Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-16, 18:05
  #13
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Din kropp håller på att hitta en ny balans. Därför kommer saker som droger tryckt bort, komma tillbaka med råge. Särskilt benso. Du vet säkert detta, men kanske bra att bli påmind så att du vet att det är normalt.

Klart man kan sluta med melatonin rakt av, men den är det enda jag fått grav tolerans på. Detta är bara från min personliga kemi. Det var svårt att sova utan den för mig, värre än något annat, de andra sakerna hade jag ju inte ökat dos på.

Samtidigt så är det ju nog det enda som du ens får tänka på att sätta tillbaka, som har varit så arbetsam. Eftersom ingen läkare skulle se snett på en för att man tog detta med avsikten att sätta ut det.

I natt tog jag denna helvetesmedicin och drömde att alla som var nära hatade mig. Får nog skippa att sova istället...
Melatonindrömmar är verkligen 50/50! Antingen är det rena mardrömmar väldigt psykologiska eller så är dem bara riktiga flumdrömmar. Senast jag tog Melatonin drömde jag att jag var på McDonalds och att hela menyn var utbytt mot nån hittepå mat. Men har varit mycket flummigare!
Citera
2024-04-16, 18:25
  #14
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Nej vanliga 250 mg x 2st från Apoteket. Stor vit burk med lila lock text Magnesium+lila ruta med MG.
Apotekets egna märke. Bra pris, 90st.
Varje tablett är 67%av den dagliga intaget. Det blir precis lagom över.
Man kan inte direkt överdosera MG. Men just den dosen sägs hjälpa om man har svårt att somna. Alla är ju olika i kropp o knopp. Men testa.
Också bra om man är förstoppad, då kan man ta 4-6 tbl på kvällen eller till frukost. Då blir det fart.
Men på kvällen för sova bara 2st. Super!
Jag skall prova detta ikväll!
Citera
2024-04-16, 20:01
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Jag skall prova detta ikväll!
Gör så! Ha som rutin.
Kämpa på!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback