Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-13, 22:35
  #1
Medlem
Vet inte riktigt vart jag ska skriva frågan..men grejen är så här. Det finns en person som jag söker på med jämna mellanrum pga rädsla för individen.jag vill veta vart hen befinner sig för min egen säkerhet. Senast sökte jag för någon månad sen och då kom en adress fram och allt. Idag söker jag på hen så står det på alla sidorna mr koll hitta ja alla att personen inte finns alltså namnet inte finns att hitta. Har nån koll på hur en person kan försvinna så från alla sidorna? Namnet är väldigt ovanligt så går inte att göra fel på stavning eller något sätt. Har sökt på alla möjliga sätt tagit bort mellannamn testat alla möjliga sätt men hen finns inte någonstans. inte heller som avliden. Om det skett en namnändring följer väl ändå det med det gamla namnet eller ? Nytt personnummer kan man heller inte få hur som helst heller.
Nån som vet hur man kan försvinna så?
Citera
2024-04-13, 22:39
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltejuupptaget123
Vet inte riktigt vart jag ska skriva frågan..men grejen är så här. Det finns en person som jag söker på med jämna mellanrum pga rädsla för individen.jag vill veta vart hen befinner sig för min egen säkerhet. Senast sökte jag för någon månad sen och då kom en adress fram och allt. Idag söker jag på hen så står det på alla sidorna mr koll hitta ja alla att personen inte finns alltså namnet inte finns att hitta. Har nån koll på hur en person kan försvinna så från alla sidorna? Namnet är väldigt ovanligt så går inte att göra fel på stavning eller något sätt. Har sökt på alla möjliga sätt tagit bort mellannamn testat alla möjliga sätt men hen finns inte någonstans. inte heller som avliden. Om det skett en namnändring följer väl ändå det med det gamla namnet eller ? Nytt personnummer kan man heller inte få hur som helst heller.
Nån som vet hur man kan försvinna så?
Om personen har utvandrat så finns det inga uppgifter. Gäller också om den du söker avlidit.
Testa att ringa Skatteverket till veckan, där vet de garanterat vad som gäller i fallet.
Citera
2024-04-13, 22:40
  #3
Medlem
Skyddad identitet?
Eller bara bytt namn?
Citera
2024-04-13, 22:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Om personen har utvandrat så finns det inga uppgifter. Gäller också om den du söker avlidit.
Testa att ringa Skatteverket till veckan, där vet de garanterat vad som gäller i fallet.

Avliden så står det 3 månader som avliden
Citera
2024-04-13, 22:41
  #5
Medlem
Jag hade en gammal polare som och försvann på alla söksidor - det visade sig att han flyttat till Norge.
Citera
2024-04-13, 22:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Avliden så står det 3 månader som avliden
Det är inte konsekvent, på vissa sidor är det så, men sett flera där den som sökts helt saknats.
Citera
2024-04-13, 22:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltejuupptaget123
Vet inte riktigt vart jag ska skriva frågan..men grejen är så här. Det finns en person som jag söker på med jämna mellanrum pga rädsla för individen.jag vill veta vart hen befinner sig för min egen säkerhet. Senast sökte jag för någon månad sen och då kom en adress fram och allt. Idag söker jag på hen så står det på alla sidorna mr koll hitta ja alla att personen inte finns alltså namnet inte finns att hitta. Har nån koll på hur en person kan försvinna så från alla sidorna? Namnet är väldigt ovanligt så går inte att göra fel på stavning eller något sätt. Har sökt på alla möjliga sätt tagit bort mellannamn testat alla möjliga sätt men hen finns inte någonstans. inte heller som avliden. Om det skett en namnändring följer väl ändå det med det gamla namnet eller ? Nytt personnummer kan man heller inte få hur som helst heller.
Nån som vet hur man kan försvinna så?
Person har förmodligen fått skyddade personuppgifter eller så är personen avliden. Det tar en tid till att nyligen döda helt är borta ur offentliga register
Citera
2024-04-13, 22:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltejuupptaget123
Vet inte riktigt vart jag ska skriva frågan..men grejen är så här. Det finns en person som jag söker på med jämna mellanrum pga rädsla för individen.jag vill veta vart hen befinner sig för min egen säkerhet. Senast sökte jag för någon månad sen och då kom en adress fram och allt. Idag söker jag på hen så står det på alla sidorna mr koll hitta ja alla att personen inte finns alltså namnet inte finns att hitta. Har nån koll på hur en person kan försvinna så från alla sidorna? Namnet är väldigt ovanligt så går inte att göra fel på stavning eller något sätt. Har sökt på alla möjliga sätt tagit bort mellannamn testat alla möjliga sätt men hen finns inte någonstans. inte heller som avliden. Om det skett en namnändring följer väl ändå det med det gamla namnet eller ? Nytt personnummer kan man heller inte få hur som helst heller.
Nån som vet hur man kan försvinna så?
Om personen inte avlidit eller emigrerat så är det troligen ett namnbyte som gjort det svårt. Om personen har ett ovanligt namn så har det kanske funnits skäl att byta. Har du tillgång till födelsedata så kan du söka på det år, månad, dag. Då avgränsar du resultatet en del. Personen har kanske behållt ett av sina förnamn, det är vanligt. Men om man verkligen vill gömma sig så byter man till något av våra vanligaste förnamn och efternamn. Andersson är det vanligaste efternamnet, Maria och Lars är de vanligast förnamnen. Och nej, det gamla namnet följer inte med. Om du får träff på rätt Andersson så finns en notis att personen hette tidigare xxx
Citera
2024-04-13, 23:31
  #9
Medlem
Tack alla som svarat. Fick lite panik när jag inte kunde hitta personen då jag är ganska rädd för honom. Men ska ringa imorn redan och se om jag får någon info från 11414. Förhoppningsvis har han utvandrat eller något liknande.
Tack alla för svar
Citera
2024-04-14, 00:34
  #10
Medlem
Kantarellgudens avatar
På ratsit iallafall så står det huruvida personen är utvandrad eller inte.

Edit: Det är inte GDPR-snubben du stalkar? Tydligen finns det vissa som lyckats få bort sina uppgifter från personsök genom stämningshot.
Citera
2024-04-14, 19:15
  #11
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Avliden så står det 3 månader som avliden

Det är numera sex månader från dödsdagen som det visas som avliden på Ratsit.
Citera
2024-04-16, 05:13
  #12
Moderator
sm910difs avatar
Juridik --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback