Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-16, 18:44
  #1
Medlem
Hej,
letar efter ett vettigt webbhotell som erbjuder exchange server så jag lätt kan synca mail och kalender (Outlook) mellan olika enheter.

Det jag har idag låter mig synca mail, men inte kalender.

Några förslag?

/B
Citera
2024-04-16, 18:49
  #2
Medlem
förmodligen billigare och enklare med ett office365-konto som löser samma sak om man nu orkar med den skiten. Jag hade ju kört Google eller Google professional mail varje dag i veckan och tre gånger på söndag, beroende på om det är privat eller kommersiellt.

Exchange-server är en död produkt som slutar underhållas April 2025.
Citera
2024-04-16, 19:16
  #3
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badis
Hej,
letar efter ett vettigt webbhotell som erbjuder exchange server så jag lätt kan synca mail och kalender (Outlook) mellan olika enheter.

Det jag har idag låter mig synca mail, men inte kalender.

Några förslag?

/B

Vem ska du synca din kalender mot? Duger inte vanlig CalDAV? Eller är problemet att du av någon anledning är fast i en specifik kalenderklient som inte stödjer standarder?
Citera
2024-04-16, 19:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badis
Hej,
letar efter ett vettigt webbhotell som erbjuder exchange server så jag lätt kan synca mail och kalender (Outlook) mellan olika enheter.

Det jag har idag låter mig synca mail, men inte kalender.

Några förslag?

/B

Skaffa ett O365 konto och peka om DNS så funkar det alldeles utmärkt. Gjorde det själv i förra veckan för ett konto/domän.

Annars tror jag att tex one.com har det som tjänst som du bara kan aktivera.
Citera
2024-04-16, 19:57
  #5
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
förmodligen billigare och enklare med ett office365-konto som löser samma sak om man nu orkar med den skiten. Jag hade ju kört Google eller Google professional mail varje dag i veckan och tre gånger på söndag, beroende på om det är privat eller kommersiellt.

Exchange-server är en död produkt som slutar underhållas April 2025.
Stämmer det? Kommer ju en ny version av Exchange 2025.
Citera
2024-04-16, 21:08
  #6
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Webbhotell och webbserver
/Moderator
Citera
2024-04-16, 22:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Skaffa ett O365 konto och peka om DNS så funkar det alldeles utmärkt. Gjorde det själv i förra veckan för ett konto/domän.

Sååå,,,,,
jag kan altså peka om min domän till mitt O365 konto?
Citera
2024-04-17, 08:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badis
Sååå,,,,,
jag kan altså peka om min domän till mitt O365 konto?

Yes. Du ändrar bara TXT och MX records om det bara är Exchange. Googla ”redirect dns to O365” eller något i den stilen så hittar du mer exakt hur du gör.
Citera
2024-04-17, 09:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Stämmer det? Kommer ju en ny version av Exchange 2025.
Jag vet inte, men infon som finns ute är att 15.2 släpptes 2018 och extended support upphör för både 15.1 och 15.2 2025. Känns ju knappast som en levande produkt. Sen kräver ju skiten Windos Server också, och det håller man väl sig djävligt borta ifrån nuförtiden eller?
Citera
2024-04-17, 13:22
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Stämmer det? Kommer ju en ny version av Exchange 2025.
Det verkar stämma, ja, en ny version - men de flesta mailklienter nuförtiden tenderar ju att jobba på molnbasis, så att inboxen inte är fysiskt lokaliserad bara till en eller två lokala datorer utan kan öppnas via nätet. Så även Exchange, runt tre av fyra Exchange-användare har sina mailboxar baserade på nätet, inte enbart i en dator.'

https://www.linkedin.com/pulse/unloc...nachalam-3rwsc
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback