Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-20, 19:56
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Ja det verkar som det. De verkar ha en taktik både för att öppna dörrar som går inåt och utåt.

Smarta jävlar, hur styrda av instinkt de än må vara.
Citera
2024-04-20, 20:04
  #14
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Smarta jävlar, hur styrda av instinkt de än må vara.
Ja de är ganska civiliserade trots allt 😁
Citera
2024-04-21, 00:46
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Massor av lek på aftonen och ge mat exakt när du själv går till sängs!

Aha. Missade det enda svaret du fått innan och det var exakt likadant *skäms*

Men det borde fungera! Och lite tålamod

Kanske du skulle skaffa en kompis till katten med. Kan ni alla vinna på i det långa loppet

Skaffar man en kompis till så blir man väckt mycket effektivare när de slår ihop sina morgonnafskrafter kan jag intyga.
Hänger nog mest på personlighet också, har man redan en katt som gör såhär så lär de upp den nya kompisen hur det går till.
Citera
2024-04-23, 15:34
  #16
Medlem
En kattkompis kan funka. Annars försök hålla katten aktiv under dagen och inte låta den sova för mycket då.
Citera
2024-04-25, 00:22
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostwiking
Ja hur ställer jag om katten till sommartid??

Inan så 05,00 till 05,15 väcker hon mig med naffsar på ansiktet (inget blood eller skada) , och det var ok skall upp då i alla fall..
Men nu vid 04.00 ( sommartid) nafsar hon.

så hur ställer man om katter till sommartid..

Det fungerar tyvärr inte. Vår katt väcker min fru mellan 3–6 på natten/morgonen när det blir ljust och den hör intressanta ljud ute (vill ut och jaga). Katter har sin egen vilja, och är aktiva med jakt just i skymning och gryning. Det ligger i deras natur.

Till skillnad från hundar som kan följa oss människors dygnsrytm mer eller mindre, så har katter en helt annorlunda sådan som inte alls är kompatibel med oss människor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback