Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 16:48
  #1
Medlem
flashbacktrollets avatar
köpte nyss en acer nitro XV240Y och råkade tappa den i golvet då jag tyckte det var svårt att sätta ihop allt och lång historia kort jag tappade den, den har inte mycket kosmetiska skador, en liten spricka i övre högra högre hörnet. Man ser fortfarande färger hullerombuller och så på skärmen, och när man bootar upp den så ser man att det står Acer i röd färg, fast väldigt blurry, hursomhelst så kan man inte urskilja någonting så den går inte att använda i nuläget.

Nu till frågan, vad kan jag göra för att reparera detta? går det ens att reparera denna? Hur kan jag reparera denna?
Citera
2024-04-24, 16:53
  #2
Medlem
frasons avatar
Det går inte att reparera. Beroende på värdet så kan du använda hemförsäkringen om du har allrisk/drulle. Annars är det bara att köpa nytt.
Citera
2024-04-24, 16:53
  #3
Medlem
CalzoneItalias avatar
Går väl att få en ny på garantin?
Citera
2024-04-24, 16:55
  #4
Medlem
HBTKuks avatar
Testa ge den en smäll till. Det funkar för Långben.

Här i världen finns det historiskt två saker som oftast funkar av att man slår tll dem: bilars startmotorer och tv-apparater. Förvisso de gamla tjockburkarna då men värre kan det knappast bli.

Gör ett tjusigt kaffebord av tv:n. Kunde blivit hippt.
Citera
2024-04-24, 16:56
  #5
Medlem
NollFemNollFems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Går väl att få en ny på garantin?
Har svårt att tro att något företags garanti på något sätt skulle täcka att kunden tappat varan så att den går sönder. Men du kanske vet att Acer har exceptionellt generös garanti på sina skärmar?
Citera
2024-04-24, 16:57
  #6
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
köpte nyss en acer nitro XV240Y och råkade tappa den i golvet då jag tyckte det var svårt att sätta ihop allt och lång historia kort jag tappade den, den har inte mycket kosmetiska skador, en liten spricka i övre högra högre hörnet. Man ser fortfarande färger hullerombuller och så på skärmen, och när man bootar upp den så ser man att det står Acer i röd färg, fast väldigt blurry, hursomhelst så kan man inte urskilja någonting så den går inte att använda i nuläget.

Nu till frågan, vad kan jag göra för att reparera detta? går det ens att reparera denna? Hur kan jag reparera denna?
Det är inte lönt att reparera den. Antingen anmäl skadan och ta ut en ny på hemförsäkringen eller köp en ny för typ 1766:-
Citera
2024-04-24, 17:09
  #7
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är inte lönt att reparera den. Antingen anmäl skadan och ta ut en ny på hemförsäkringen eller köp en ny för typ 1766:-
Kostar den inte mer så är det ju inte värt att använda hemförsäkringen.
Citera
2024-04-24, 17:32
  #8
Medlem
ICA-muppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
köpte nyss en acer nitro XV240Y och råkade tappa den i golvet då jag tyckte det var svårt att sätta ihop allt och lång historia kort jag tappade den, den har inte mycket kosmetiska skador, en liten spricka i övre högra högre hörnet. Man ser fortfarande färger hullerombuller och så på skärmen, och när man bootar upp den så ser man att det står Acer i röd färg, fast väldigt blurry, hursomhelst så kan man inte urskilja någonting så den går inte att använda i nuläget.

Nu till frågan, vad kan jag göra för att reparera detta? går det ens att reparera denna? Hur kan jag reparera denna?

Du tappade?

Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Testa ge den en smäll till. Det funkar för Långben.

Här i världen finns det historiskt två saker som oftast funkar av att man slår tll dem: bilars startmotorer och tv-apparater. Förvisso de gamla tjockburkarna då men värre kan det knappast bli.

Gör ett tjusigt kaffebord av tv:n. Kunde blivit hippt.

Kan se följande framför mig (yuotube klipp) https://www.youtube.com/watch?v=jIbRDSNMirQ

Nej ingen garanti gäller. Möjligtvis drulleförsäkring…
Citera
2024-04-24, 17:36
  #9
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Går väl att få en ny på garantin?
" lång historia kort jag tappade den"
Självklart ersätter alla företag ut en ny på Garantin...
Citera
2024-04-24, 17:38
  #10
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
" lång historia kort jag tappade den"
Självklart ersätter alla företag ut en ny på Garantin...

Behöver ju inte säga att han tappat den. Bara att det blivit nåt skit med skärmen helt plötsligt. Bara ringa Acer dom ger dig en ny. Det kostar mer att tappa en kund
Citera
2024-04-24, 17:42
  #11
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Behöver ju inte säga att han tappat den. Bara att det blivit nåt skit med skärmen helt plötsligt. Bara ringa Acer dom ger dig en ny. Det kostar mer att tappa en kund
NO Shit Sherlock!
"en liten spricka i övre högra högre hörnet"

Det Fetade: Visst gör alla företag det du påstår,?
I Fablernas Värld!
Citera
2024-04-24, 17:44
  #12
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
NO Shit Sherlock!
"en liten spricka i övre högra högre hörnet"

Det Fetade: Visst gör alla företag det du påstår,?
I Fablernas Värld!

Har hänt mig många ggr skickat in varan och fått en ny tillbaka på Garantin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback