Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-20, 12:14
  #1
Medlem
Hej hej.

Har under natten till idag konsumerat cirka 1.5 gram av denna substans. Jag har inte sovit. Jag har däremot ätit och druckit, något som inte var ett jättestort problem faktiskt. Det har känts som om natten har gått jättefort, lite som en minneslucka. Det gör mig lite orolig för jag brukar aldrig känna så utan jag brukar inte ryckas med i känslor och tankar på det sättet att man får en minneslucka. Annars mår jag ganska bra förutom lite svettig och förhöjd puls, känns som den slår jämt och fint i alla fall, men definitivt förhöjd. Mitt humör är också lite "konstigt" då jag känner en slags skam typ... Är dessa kortsiktiga symptom något jag bör vara orolig över? Jag undrar också om ca 1-2 gram av denna substans under de här förhållanden jag beskriver kommer ge mig långsiktiga hälsoproblem, jag förstår så klart att det finns en risk för det.

Lägger till en fråga: Nån som har erfarenhet av Serotonergt syndrom Ett tillstånd som uppstår vid överstimulering av serotoninreceptorer i hjärnan och kan leda till symtom som förvirring, agitation och muskelstelhet?

Mvh,
Nastynas
__________________
Senast redigerad av Nastynas 2024-04-20 kl. 12:39.
Citera
2024-04-20, 12:23
  #2
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastynas
Hej hej.

Har under natten till idag konsumerat cirka 1.5 gram av denna substans. Jag har inte sovit. Jag har däremot ätit och druckit, något som inte var ett jättestort problem faktiskt. Det har känts som om natten har gått jättefort, lite som en minneslucka. Det gör mig lite orolig för jag brukar aldrig känna så utan jag brukar inte ryckas med i känslor och tankar på det sättet att man får en minneslucka. Annars mår jag ganska bra förutom lite svettig och förhöjd puls, känns som den slår jämt och fint i alla fall, men definitivt förhöjd. Mitt humör är också lite "konstigt" då jag känner en slags skam typ... Är dessa kortsiktiga symptom något jag bör vara orolig över? Jag undrar också om ca 1-2 gram av denna substans under de här förhållanden jag beskriver kommer ge mig långsiktiga hälsoproblem, jag förstår så klart att det finns en risk för det.

Mvh,
Nastynas

Du bör vara jätteorolig. Du kommer få alla långsiktiga hälsoproblem. Även alla kortsiktiga.
Citera
2024-04-20, 12:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Du bör vara jätteorolig. Du kommer få alla långsiktiga hälsoproblem. Även alla kortsiktiga.

Jag vet att det är så jävla dumt... Men vill du utveckla ditt svar lite, finns det något jag kan göra här och nu för att hålla koll på situationen??
Citera
2024-04-20, 12:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nastynas
Hej hej.

Har under natten till idag konsumerat cirka 1.5 gram av denna substans. Jag har inte sovit. Jag har däremot ätit och druckit, något som inte var ett jättestort problem faktiskt. Det har känts som om natten har gått jättefort, lite som en minneslucka. Det gör mig lite orolig för jag brukar aldrig känna så utan jag brukar inte ryckas med i känslor och tankar på det sättet att man får en minneslucka. Annars mår jag ganska bra förutom lite svettig och förhöjd puls, känns som den slår jämt och fint i alla fall, men definitivt förhöjd. Mitt humör är också lite "konstigt" då jag känner en slags skam typ... Är dessa kortsiktiga symptom något jag bör vara orolig över? Jag undrar också om ca 1-2 gram av denna substans under de här förhållanden jag beskriver kommer ge mig långsiktiga hälsoproblem, jag förstår så klart att det finns en risk för det.

Mvh,
Nastynas

ditt undermedventande försöker säga dig något, för fan skippa alla skitdroger, gå till en psykolog om du självmedicinerar.
Citera
2024-04-20, 12:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nastynas
Jag vet att det är så jävla dumt... Men vill du utveckla ditt svar lite, finns det något jag kan göra här och nu för att hålla koll på situationen??
se till att få i dig vitaminer, mineraler socker tror jag är bra, i övrigt se mitt förra svar.
Tjack är ju rena hälsokosten jämfört med det du petar i dig.
Citera
2024-04-20, 12:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
ditt undermedventande försöker säga dig något, för fan skippa alla skitdroger, gå till en psykolog om du självmedicinerar.

Förstår vad du menar, tack för svaret. Har du några tips vad jag kan göra just nu, eller vet du nåt om kristall 3-cmc som kan vara bra att veta här och nu för mig? Är orolig som sagt, men mår inte dåligt och är frisk utan några uppenbara hälsoproblem i vanliga fall..
Citera
2024-04-20, 12:46
  #7
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastynas
Jag vet att det är så jävla dumt... Men vill du utveckla ditt svar lite, finns det något jag kan göra här och nu för att hålla koll på situationen??

Ring en ambulans.
Citera
2024-04-20, 12:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nastynas
Förstår vad du menar, tack för svaret. Har du några tips vad jag kan göra just nu, eller vet du nåt om kristall 3-cmc som kan vara bra att veta här och nu för mig? Är orolig som sagt, men mår inte dåligt och är frisk utan några uppenbara hälsoproblem i vanliga fall..

först vitaminer, mineraler och det du behöver rent fysiskt, sedan,,,
Skratta inte nu men sätt dig och meditera, fundera ut vad du vill med ditt liv, lägg upp ett antal enkla delmål som du sedan lever efter. när du känner dig ren och inte stissig besök en kyrka och sätt dig där och fundera lite, finns ett lugn som hjälper en att tänka sina egna tankar i sådan miljö.
vet bara att kristaller är skit skulle aldrig dra i mig sånt.
och i min ungdom spottade jag inte i vare sig pipan, frimärket, glaset, foliet eller spegeln, kort sagt har testat allt utom pv, kristaller och allt nytt skit.
Citera
2024-04-20, 13:27
  #9
Medlem
PappaTribes avatar
Du kan vara lugn, du är återhämtad inom några dygn, känner du dig fortfarande orolig så ta kontakt med sjukvården.

Har du dragit nasalt så kommer du vara snorig i någon månad.

Däremot ska du hålla dig borta från kristall, smutsigare "vanlig drog" får man leta efter, usch.
Citera
2024-04-20, 13:32
  #10
Medlem
Psykosleks avatar
Va fan.. du är ju överkänslig och håller på med 3cmc.. nojjar du upp dig såhär trots att inget hänt så bör du hålla dig ifrån allt som heter knark.. kanske mysa ner dig med kratom någon kväll på sin höjd
Citera
2024-04-22, 20:24
  #11
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastynas
Hej hej.

Har under natten till idag konsumerat cirka 1.5 gram av denna substans. Jag har inte sovit. Jag har däremot ätit och druckit, något som inte var ett jättestort problem faktiskt. Det har känts som om natten har gått jättefort, lite som en minneslucka. Det gör mig lite orolig för jag brukar aldrig känna så utan jag brukar inte ryckas med i känslor och tankar på det sättet att man får en minneslucka. Annars mår jag ganska bra förutom lite svettig och förhöjd puls, känns som den slår jämt och fint i alla fall, men definitivt förhöjd. Mitt humör är också lite "konstigt" då jag känner en slags skam typ... Är dessa kortsiktiga symptom något jag bör vara orolig över? Jag undrar också om ca 1-2 gram av denna substans under de här förhållanden jag beskriver kommer ge mig långsiktiga hälsoproblem, jag förstår så klart att det finns en risk för det.

Lägger till en fråga: Nån som har erfarenhet av Serotonergt syndrom Ett tillstånd som uppstår vid överstimulering av serotoninreceptorer i hjärnan och kan leda till symtom som förvirring, agitation och muskelstelhet?

Mvh,
Nastynas
Har dragit i mig hästdos efter höstdos av 3-cmc båda IV och nasalt och du bör inte oroa dig men den funkar alla olika.
Citera
2024-04-23, 23:10
  #12
Medlem
Hoppas allt löste sig och att du känner dig bättre nu än vad du gjorde när du skrev ditt inlägg.

Till att svara på din fråga kring långsiktiga hälsobesvär så finns det några studier som har fokuserat på att undersöka 3-cmc och dess förmåga att förstöra eller skada celler dvs dess cytotoxiska egenskaper.

Och enligt den studien jag har kollat på antyder det att 3-cmc har mycket cytotoxiska egenskaper. Då man gjort Laktatdehydrogenas-assay. En laboratoriemetod som innebär att man kan mäta enzym aktiviteten av LDH. Studien finns här

Och när celler skadas eller dör frigörs LDH därav är det ett mått för att mäta cytotoxicitet.


Värt att tillägga är att det har även inkommit dödsfall kopplade till exponering av ämnet. Vilket du kan läsa här

Så till svar på din fråga bör du vara orolig över din hälsa. Tänk på att sluta med skumma idioti droger och antingen sluta helt eller köra med "vanliga".

Slutligen se över eventuella kroppsliga symtom som plötsligt uppstår och var vaksam på din hälsostatus.

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av Spaero 2024-04-23 kl. 23:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback