Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-24, 17:01
  #25
Medlem
Hur va hennes barndom?
Citera
2024-04-24, 18:52
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappanstn
Träffats seriöst i två månader, vi är mellan 17-20

Det är inget konstigt med hennes beteende. Det är ju snarast du som tar i för mycket. Bara två månader och unga jue.
Citera
2024-04-24, 19:37
  #27
Medlem
Du kanske också ska gå över till Messenger då? Hon kanske inte kollar sina sms så ofta?
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Sitter lite i samma sits som TS bara att jag är 30+ med något äldre flickvän.
Vet om qtt jag är mer kär i henne än hon i mig, hon kanske inte är kär överhuvudtaget. (Hon säger dock att hon älskar mig).
Är rädd att förstöra det pga jag skriver till henne mer, vill ha mer kontwkt och träffas mer. Jag kan skriva ett gulligt sms på morgonen och hon svarar 3 timmar senare, med ett hjärt-like. Hon är dock aktiv på messenger under dessa 3 timmar (ja i min desperation så små stolkar jag henne).
Känner att har man en pojkvän så tittar man väl fan vad han skrivit till en?
Eller har jag fel? Försöker att skriva så lite som möjligt men svårt att hålla sig plus att det känns så dumt att man ska leka "vem skriver först" som 30+...

Tillägger dock att när vi är tillsammans finns inga problem, hon visar att jag är viktig hon kryper in till mig och smeker mig och ger pussar. Bara när vi är ifrån varandra (träffas ca 2 gng i veckan, bor i andra städer) som jag känner kyla ifrån hennes sida.
Citera
2024-04-24, 19:40
  #28
Medlem
Man kan ju skilja sig mycket åt. Två månader är ingen lång tid heller. Hon kanske behöver ha lite mer tid på sig att släppa in någon? Man har ju knappt lärt känna varandra särskilt väl än efter så pass kort tid. Kanske bättre att försöka slappna av bara och se vad som händer.
Citat:
Ursprungligen postat av Pappanstn
Träffats seriöst i två månader, vi är mellan 17-20
Citera
2024-04-24, 20:18
  #29
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappanstn
Jag förstår att jag inte kan förvänta mig att hon ska agera på ett visst sätt bara för att jag gör det, men jag tror att i en relation är det viktigt att båda parter visar kärlek och uppskattning.

Du ska nog dels kommunicera till henne att för DIG är det viktigt att bli visad kärlek och uppskattning verbalt, dels tror jag du skulle få aha-upplevelse om du googlar på "de fem kärleksspråken", om du inte känner till dem redan, och kan se om hon visar kärlek på ett sätt som du missar.
Citera
2024-04-24, 21:58
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappanstn
Hej!

Jag har lagt märke till att min flickvän ibland verkar känna sig obekväm med att säga vissa saker, som att kalla mig för "älskling" eller liknande. Det är något jag noterar, speciellt eftersom hon verkar vara mer öppen och varm när vi skriver, precis som man är i början av en relation.

Jag förstår att jag inte kan förvänta mig att hon ska agera på ett visst sätt bara för att jag gör det, men jag tror att i en relation är det viktigt att båda parter visar kärlek och uppskattning.

Ibland dyker tanken upp att hon kanske inte tar förhållandet lika seriöst som jag gör, eftersom hon inte uttrycker sig på samma sätt när vi är tillsammans. Jag vet att det låter konstigt, men ibland funderar jag på om jag borde leta efter någon som är mer öppen med sin kärlek och uppskattning.

Vad tycker ni? Borde jag sluta visa samma kärlek så hon kanske undrar vad det är? Men då kanske hon upplever att jag har fått kalla fötter?

Hon tycker du är direkt otrevlig och omanlig.

Du är en supercuck och du har precis just nu förlorat allt, inkl din FB-dase.
Citera
2024-04-24, 22:13
  #31
Medlem
Så i princip en ny relation i sena tonåren. TS är det ditt första försök på en längre relation eller vad är de frågan om? Du beter dig så feminint här att jag undrar om du kanske käkar soja. Isåfall sluta, det är inte hälsosamt för män med östrogen analoger.

Två månader har ni hängt ihop, antar att hon är den yngre, dvs går i gymnasiet fortfarande? Varför behöver du den bekräftelsen av henne verbalt så mycket? Förstår att man i ungdomen inte lärt sig så mycket men med åren insåg jag att inte bry mig om vad kvinnor säger utan istället ser till deras agerande. (detta gäller iofs båda könen men, att ordet och handling hänger ihop kräver jag enbart av män, inte dömer jag kvinnor på samma sätt, bara hormonerna göra

Älskling, som i någon man älskar, efter två månaders smekmånad känner in garanterat inte varandra särskilt väl, tycker du verkligen det är realistiskt eller viktigt att få henne att likt dig "ljuga" och säga att hon älskar dig efter två månader? Har du funderat på varför du har så bråttom och, likt en osäker tjej, söker bekräftelse till den grad att du lär dig sabotera relationen? Du är väldigt intensiv och att använda ord så lättvindigt är allt annat än maskulint.

För om du inte reder ut vad som är problemet bakom detta som gör dig så ängslig, osäker och krävande, då kommer du dras till och förmodligen attrahera EIPD-brudar (mer känt som borderline bitches, BB) och det slutar sällan väl. Finns en "old school" feminist I Australien som försöker hitta en förklaring kring varför män avslutar sina liv så ofta. Det hon fann var att otroligt många män lämnade jordelivet efter ett uppbrott från en BB och tog man bort de var suicidfrekvensen nästan lika för könen.

Anthony Bourdain är ett sådant fall. Cluster B sliddjur kommer ge dig precis det du tror dig söka, mängder med bekräftelse direkt. Hur ska du klara av att stå emot love bombing processen om du söker den sortens upplevelse? Det låter väldigt riskabelt för framtiden.

Sedan förstod jag inte vad du ger henne förutom uppmärksamhet som skulle vara för mycket. Vissa inlägg får det rentav att verka som att du uttrycker din kärlek verbalt för att få henne att ge dig bekräftelse, snarare än för att visa henne din kärlek.
Att hon inte gjort det enkla och helt enkelt sagt det du vill höra är inte ett tecken på att hon har svårt att visa kärlek utan snarare att hon verkar mer mogen än dig. Visst det kanske känns som att du älskar henne redan men, det gör du inte. Du måste lära känna henne först, helst utan "love googles".

Första riktiga kärleken för mig, tja tog väl 3-4 månader innan vi båda tittade djupt i varandras ögon och, nästan sa "jag älskar dig" samtidigt för att sedan stanna till och inse att det var för tidigt, löjligt synkade. Starka känslor fanns där men vi visste båda att det var för tidigt. Ungefär ett halvår senare så var "vi" redo då vi båda stöttat varandra igenom större motgångar och lärt känna varandra på ett djupare plan.

Ord är billiga, särskilt om man använder dem så lättvändigt. Hon är din älskling. Du älskar alltså en 17-20årig kvinna efter två månader? Du säger iaf att du gör det och då undrar jag vad det ordet ens betyder för dig.
__________________
Senast redigerad av Phailure 2024-04-24 kl. 22:26.
Citera
2024-04-24, 22:24
  #32
Medlem
Har själv svårt för Älskling, känns lite sötsliskigt, särskilt som det används så flitigt kors och tvärs idag att det kan upplevas urvattnat och banalt.

Personer uttrycker sina känslor på olika sätt, vissa har lätt säga Älskling, andra talar med sitt kroppsspråk, blickar leenden närhet.

10 ggr av 10 skulle jag välja den som visar sina känslor över den som säger gulliga saker men kanske inte lever upp till det.
"Talk is cheap" och "Action speaks louder than words", så känner jag.
Citera
2024-04-24, 22:46
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Har själv svårt för Älskling, känns lite sötsliskigt, särskilt som det används så flitigt kors och tvärs idag att det kan upplevas urvattnat och banalt.

Personer uttrycker sina känslor på olika sätt, vissa har lätt säga Älskling, andra talar med sitt kroppsspråk, blickar leenden närhet.

10 ggr av 10 skulle jag välja den som visar sina känslor över den som säger gulliga saker men kanske inte lever upp till det.
"Talk is cheap" och "Action speaks louder than words", så känner jag.

Älskling är så opersonligt och, ja sötsliskigt. Att använda det som något gulligt smeknamn tidigt i en relation känns märkligt då, en älskling är någon man älskar. Och hur mycket man än gillar någon så älskar man knappast någon efter två månader. Därför känns det lite manipulativt att kalla någon älskling, en gradvis förflyttning mot "jag älskar dig".

För mig är det en STOR röd flagga med människor som tror sig funnit kärleken när de är nyförälskade.
Citera
2024-04-24, 22:51
  #34
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Har varit i långa förhållanden där det inte varit något "älskling" alls, utan att man visat sin kärlek på annat sätt. Så en vacker dag så blev jag tillsammans med en kvinna som tyckte att "älskling" är obligatoriskt när man är ihop. Klart att började säga det för hennes skull, men det kändes ju aldrig särskilt äkta.
Låt saker hända tänker jag, och kräv inte en massa.
Citera
2024-04-25, 00:43
  #35
Medlem
Sann kärlek, visar sig genom hur personerna agerar gentemot varandra och ganska lite genom vad personerna skriver eller säger om kärlek sinsemellan etc.
För att vara krass, om du säger att du älskar någon, så gäller det tills du säger att du inte gör det. Dom orden ska inte behöva upprepas dagligen för att gälla. Isf har den personen extremt dåligt minne!
Vissa vill också att kärleken ska värderas (t ex ”jättemycket”), vilket är helt förkastligt.
Så frågan är om hon VISAR att hon älskar dig, eller inte? Och om du VISAR? Det är det viktiga.
Citera
2024-05-02, 18:58
  #36
Medlem
Faszoms avatar
Lite orolig för vad för svar jag kommer att få.

Har gått och blivit kär. Vi har kännt varandra i 3 månader. Förhållande i 2. Allt var fantastiskt upp till några veckor sedan då hon blev kallare och jag har sedan dess lidit. Hon skriver mindre och även under sex märker jag skillnad i hur våt hon blir. Vi har haft fina dagar också självklart men jag har märkt en stor skillnad.

Igår var vi och hade en mysig piknik. Vi började prata om dagens förhållanden och att folk gav upp enkelt. Då började hon gråta och erkände att hon saknar känslan "att hon kan dö för mig". Jag frågade om hon tidigare fått denna känslan vid detta stadiet och hon sa ja, "men jag kom ur ett annat känslostadie när jag träffade dig".
Hon sa att det kändes som hon skulle få denna känsla när vi va på en utflykt i en viss stad. Jag har idag räknat ut när detta var ungefär och kommit fram till att detta va för ca 2-3 veckor sedan. Det var ungefär då som jag började erkänna hur kär jag blivit i henne och vi började planera en gemensam resa till sommarem mm.

Hon berättade att hon kände press på sig. Från mig och från sin familj. Att hon älskar mig men är rädd att denna speciella känslan hon suktar efter inte ska komma med mig.

Jag sa vad jag nu i efterhand kan känna var det bästa jag kunde sagt. Även fast jag kände mig sårad och som att det var slut mellan oss så sa jag att vi inte skyndar någonstans. Att jag också blev orolig (det blev jag) när hon rekomendera att vi skulle resa någonstans i sommar. Jag tröstade henne och hon sa tack för att jag fick lätta på hjärtat. Vi fortsatte dagen som ingenting, vi hade sex, hon kramade mig mycket. Men i kitt huvid snurrade tankarna på högvarv.

Kan hennes känslor komma tillbaka om de försvunnit så snabbt?
Kan det ha varit pressen hon kände, och nu när jag visade att jag inte pressar henne/ är förstående osv kan hon få tillbaka känslorna?

Eller är det bara ett löst plåster som jag borde riva av så snabbt som möjligt?

Vet att bara tiden kan berätta men jag har aldrig träffat en kvinna jag kännt såhär för. Gråtit i bilfärden imorse. Känner att vi kommer dra ut en månad till och hon kommer säga att hon saknar känslan och vi bör göra slut... och har lite tankar om att jag missförstod henne och hon egebtligen redan gjort slut.. rent känslomässigt.

Snälla men ãrliga svar tack.
__________________
Senast redigerad av Faszom 2024-05-02 kl. 19:20.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback