Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-04-21, 17:30
  #85
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Jo,var väl dyrare än en kjol från H&M. Men var alternativet att gifta sig med nån man inte vill så kanske man pröjsa. Tror inte heller det är så gammal sed. Mitten 1800? Var väl ingen lag. Mest på skoj. Sett kort man skickade då. Med en springande man,jagad av diverse kvinnor.

Hos mig avklarades skottdagen genom att hon insinuerade att det fortfarande var februari varpå jag insinuerade att tygaffären fortfarande har öppet. Sen bokade jag och betalade en semester, för det kändes rimligare och billigare än bröllop.
Citera
2024-04-22, 03:56
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Hos mig avklarades skottdagen genom att hon insinuerade att det fortfarande var februari varpå jag insinuerade att tygaffären fortfarande har öppet. Sen bokade jag och betalade en semester, för det kändes rimligare och billigare än bröllop.
Fast ett bröllop behöver ju inte vara dyrt. Det är om man ska ha fest det kostar.
Citera
2024-04-22, 06:44
  #87
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2024-04-23, 18:36
  #88
Medlem
Merwinnas avatar
Du låter omogen för din ålder, och för det faktum att du faktiskt har en relation (och inte bara läser om kärlek i Harlequinromaner). Jag tycker att det är fånigt att förvänta sig ett gammeldags frieri när man redan bor ihop och har haft sex, sorry. Utan då sätter man sig väl ner tillsammans och diskuterar för- och nackdelar med äktenskap respektive samboskap, vilket som är bäst när man får barn - och om man vill ha barn i närtid såklart, vad som händer vid skilsmässa respektive dödsfall -
förmögenhetsrättsligt, arvsrättsligt - och vad man vill ska hända.

Sedan måste du också förstå, att även om den här mannen har spelat med när du har velat prata om frierier och bröllop, så är män inte lika intresserade av sådant som kvinnor är. De kan förstås också ha uppfattningen att man ska vara gift innan man skaffar barn t.ex., men det är sällan de yttre formerna för detta är viktigt för dem.

Så jag tycker att du ska glömma det där med frieri, ta i så fall i stället helt lugnt upp när han tycker att det är lämpligt att ni gifter er, om han fortfarande tycker det. Och FÖRSTÖR inte relationen - om du nu har en fin relation - genom gnäll, tjat, anspelningar och sura miner, hysteriska bråk om detta! Jag känner kvinnor som har gjort det, och det var bara så himla onödigt och dumt. De hade en fin karl på kroken, och så måste de förstöra det för att han inte gick ner på knä och överräckte en ring med en solitär i, som hon hade tänkt sig det sedan hon såg Askungenfilmen när hon var fem år...
Citera
2024-04-23, 18:38
  #89
Medlem
Katastrofen1s avatar
Dumpa honom. Det där kommer aldrig att hålla.
Citera
2024-04-23, 18:42
  #90
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PorslinsAnka
Varför tycker du det? Jag förklarar ju bara hur jag helst drömmer om att bli friad till och helst innan vi bildar familj som vi bägge också drömmer om. Han har ju själv uttalat sig om hur han likasinnat som mig vill ha det så vi klaffar ju där. Det tar bara tid, och kanske känns det längre på grund av allt snack han och jag har om övriga framtidsplaner vi också vill ska ske vid rätt tidpunkt i våra liv.
Men var gång jag hintar något i skämtsam stil om att han borde lägga på ett kol och sätta en ring på mitt finger snart får jag bara till svar i stil med ”Det kommer komma, gumman”.

"Det kommer komma, gumman"?

Ledsen, men det där är inte Prince Charming. Sluta förvänta dig ett romantiskt frieri av honom!

(Men jag tror att du trollar. Snygg trollning! )
Citera
2024-04-24, 01:23
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Du kanske ska sluta hinta och antyda så att han får chansen att överraska dig med ett frieri. Just överraskningsmomentet är en stor del i ett romantiskt traditionellt frieri. Gissar att han säkert har ringen redo men väntar på att du ska tagga ner lite eller fokusera på annat så att han får en möjlighet att överraska dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Det kommer komma, gumman"?

Ledsen, men det där är inte Prince Charming. Sluta förvänta dig ett romantiskt frieri av honom!

(Men jag tror att du trollar. Snygg trollning! )

Om TS är genuin verkar hon vara den överpeppiga maniskt duktiga flickan, allting ska vara PERFEKT enligt hennes regler, annars bryter hysterin fram. Nu har TS målat in sig i ett hörn med sina många hintar och pushande om frieri. Lär knappast få sambon känna romantiken flöda. Om han nu öht verkligen vill gifta sig?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback