrt och krångligt i längden, och går inte att ha spontant sex när som helst Har sagt till henne att börja med piller men hon vill inte, hon har hört av kompisar att man får konstiga biverkningar och sånt. Men det kan väl inte vara så farligt tänker jag. Hur övertalar jag henne??

p-piller är inte 100% säkert. Fråga mig hur jag vet..
Be henne sätta in en kopparspiral, finns inga hormoner i dessa och således inga skumma biverkningar.
Citera
2024-04-27, 09:48
  #124
Avstängd
MaterTenebranums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
p-piller är inte 100% säkert. Fråga mig hur jag vet..
Be henne sätta in en kopparspiral, finns inga hormoner i dessa och således inga skumma biverkningar.

Hur vet du det?
Citera
2024-04-27, 10:26
  #125
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Tjejer/Kvinnor reagerar olika på P-piller.

Ett gammal flamma blev helt avtrubbad när hon börja knapra piller, så det fick bli P-spruta istället då hela sexlivet tvärdog.
Och det gör att man får benskörhet senare i livet. Dumt val med andra ord
Citera
2024-04-27, 10:27
  #126
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
p-piller är inte 100% säkert. Fråga mig hur jag vet..
Be henne sätta in en kopparspiral, finns inga hormoner i dessa och således inga skumma biverkningar.
Nej men koppar vilket i sig har biverkningar. Du blöder också mer och längre och får ondare med en sådan. Grattis! Bra val….
Citera
2024-04-27, 18:30
  #127
Medlem
P-stav är vanligt nuförtiden. Lite
Lägre hormoner är piller å säkrare för den sitter på plats i armen hela tiden å ger ut hormon så man inte ska råka glömma ett
Piller.

Oavsett vilket så bör ni kanske gemensamt eller var å en prata med en ungdomsmottagning eller liknande å reda
ut vilka alternativ som finns och biverkningar samt säkerhet. Oavsett metod så kan ni ju också endera dela på kostnaden eller fråga föräldrarna om pengar till detta. De bör de rimligen vara glada för att betala om ni då skyddar er. Pinsamt ja kanske men värt det.
Citera
2024-04-27, 19:29
  #128
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Nej men koppar vilket i sig har biverkningar. Du blöder också mer och längre och får ondare med en sådan. Grattis! Bra val….
Har läst dina senaste inlägg i denna tråd och du har ingen grund för din påståenden om biverkningar.
Citera
2024-04-27, 19:30
  #129
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Har läst dina senaste inlägg i denna tråd och du har ingen grund för din påståenden om biverkningar.
Jo, och har också utbildning inom området.
Citera
2024-04-27, 19:32
  #130
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Jo, och har också utbildning inom området.
Bra, hänvisa till lite källor då tack!
Citera
2024-04-27, 19:32
  #131
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Bra, hänvisa till lite källor då tack!
Exakt för vilket argument?
Citera
2024-04-27, 21:46
  #132
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Exakt för vilket argument?
Det finns forskning från institut i Usa som visar på att P-piller inte bara skyddar mot graviditet utan även mot Cancer, hjärt och -kärlsjukdomar samt alla typer av ärftliga sjukdomar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback