Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-03, 23:57
  #37
Moderator
VitKallas avatar
Smått obegriplig Ts. Behövs ett förtydligande om vad cringe är enligt Ts och flickvän. Ts får förtydliga annars hamnar tråden i PK. /VitKalla

Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2024-04-04, 00:29
  #38
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashcant
Tydligen så är min smak cringe, enligt min flickvän. Jag är medveten om att jag har extremt lite skam i kroppen så jag har inte haft nåt emot att bli kallad cringe, men saker som jag genuint tycker är fina och som betyder mycket för mig har nu alltså fått cringe-stämpel av min flickvän. Det fick mig att tänka tillbaka på alla presenter jag gett henne. Min flickvän är inte den som jublar av glädje över saker även om hon gillar presenter, och jag är generellt ganska dålig på gåvor, men nu börjar jag ju tänka att det finns en koppling mellan hennes bristande reaktion och att min smak tydligen är cringe.

Borde jag kanske fråga henne rakt ut? Vad är grejen med folk egentligen att tycka att vissa saker är cringe men inte annat? Vad avgör sånt liksom?? Ska jag få nån annan att fixa presenterna i framtiden så kanske de inte är cringe? Eller är det för att jag är cringe som min smak också känns cringe?? Vad fan är cringe ens?? Snälla hjälp mig förstå

Mvh Cringe

Okej, så din flickvän pissar på saker som du tycker är genuint fina och som betyder mycket för dig. Och kallar din stil "cringe".

Vad grejen är? Hon sätter sig över dig + är föraktfull och elak mot dig. Sanna red flags. Personer som kan bete sig så är inte speciellt sympatiska personlighetsmässigt.

Fråga vad fan hon håller på med. Fråga varför hon tror att hon kan downa din stil och dina saker utan att det sänker henne i dina ögon. Fråga om hon fattar att du tappar respekten för henne. Fråga om hon inser hur lågt och outvecklat hon beter sig. Berätta att det får konsekvenser er emellan.
__________________
Senast redigerad av ArtificialElegance 2024-04-04 kl. 00:41.
Citera
2024-04-04, 05:17
  #39
Medlem
Nåt som är cringe är att din partner inte verkar ha vett att uppskatta att du är snäll och respekterar dig för den du är. Trodde inte att vuxna människor använde det ordet ens...
Köp inga mer presenter till barnungen.
__________________
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-04-04 kl. 05:28.
Citera
2024-04-04, 05:29
  #40
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashcant
Tydligen så är min smak cringe, enligt min flickvän. Jag är medveten om att jag har extremt lite skam i kroppen så jag har inte haft nåt emot att bli kallad cringe, men saker som jag genuint tycker är fina och som betyder mycket för mig har nu alltså fått cringe-stämpel av min flickvän. Det fick mig att tänka tillbaka på alla presenter jag gett henne. Min flickvän är inte den som jublar av glädje över saker även om hon gillar presenter, och jag är generellt ganska dålig på gåvor, men nu börjar jag ju tänka att det finns en koppling mellan hennes bristande reaktion och att min smak tydligen är cringe.

Borde jag kanske fråga henne rakt ut? Vad är grejen med folk egentligen att tycka att vissa saker är cringe men inte annat? Vad avgör sånt liksom?? Ska jag få nån annan att fixa presenterna i framtiden så kanske de inte är cringe? Eller är det för att jag är cringe som min smak också känns cringe?? Vad fan är cringe ens?? Snälla hjälp mig förstå

Mvh Cringe

I väntan på att du berättar det du har köpt som inte dög åt/till prinsessan.. och som några redan har deklarerat i tråden om ordet cringe..

Saxat från. https://www.vadbetyder.nu/vad-betyder-cringe/

Vad betyder cringe?
”Cringe” är ett engelskt ord som betyder ”att känna obehag eller avsmak” och används oftast för att beskriva något som man tycker är pinsamt, ovärdigt eller fånigt.

Nu när du vet vad ordet menas så kanske du inte accepterar att nån kallar dig eller det du gör för cringe? Inget positivt ord alls

Tycker du själv att hon är värd att du skickar nån annan att köpa presenter i fortsättningen när hon visar sig vara otacksam?

Kopplingen som jag ser... Gillar man presenter (som du har skrivit att hon gör) å inte ens visar fejk glädje så är det ju hon som är "cringe".

Vad är hennes ålder? Tillhör hon curling generationen?

Du får gärna återkoppla TS.
__________________
Senast redigerad av Rebiselle 2024-04-04 kl. 05:35.
Citera
2024-04-04, 10:43
  #41
Medlem
Takpapps avatar
papperskorga skiten
Citera
2024-04-04, 13:17
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trashcant
Tydligen så är min smak cringe, enligt min flickvän. Jag är medveten om att jag har extremt lite skam i kroppen så jag har inte haft nåt emot att bli kallad cringe, men saker som jag genuint tycker är fina och som betyder mycket för mig har nu alltså fått cringe-stämpel av min flickvän. Det fick mig att tänka tillbaka på alla presenter jag gett henne. Min flickvän är inte den som jublar av glädje över saker även om hon gillar presenter, och jag är generellt ganska dålig på gåvor, men nu börjar jag ju tänka att det finns en koppling mellan hennes bristande reaktion och att min smak tydligen är cringe.

Borde jag kanske fråga henne rakt ut? Vad är grejen med folk egentligen att tycka att vissa saker är cringe men inte annat? Vad avgör sånt liksom?? Ska jag få nån annan att fixa presenterna i framtiden så kanske de inte är cringe? Eller är det för att jag är cringe som min smak också känns cringe?? Vad fan är cringe ens?? Snälla hjälp mig förstå

Mvh Cringe
Cringe? Vi är i Sverige eller? Pinsam på svenska!
Citera
2024-04-05, 12:38
  #43
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Ohh so this is personally? Get over yourself moron


* this is personal.

du kanske bara har lyckats vapenisera din språkliga oförmåga
Citera
2024-04-05, 12:55
  #44
Medlem
Blackrose23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
* this is personal.

du kanske bara har lyckats vapenisera din språkliga oförmåga

Mycket möjligt. Men hänger du med?

Var det annat som du hade på hjärtat?
Citera
2024-04-05, 18:34
  #45
Medlem
Istället för säga "cringe", be henne beskriva hur hon känner/tänker. Tycker hon sig ha bättre smak?
Ett par kan ju ha olika smak, en får ge och ta.
Citera
2024-04-06, 15:59
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Kvinnor bedömer gåvor utifrån priset, inte tanken. De har stenkoll på vad saker de får kostar och bedömer dem utifrån det.

Jo så är det. Tanken spelar ingen roll, förutsatt att du inte glömmer bort något datum där det förväntas presenter. Då blir det en helvetesstorm med gråt, skrik, bråk och hysteri.

Det är bara att hosta upp 10 tusen för guldarmbandet till årsdagen och acceptera att kvinnor kräver ett visst underhåll för att vara nöjda.
Citera
2024-04-07, 02:09
  #47
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
papperskorga skiten

Passande nick på TS isf. (även om denna inte hört av sig på flera dagar i tråden)!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback