Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-04-24, 12:00
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Tråkig historia. Jag tror vi är många män som har råkat ut för liknande. Själv träffade jag en gång en kvinna på en kurs. Hon visade tydligt intresse om att ses efter kursen. Jag kom med förslag på dag och tid. Hon accepterade men avbokade i sista stund. Jag gav ett nytt förslag, hon accepterade men avbokade igen. Då var jag tydlig med att jag inte var intresserad längre. Tre veckor senare hör hon av sig och bjuder mig till sitt sommarställe - 12 mil bort. Jag avböjde. Vi bor 2 km ifrån varandra och jag var inte beredd att åka 24 mil för en fika. Tyckte spontant att det var en ohövlig fråga. Vi hade ingen kontakt på tre månader. Sedan hör hon av sig igen och vill ses men då var mitt intresse helt borta. Jag ghostade henne dock inte då jag tycker att det är ett fegt och dåligt agerande utan skrev att jag är inte intresserad.

// CC

Många kvinnor verkar vara intresserade av det som de inte kan då. Men det gäller väl män också.

Damen jag skrev om är inte den enda som gjort en helomvändning när hon väl fått mig på fall för att sedan komma krypande igen när mitt intresse istället har svalnat.

Märkligt och trist.
Citera
2024-04-24, 12:09
  #50
Medlem
paradispolisens avatar
Tycker du ska smsa henne och fråga vad det är frågan om
Citera
2024-04-24, 15:16
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Hade jag varit dig hade jag ryggat tillbaka i en eller två veckor. Låtit henne komma ifrån sitt nuvarande mående och därefter skrivit ett allmänt SMS. Sedan se var det leder.

Ger hon fortfarande inget svar eller något kort intetsägande svar?

Gå vidare. Du har försökt. Varit trevligt. Givit ett respektabelt avstånd. Varit trevlig igen. Bemöter man det via ghosting eller att vara oartig? Lägg energin på någon annan.


Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Tycker du ska smsa henne och fråga vad det är frågan om

Alltså, jag antar hon mår kass/ fått en låsning.
Jag tror geomeister är inne på rätt spår.
Låter tiden göra sitt och sen kanske testar när det runnit vatten under bron, om jag ids.

Tror inte jag har så mycket mer att säga som hon inte redan förstår just nu. Därför ligger nog bollen hos henne.. tills vidare.
__________________
Senast redigerad av Anajnam 2024-04-24 kl. 15:31.
Citera
2024-04-24, 18:10
  #52
Medlem
Ubuntu333s avatar
Minsta lilla du får en vibe av att hon är ointresserad så bör du vara lite kall helt enkelt. Speciellt om ni setts eller dejtat. Även om du inte legat på så räcker det med att endast ett sms för mycket, blir för mycket.

Är människan normal så beter man sig inte som hon gör utan en bra orsak. Men tyvärr har kvinnor idag en jäkla massa andra alternativ så det bästa sättet att vinna över dom är att spela ointresserad, på rätt sätt.
Citera
2024-04-24, 18:53
  #53
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag lider med alla som ska försöka hitta en partner idag..Intrycket när man läser i olika trådar - är att alla verkar bete så efterblivet.

Vett och etikett, det bara försvann?
Ja det verkar faktiskt som det tyvärr. Glad att jag inte letar.
Citera
2024-04-24, 22:42
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Ja det verkar faktiskt som det tyvärr. Glad att jag inte letar.
Jag tror alla mer eller mindre ghostar i dejtingvärlden. Man snackar ett tag, det dyker upp något/någon annan och man går vidare. Allt behöver kanske inte förklaras i ett tidigt stadie.

Det som gjorde mig konfunderad i detta fallet är att det är en kollega som jag träffat dagligen länge, vi kommer träffas fler gånger framöver och har många gemensamma vänner.

Det betyder inte att hon behöver ha något intresse för mig. Men ett enkelt sms hade gjort hela situationen mindre kletig. Jag undrar ju lite nu hur hon ska vara nästa gång vi ses.
Citera
2024-04-25, 00:01
  #55
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam
Jag tror alla mer eller mindre ghostar i dejtingvärlden. Man snackar ett tag, det dyker upp något/någon annan och man går vidare. Allt behöver kanske inte förklaras i ett tidigt stadie.

Det som gjorde mig konfunderad i detta fallet är att det är en kollega som jag träffat dagligen länge, vi kommer träffas fler gånger framöver och har många gemensamma vänner.

Det betyder inte att hon behöver ha något intresse för mig. Men ett enkelt sms hade gjort hela situationen mindre kletig. Jag undrar ju lite nu hur hon ska vara nästa gång vi ses.
Håller med, det verkar vara rätt "dirty". Precis, ett enkelt meddelande hade varit gott nog. Hoppas du hittar det du vill ha.
Citera
2024-04-25, 18:06
  #56
Medlem
Fruxo9987s avatar
Det låter som du har försökt på ett vettigt sätt. Om hon inte svarar för att det hänt henne något och hon ändå vill ha kontakt med dig så hör hon av sig och förklarar. Inte något mer du kan göra nu direkt. Jag hade slutat höra av mig om jag var du. Vad än hennes anledning är så är det det bästa valet tycker jag.
Citera
2024-04-25, 21:35
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruxo9987
Det låter som du har försökt på ett vettigt sätt. Om hon inte svarar för att det hänt henne något och hon ändå vill ha kontakt med dig så hör hon av sig och förklarar. Inte något mer du kan göra nu direkt. Jag hade slutat höra av mig om jag var du. Vad än hennes anledning är så är det det bästa valet tycker jag.


Ja, det är lite så jag ser på det också.
Vi är ju inte jätte täta och jag kan knappast kräva att hon ska öppna sig till mig.

Det enda som jag egentligen tycker vore synd är om hon känner skam eller liknande för att hon inte svarat, och att det skulle hindra henne från att höra av sig i framtiden. Jag har ingen aning om hennes våndor och skulle inte behöva ta upp detta om hon framgent skulle vilja ses och hänga igen.

Gött häng är ju ändå gött häng.
Citera
2024-04-28, 03:21
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam
Vet inte om det går under definitionen av ghosting, men jag antar det.

Träffade en sedan nyligen f.d kollega för matlagning och häng. Vi hade en trevlig dag och hon pratade om saker att göra när vi ses nästa gång.
Föreslog en dag via sms och hon svarade "Gärna!".

Dagen kommer, hon hör inte av sig och dyker ej upp. Kvinnan är snart 40 bast så det är ingen nyckfull ungdom vi talar om. Fick sen ett sms med förklaringen att "det kört ihop sig" men ingen ursäkt. Jag svarade typ att "det var synd, men kanske passar bättre en annan dag isf". Därefter är det tyst.

Har lovat att hjälpa henne med bilen, så när verkstaden var ledig skrev jag sms om att jag kan kolla på den, men inget svar... Knäpptyst.

Jag har inte jagat tjejen, men ändå skrivit sms som i vanliga fall kräver ett svar. Anledningen till att jag inte ringt är att när jag märkte denna tendensen så kändes det bättre att skriva, eftersom ett missat samtal ger noll förutom att manverkar mer angelägen medan informationen alltid går fram med sms, oavsett svar...

Vad är detta för beteende?

Det är en person som jag sett/ser som vän. Väldigt kravlöst häng.

Någon som har något vettigt att säga?

Men vad fan! Hon är inte intresserad. Fråga rätt ut om hon vill ha sex/knulla om det är det du faktiskt är ute efter. Annars se det som att hon har inget intresse av dig och kanske tyckte att du blev för intresserad. Finns mer fisk i sjön...
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback