Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
Igår, 18:04
  #37
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Jag har själv varit psykotiskt och upplevde att de runtomkring mig jobbade i en typ av konspiration emot mig. Men det gick över efter lite sömn. Ganska obehagligt faktiskt. Sök dock ej hjälp för detta då medicinen rentav förstör din hjärna och gör sig trögtänkt som en grönsak.

Måtte vara jobbigt.
Nä, men jag friskförklarar mig själv eftersom jag är förankrad i verkligheten till skillnad från de som faktiskt har problem.
Citera
Igår, 18:09
  #38
Medlem
Jag vet inte om det är samma sak, men på en hög dos psilocybin-svamp fick jag så kallad ego-död, dvs konceptet JAG som person försvann. Det låter likt.

Det var lite skrämmande då men oerhört lärorikt och intressant. Man fick se en del av universum som man inte kan se - eller är oerhört svår att se annars. Det var aldrig panikartat, mer som att känslan av "jag" gradvis löstes upp tills jag var en del av något större. Jag tolkar det som en försmak av vad döden innebär. Jag uppgick/återgick till Moder Jord och fick ett större men annorlunda medvetande.

Det här var snart 20 år sedan nu så jag minns inte detaljer längre, men jag skulle inte vilja ha det ogjort.
Citera
Igår, 20:47
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Måtte vara jobbigt.
Nä, men jag friskförklarar mig själv eftersom jag är förankrad i verkligheten till skillnad från de som faktiskt har problem.

Det var jobbigt men jag kunde se det absurda i det samtidigt. Min verklighet var samma bara att min hjärna kopplade saker annorlunda pga den kände en hotbild/paranoia.
Citera
Idag, 09:13
  #40
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Det var jobbigt men jag kunde se det absurda i det samtidigt. Min verklighet var samma bara att min hjärna kopplade saker annorlunda pga den kände en hotbild/paranoia.

En psykos blir det först när det är ihållande. Exempelvis kan man uppleva snedvrid verklighetsuppfattning under en utlöst stressreaktion som försvarsmekanism.
Har du återkommande psykoser?
Citera
Idag, 10:08
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
En psykos blir det först när det är ihållande. Exempelvis kan man uppleva snedvrid verklighetsuppfattning under en utlöst stressreaktion som försvarsmekanism.
Har du återkommande psykoser?

Nej egentligen inte.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback