Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-20, 14:32
  #13
Medlem
Jag var med om en skum sak för rätt så många år sedan. Var ute i skogen när jag sprang på en typ av byggbod i risigt skick. Dörren var olåst så jag klev in och fann en arbetsbänk och hyllor fyllda med spannar av tiolitersmodell. I luften låg det som en vagt sur och sötaktig lukt. Hade ingen aning om vad det kunde vara förrän jag lyfte ner en av spannarna och tog av locket. Det visade sig att den var full av döda minkar. Det var vad som låg i alla spannarna. Magen var nära att vändas ur och in och jag fick bråttom därifrån. Kan fortfarande undra över vad det handlade om. Vem bemödar sig med att fylla spannar med minkar och bära ut dem i skogen?
Citera
2024-04-22, 20:03
  #14
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlucardTheImpaler
Tänk vad fort förruttnelseprocessen kan gå i naturen ändå! Bara på två år sådär. Och oerhört fascinerande fynd! Men jag vet inte om jag själv skulle våga mig på att plocka ihop resten av benbitarna, haha. 🤣


GW Persson förklarade detta i Veckans brott för några år sedan då dom gjorde test med gris kavader i olika "gömställen" det som lämnades helt "naket" försvann väldigt fort och det var grupper av vildsvin som åt på "liket" dom har oerhört krafiga käkar och krossar ben utan problem.

Det som hade kläder på och grävdes ner och doldes med mindre buskar och trädgrenar låg kvar mycket längre som jag minns programmet.
Citera
2024-04-22, 20:05
  #15
Medlem
f30malmos avatar
Jag har hittat en underarm från människa i skelettform vid ett kloster.
Citera
2024-05-04, 22:57
  #16
Medlem
daf66s avatar
Trillat över en mänsklig skalle en gång 2009, annars har jag inte kommit över några mänskliga kvarlevor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback