Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-25, 18:35
  #13
Medlem
Ladda ner MSI Afterburner och stäng av GPU fan 2 tillfälligt så ska du se att ljudet försvinner.
Svår reservdel att få tag i trots vanligt problem.
Inga problem om du underklockar kortet: https://www.youtube.com/watch?v=0eH5khTjDwQ
Kanske lägre temps även löser problemet att du tappar bild i samma smäll.
Citera
2024-04-25, 22:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraTheOne
Det som surrar i en dator är fläktarna till grafikkortet !!!!
Det kan vara som en jumbojet som drar på startbanan för att lyfta hehehe
Min nya vattenkylda dator kommer INTE ha detta problemet då GPU inte kyls med 3fäktar utan vatten😍😍

Nää, inte till en början iaf, sedan kommer problemen, med läckage, trasig pump etc.
Sedan har du väl fläktar på radiatorn.
Summan är iaf att en riktigt bra luftkylare låter mindre och kyler i princip lika bra.
Citera
2024-04-26, 02:35
  #15
Medlem
Pungsvings avatar
Köp större kraftaggregat. Skärmen känner väl att spänningen sjunker och stänger av.

Kan också vara så att kondensatorerna i skärmens kraftaggregat är dåliga och då stänger den ner. Hände min skärm fastän den bara var 2 år gammal.
__________________
Senast redigerad av Pungsving 2024-04-26 kl. 02:39.
Citera
2024-04-29, 22:29
  #16
Avstängd
Ja men nu gör jag med riktiga grejor från EKWB
Jag har tre stora monster radiatorer med 3 120mm fläktar vardera så de kommer inte ens snurra dvs låta. Det blir mera där fär att det skall se coolt ut med massa RGB fläktar

Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Nää, inte till en början iaf, sedan kommer problemen, med läckage, trasig pump etc.
Sedan har du väl fläktar på radiatorn.
Summan är iaf att en riktigt bra luftkylare låter mindre och kyler i princip lika bra.
Citera
2024-04-29, 22:40
  #17
Avstängd
Det som låter i en dator är fläktarna på grafikkortet
Jag kommer ju inte ha några fäktar som kylar grafikkortet
Grafikkortet GPU kommer vara helt inbyggt i ett vattenkylblock
precis som med Processorn CPU! Inga fläktar där som kommer låta och surra !!!

Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Nää, inte till en början iaf, sedan kommer problemen, med läckage, trasig pump etc.
Sedan har du väl fläktar på radiatorn.
Summan är iaf att en riktigt bra luftkylare låter mindre och kyler i princip lika bra.
Citera
2024-04-29, 23:04
  #18
Avstängd
Om man nu Inte har några fäktar på grafikkortet och processorn plus har kylvätska som går igen 3st av nedan radiatorer med 3st fäktar vadera
Hur mycket kommer då fäktarna behöva snurra för att kyla?
Den som babblade här om att luftkylning är lika bra och tyst vet inte vad han pratar om här!

https://i.postimg.cc/dQ8tmNGT/PXL-20...-205823735.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback