Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-02, 18:23
  #13
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Till Skandinavien kom nog människor och björnar ungefär samtidigt...
Både människor och björnar är farliga djur men vi har ändå levt sida vid sida i Skandinavien i 10 000 år.

Björnar försvarar sig bara mot närgångna människor när de har ungar.

Det enda rovdjur som kan visa obehaglig närgångenhet mot människor är vargen. Jag har kniv i naturen efter att en närgången varg på 5 meters avstånd morrat åt mig.
Vargar har under dagtid ibland tagit sig in på skolgårdar, både i västmanland och i Haninge, så barn fått hållas inne.
Regementet norr om Motala har slutat att låta hundförare övernatta i skogen under övningar, för vargarna var för närgångna.
__________________
Senast redigerad av TunderTarFyr 2024-04-02 kl. 18:31.
Citera
2024-04-03, 04:33
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Både människor och björnar är farliga djur men vi har ändå levt sida vid sida i Skandinavien i 10 000 år.

Björnar försvarar sig bara mot närgångna människor när de har ungar.

Det enda rovdjur som kan visa obehaglig närgångenhet mot människor är vargen. Jag har kniv i naturen efter att en närgången varg på 5 meters avstånd morrat åt mig.
Vargar har under dagtid ibland tagit sig in på skolgårdar, både i västmanland och i Haninge, så barn fått hållas inne.
Regementet norr om Motala har slutat att låta hundförare övernatta i skogen under övningar, för vargarna var för närgångna.


Själv har jag hammare med mig, just om jag skulle möta personer som dig
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback