Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-30, 22:20
  #1
Avstängd
Fabianzzos avatar
Flashback bör ju vara en vinstdrivande plattform, samtidigt som det måste vara en plattform som är rolig att äga. Jag undrar om någon någonsin har velat köpa upp Flashback, och isåfall för hur mycket? Hur mycket är Flashback värt? Varför börsnoterar man inte Flashback? En av Flashbacks konkurrenter, Reddit är ju börsnoterade exempelvis. Om Flashback börsnoterades, skulle du då teckna aktier?
2024-03-30, 22:21
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Flashback bör ju vara en vinstdrivande plattform, samtidigt som det måste vara en plattform som är rolig att äga. Jag undrar om någon någonsin har velat köpa upp Flashback, och isåfall för hur mycket? Hur mycket är Flashback värt? Varför börsnoterar man inte Flashback? En av Flashbacks konkurrenter, Reddit är ju börsnoterade exempelvis. Om Flashback börsnoterades, skulle du då teckna aktier?

Jag tror inte det går att börsnotera Flashback av legala skäl.
2024-03-30, 22:38
  #3
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Flashback bör ju vara en vinstdrivande plattform, samtidigt som det måste vara en plattform som är rolig att äga. Jag undrar om någon någonsin har velat köpa upp Flashback, och isåfall för hur mycket? Hur mycket är Flashback värt? Varför börsnoterar man inte Flashback? En av Flashbacks konkurrenter, Reddit är ju börsnoterade exempelvis. Om Flashback börsnoterades, skulle du då teckna aktier?

Quora Är ju så mycket bättre än detta foton eller !?

Quora - Som Flashback fast vettigare, och för oss mer bildade?

(FB) Quora - Som Flashback fast vettigare, och för oss mer bildade?
2024-03-30, 22:45
  #4
Medlem
Skulle aktieägarna på börsen dela på 1 MSEK i vinst?
2024-03-30, 23:44
  #5
Medlem
Economicuss avatar
för att listats på börsen så krävs de vissa krav.

en av de kraven är att man ska ha en aktiekapital på 500k.
Sen så måste den ha en viss omsättning på aktien etc

annars så d listas den från börsen.

så nope.

Kanske om man gör en reverse ipo och köper en redan listad bolag och därigenom blir "listad".

Men för det krävs pengar och en hel del paper work.

Jag är fortfarande förvånad att flashback finns. Jag trodde vbulletin boards fanns inte mer.
2024-03-31, 09:06
  #6
Medlem
OtherBarrys avatar
Creades SPAC:en har ju ca 2.5 miljarder i kassa. Lär ju räcka för att köpa upp flashback och sedan lämna en utdelning på typ 2.45 miljarder.
2024-04-02, 17:14
  #7
Moderator
Diablo1118s avatar
Då FB inte är ett värdepapper låser vi tråden men när det sker kan vi öppna den igen för då hör den hemma i denna avdelning. / Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback