Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-16, 20:50
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haltochkorkad
Eldstad.

Jaha…. Så vad ska de med en eldstad i ett krematorium…?

Och om vi gör en enkel koll, så översätter Google translator Furnace till ugn
Och Eldstad till fireplace, typ öppen spis

Gör ett bildsök på furnace och man får bilder på industriella ugnar, brännkammare o dyl.

Så sluta tramsa.
Citera
2024-04-16, 23:59
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jaha…. Så vad ska de med en eldstad i ett krematorium…?

Och om vi gör en enkel koll, så översätter Google translator Furnace till ugn
Och Eldstad till fireplace, typ öppen spis

Gör ett bildsök på furnace och man får bilder på industriella ugnar, brännkammare o dyl.

Så sluta tramsa.

En ugn flera eldstäder.

Skogsvätten har dragit fram bevis på att det går att elda upp 6 miljoner människor på 4 år.

Det trodde jag inte innan.
Citera
2024-04-17, 21:12
  #27
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så varför mörkar du då de 60 gasmördade människorna och riktar in dig på enstaka ord som eventuellt kunnat bli 'feltolkade'?

Jag har inte mörkat någonting. Jag har både tagit upp och problematiserat Topf-ingenjörernas erkännanden (även i relation till Krema I, ett "erkännande" som du inte ens visste existerade), och de 60 lik som ansamlats inför teststarten av ugnarna i Krema II i mars 1943 har jag diskuterat uttömmande med herrn i andra trådar. Jag påpekade dessutom att jag planerar att fylla tråden med fler observationer om Topf-ingenjörernas förhör. Har du riktigt tur får du en fullfjädrad analys som du kanske lär dig något från.

Men i korthet bör det väl påpekas att det inte finns några som helst bevis för att de 60 testliken hade "gasats". I Schultzes förhör så påstår han sig bokstavligen ha stannat i lägret i "5-6 dagar" i väntan på en judetransport som kunde gasas, så att liken kunde testkremeras i det nybyggda krematoriet. Men denna berättelse är bevisligen totalt påhittad. Dels så vet vi, baserat på dokumenten, att Schultze inte stannade i lägret i 5-6 dagar utan enbart i 2 dagar (under uppstarten av Krema II). Och dels så vet vi att mortaliteten i lägret under denna tidsperiod var ca. 180 per dag. Enbart i mars månad så avled 5500 riktiga fångar i lägret. Det fanns därmed ingen som helst brist på lik, och att personlen i krematoriet förberett 60 lik för teststarten av krematoriet är fullt normalt och enligt förväntan.

Vidare, låt oss titta på de transporter som anlände till lägret under denna tidsperiod. Enligt Danuta Czech så anlände två transporter med grekiska judar till Auschwitz den 24:e och 25:e mars 1943, samma dagar som Prüfers och Schultzes besök i lägret för att testa ugnarna. Enligt Czech så gasades 1986 respektive 1206 fångar från dessa transporter. Men Topf-ingenjörerna kände inte till någonting om dessa påstådda "gasningar", och Schultze påstår sig istället ha väntat i 5-6 dagar på en transport med judar som kunde gasas.

Schultzes vittnesmål är fyllt med många andra märkliga felaktigheter, påhitt och anakronismer, som du kanske får höra om senare.
Citera
2024-04-17, 21:23
  #28
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Tror du Smersh frågade ut dem med saft och bulle? De berättade nog vad deras "förhörsledare" ville höra. Vilket tydligt framgår när de apar efter deras vokabulär.

Helt rätt. Det finns ännu fler exempel som jag planerar att ta upp senare. Prüfer kopierade t.ex. felaktigheter från numera notoriska låtsasvittnen. Med andra ord tvingade man Topf-ingenjörerna att läsa igenom tidigare vittnesmål för att kopiera och inkorporera uppgifter i sina egna förhör (ofta med ännu fler felaktigheter staplade på de ursprungliga felaktigheterna).
Citera
2024-04-17, 21:33
  #29
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Helt rätt. Det finns ännu fler exempel som jag planerar att ta upp senare. Prüfer kopierade t.ex. felaktigheter från numera notoriska låtsasvittnen. Med andra ord tvingade man Topf-ingenjörerna att läsa igenom tidigare vittnesmål för att kopiera och inkorporera uppgifter i sina egna förhör (ofta med ännu fler felaktigheter staplade på de ursprungliga felaktigheterna).
Det påminner om Eichmanns vittnesmål i skenrättegången, där han återgav gejsrar med blod. Man lärde upp fångarna vad de skulle säga för att få sagan att rimma.
Citera
2024-04-17, 21:36
  #30
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag har inte mörkat någonting. Jag har både tagit upp och problematiserat Topf-ingenjörernas erkännanden (även i relation till Krema I, ett "erkännande" som du inte ens visste existerade), och de 60 lik som ansamlats inför teststarten av ugnarna i Krema II i mars 1943 har jag diskuterat uttömmande med herrn i andra trådar.

Jo, du nämnde inte de 60 gasmördade liken alls i din egen tråd om Topf-ingenjörerna.
Vilket naturligtvis var helt medvetet, och besvärande för dig när jag belyste detta faktum.
Ett typfall för att mörka.

Att du diskuterat detta i andra trådar spelar naturligtvis ingen som helst roll, för då kunde du struntat i denna tråden också eftersom det mesta du skrivit diskuterats tidigare i andra trådar.
Eller hur?
Bara en undanflykt alltså, så usel som någon.

Två tyska ingenjörer kommer alltså till lägret och inför deras arbete så radas det upp 60 lik.
Lik som de två benämner 'gasmördade'.
Varför då?
Varför använda ett så udda adjektiv om det nu inte var så att människorna var just gasmördade?

De tyskar som var där och som hjälpte till med diverse saker, berättade väl vad som hänt med de döda?
Igen, varför i hela fridens namn skulle två tyska ingenjörer benämna 60 lik som gasmördade om de nu inte fick den informationen från de som arbetade där?

Allt annat du skriver är ju bara svammel.
Det ligger 60 gasmördade kroppar på golvet framför ingenjörerna som du inte tar med i TS.
Bara det är ju oerhört graverande för hela din tråd.

/VV
Citera
2024-04-21, 07:48
  #31
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Men i korthet bör det väl påpekas att det inte finns några som helst bevis för att de 60 testliken hade "gasats".

Var är då bevisen för att de INTE hade gasats?
De saknas i din text.

De två var där på plats och berättar att de såg 60 gasmördade människor på golvet.
Du svammlar då om att det saknas bevis för att liken gasats.
Ska du inte komma med begäran om DNA-undersökning också likt en annan förnekare?
Eller obduktionsprotokoll?

Nej, det är naturligtvis du som ska komma med dina bevis för att liken inte gasmördats.
De som var där och såg dom, och som rimligen fick höra från vakterna mfl var kropparna kom ifrån, torde veta mer än du om saken.
Kanske hade de som släpptes loss på 50-talet berättat om de 'tvingades att ljuga.

Bevisa nu att de tyska ingenjörerna hade fel.
Om du kan...

/VV
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback