Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-04, 21:21
  #1
Medlem
Jag och ett kompisgäng ska resa till Karlskrona om några veckor och vill se stan från sin bästa sida (sunkigaste/mest traditionella/göttaste). Var ska vi boka restaurangbesök? Tacksam för hjälp.
Citera
2024-04-04, 23:22
  #2
Medlem
Bäst mat hittar du på Antonios (italiensk) eller Vinberga vinkiosk (avsmakningsmenyer med lokala råvaror).

Finns inte mycket riktig sunk i Karlskrona, men några tips kan vara Michels (kändaste kebaben), Fox and the Anchor (pub i engelsk anda) eller Stars and Stripes (sport/spelbar).

Karlskrona är synonymt med fiske och Blomlöfs på Saltö är bästa fiskrestaurangen.
Citera
2024-04-05, 15:35
  #3
Medlem
Stort tack för svar! Vi ska undersöka dessa alternativ!
Citera
2024-04-05, 16:12
  #4
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Bäst mat hittar du på Antonios (italiensk) eller Vinberga vinkiosk (avsmakningsmenyer med lokala råvaror).

Finns inte mycket riktig sunk i Karlskrona, men några tips kan vara Michels (kändaste kebaben), Fox and the Anchor (pub i engelsk anda) eller Stars and Stripes (sport/spelbar).

Karlskrona är synonymt med fiske och Blomlöfs på Saltö är bästa fiskrestaurangen.
Antonios är grymt! Deras "Cotoletta alla Milanese" (Norditaliensk Schnitzel.. Typ)
är mycket bra!!
Klockrena smaker hos Antonios, och inte överblodiga priser heller!! Är folk sugna på pizza dessutom så har folk hittat helt rätt! Väldigt goda!!

För litet vanligt pub-sunk-käk så är jag inte jättehemma i Karlskrona tyvärr! För ont om syrianmaffia i den staden antar jag haha!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback