Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-12, 18:56
  #1
Medlem
Jag ska ha tenta nästa vecka och detta är reglerna:
"The examination consists of 50 multiple-choice and true/false questions.
Each correct answer gives 2 points. In multiple choice questions, where more than one answers are correct, students need to provide all correct answers to get the 2 points.
Each wrong answer gives 0 points.
Each question that is not answered is 0 points."
Låt säga att jag väljer ALLA svarsalternativ vid flervalsfrågorna. Kommer jag ändå få 2 poäng? Tekniskt sätt så väljer jag ju alla korrekta alternativ. Eftersom man inte får minuspoäng om man väljer fel svarsalternativ så kan man väl göra såhär?
Citera
2024-04-12, 19:03
  #2
Medlem
prizs avatar
Each wrong answer gives 0 points.
Citera
2024-04-12, 19:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jubilant2-6-6-5
Jag ska ha tenta nästa vecka och detta är reglerna:
"The examination consists of 50 multiple-choice and true/false questions.
Each correct answer gives 2 points. In multiple choice questions, where more than one answers are correct, students need to provide all correct answers to get the 2 points.
Each wrong answer gives 0 points.
Each question that is not answered is 0 points."
Låt säga att jag väljer ALLA svarsalternativ vid flervalsfrågorna. Kommer jag ändå få 2 poäng? Tekniskt sätt så väljer jag ju alla korrekta alternativ. Eftersom man inte får minuspoäng om man väljer fel svarsalternativ så kan man väl göra såhär?
Så du tror att helgardera alla svar kommer att ge dig rätt?
Lycka till på provet...
Citera
2024-04-12, 19:36
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jubilant2-6-6-5
Jag ska ha tenta nästa vecka och detta är reglerna:
"The examination consists of 50 multiple-choice and true/false questions.
Each correct answer gives 2 points. In multiple choice questions, where more than one answers are correct, students need to provide all correct answers to get the 2 points.
Each wrong answer gives 0 points.
Each question that is not answered is 0 points."
Låt säga att jag väljer ALLA svarsalternativ vid flervalsfrågorna. Kommer jag ändå få 2 poäng? Tekniskt sätt så väljer jag ju alla korrekta alternativ. Eftersom man inte får minuspoäng om man väljer fel svarsalternativ så kan man väl göra såhär?

Självklart får du noll poäng om du kryssar för alla alternativ på en flervalsfråga.

Det förstår en lågstadieelev.
Citera
2024-04-13, 10:43
  #5
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Hur tolkar ni dessa regler?").

Mod.
Citera
2024-04-13, 16:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Självklart får du noll poäng om du kryssar för alla alternativ på en flervalsfråga.

Det förstår en lågstadieelev.

Nja inte enligt reglerna kanske. På universitet ska man ju vara precis med reglerna och det verkar inte min lärare vara.

Sluta bete dig som en lågstadieelev och hjälp mig istället tolka reglerna. och sluta jaga modstatus. man ser ju att du är ute efter det
Citera
2024-04-13, 16:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Så du tror att helgardera alla svar kommer att ge dig rätt?
Lycka till på provet...

A men precis. Tror du det kommer funka för mig?
Citera
2024-04-13, 18:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jubilant2-6-6-5
A men precis. Tror du det kommer funka för mig?
Osäker. Men ställ frågan högt i klassen så att alla hör
Citera
2024-04-13, 20:16
  #9
Medlem
Pippikoftans avatar
Killgissar att det kommer vara en trueruta och en falseruta bredvid varje fråga. Kommer du göra det online kommer det inte gå att kryssa i både och. Gör du det fysiskt kommer du få fel eftersom det i instruktionerna förmodligen kommer framgå att du får kryssa en ruta per fråga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback