Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-04-11, 20:03
  #49
Avstängd
Kiddieoxos avatar
Det har väl inte han med att göra låter som han är en kontrollerande störd person.
Lämna honom innan du blir styckmördad.
Citera
2024-04-11, 21:11
  #50
Medlem
Kukloskans avatar
Han är värd det tycker du? Fyfan vilket skämt till kille
Citera
2024-04-11, 21:25
  #51
Medlem
mirandakerrs avatar
TS, snälla, om det är någon gång du ska välja dig själv skär det nu. Köerna för att få en diagnos är enorma, om du väl har fått en tid och en chans till en utredning så ber jag dig att ta den. Killar kommer och går, men ADHD problematiken lär bestå, om du inte tar chansen nu och får en diagnos.

Citat:
Ursprungligen postat av BakomDittAnus
Hur känns det att du som ett växande barn proppats full med beroendeframkallande piller vars långtidseffekter fortfarande är okända? Du har i någon form utsatts för ett övergrepp.

Jag skulle nog vilja säga att det är ett större övergrepp att som barn falla mellan raderna och inte få diagnosen i tid utan istället få diagnosen i vuxen ålder. Tänk hur många barn som hade klarat skolan och gått ut med fullständiga betyg om de fått diagnosen i tid. Istället får de höra från lärare, föräldrar och omgivningen i allmänhet att dom bara är lata och dumma i huvudet när dom faktiskt har en NPF diagnos.

Jag förstår att det enda du ser är massa beroendeframkallande piller, men resonerar du liknande när det gäller inhalatorer som innehåller steroider eller antiepileptika som innehåller beroendeframkallande benzodiasepiner?
Citera
2024-04-11, 22:32
  #52
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Idiot. Du är ju samma person. Tänker han pga risk för tillfällig impotens eller? Jag antar att män får detta problem med läkemedel?
Citera
2024-04-11, 23:29
  #53
Medlem
Du måste göra det som är rätt för sig. Du ska leva med dig själv 24/7 i resten av ditt liv. Då måste du ge dig själv möjligheten att må bra. Vem vet hur länge din kille är i ditt liv? Ska han då ha makten att bestämma över ditt liv? Han är definitivt inte värd dig. Varför vara ihop med någon som inte bryr dig om ditt väl och ve?
Citera
2024-04-11, 23:35
  #54
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakomDittAnus
Du är en pundare och pundar, precis som majoriteten väcka på receptpiller gör, därför blir sådana personer inte önskvärda i seriösa förhållanden, därför får TS ultimatum av sin pojkvän, som man ändå kan förstå om man är nykter.

Man blir absolut inte väck. Tror du blandar ihop det med något annat piller. Tvärtom gör ju personer med ADHD korkade saker när de inte medicinerar. Är det fel tycker du att ta en medicin som leder till impulskontroll och koncentration?

Och som någon sa, det är obehagligt att få i sig för mycket.
Citera
2024-04-11, 23:49
  #55
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Avgå som flickvänn. Idiot till pojk.
Du kanske inte ska medicinera osv men mental hälsa och prestarion är komplicerat och behöver bearbetas, diskuteras och testas. Inte isolera och härda.
Citera
2024-04-12, 05:36
  #56
Avstängd
BakomDittAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Man blir absolut inte väck. Tror du blandar ihop det med något annat piller. Tvärtom gör ju personer med ADHD korkade saker när de inte medicinerar. Är det fel tycker du att ta en medicin som leder till impulskontroll och koncentration?

Och som någon sa, det är obehagligt att få i sig för mycket.

Som jag skrivit många gånger förut, det är med piller och springa hos psykiatrin som är något som skrämmer många nyktra personer, speciellt om man vill ha ett förhållande och på sikt bilda familj.
Att bli skev på piller av den ena eller andra anlednig är skitsamma, det skrämmer många och är inte något som en nykter person letar efter, TS pojkvän är den stora majoriteten där ute.
Citera
2024-04-12, 12:06
  #57
Medlem
jjujjus avatar
Tycker att både du och folket som tycker att man ska ställa sig i kö och få cp på papper är dumma i huvudet.

Sluta göra er själva mer handikappade än vad som är nödvändigt. Har du koncentrationssvårigheter så får du hitta andra lösningar, inte fan ska man börja knarka för det. Jag hade och har än idag koncentrationssvårigheter men man får ju lära sig knep att hantera dom på.

Diagnoser är INTE lösningen. Att jobba hårdare är. Alla vill ta genvägen men dom begriper inte vilken omväg det blir på andra delar av deras utveckling.

Han vill dig väl. Du vill ha en offerkofta och att folk ska tycka synd om dig för att du är mentalt svagare än gemene man. Funkar inte så. Väx upp och ta tag i dina problem utan en massa substanser som ska bedöva vem du är och göra dig monoton och tråkig.
Citera
2024-04-12, 15:59
  #58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakomDittAnus
Som jag skrivit många gånger förut, det är med piller och springa hos psykiatrin som är något som skrämmer många nyktra personer, speciellt om man vill ha ett förhållande och på sikt bilda familj.
Att bli skev på piller av den ena eller andra anlednig är skitsamma, det skrämmer många och är inte något som en nykter person letar efter, TS pojkvän är den stora majoriteten där ute.

Då får de väl lära sig vad ADHD är och inte vara helt dumma i huvudet. Spelar ingen roll hur många de är. Blir man förnekad vård av den som ska vara närmast så ska man nog dra.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback