Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-28, 23:03
  #13
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
E.T till Atari.
Den var väntad men bra! Skämtet alltså, inte spelet! Spelet var t.o.m så pass kasst att dom sista kopiorna grävdes ned i den amerikanska öknen någonstans!
Citera
2024-03-31, 10:47
  #14
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Det jag syftar på är spel baserade på filmer och vilka som är det bästa ge om tiderna ur ett retro perspektiv.

Tror hela världen är överens om Goldeneye 64 men vilka fler anser ni?

Retro för mig är alla som är 20 år och äldre.

Batman till NES är ju också en kandidat men sedan vet jag inga fler än möjligtvis Star Wars till Super Nintendo.

Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Utmärkt ämne för en långhelg så folk kan få damna av konsoler m m och känns efter om saker var bättre förr.

Då mitt mesta spelande är från PS3 och framåt är det inte retro än men minns hur jag storögt som liten knatte fick testköra lite batmobil på Amiga 500 långt tidigare.

Spelet licencierat från Tim Burtons film 1989 fanns på flera plattformar men misstänker flytet bör vara bäst på en så dyr dator som en Amiga var på sin tid ?

Meny och plattformar de fram till 7:12 där det blir åka av:

Förstod aldrig storheten med Batman till NES, för mig är det bara ett av alla mediokra NES spel som pumpades ut under dess storhetstid och inte alls speciellt likt filmen. Amiga-versionen däremot, där har vi en mycket bättre representation av hur Batman-filmen ska se ut som spel.

Men bästa spel baserat på film för mig är förmodligen något av Lucas Arts publiceringar, om man räknar Knights of the old Republic som film baserat så är det givet detta spel, släppt 2003.
Citera
2024-03-31, 12:28
  #15
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Sex Games till C64

Friday the 13th till C64 var också coolt, liten öppen värld där man gick runt och fick klura ut vem som är Jason. Jag tyckte det var väldigt kusligt som runt 10-11 åring, gillade också att det var icke-linjärt / open world (även om patetiskt liten värld...).
__________________
Senast redigerad av NegroidMongoloid 2024-03-31 kl. 12:30.
Citera
2024-03-31, 12:40
  #16
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Sex Games till C64

Friday the 13th till C64 var också coolt, liten öppen värld där man gick runt och fick klura ut vem som är Jason. Jag tyckte det var väldigt kusligt som runt 10-11 åring, gillade också att det var icke-linjärt / open world (även om patetiskt liten värld...).
Ja Sex games var kul 😄

Hade helt glömt bort Friday the 13th. Den va riktigt läskig ja 😊
Citera
2024-03-31, 13:40
  #17
Medlem
Aladdin till SEGA. Annars typ The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay Die Hard till NES var en banger också på tiden det begav sig.
Citera
2024-03-31, 15:15
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Förstod aldrig storheten med Batman till NES, för mig är det bara ett av alla mediokra NES spel som pumpades ut under dess storhetstid och inte alls speciellt likt filmen. Amiga-versionen däremot, där har vi en mycket bättre representation av hur Batman-filmen ska se ut som spel.

Men bästa spel baserat på film för mig är förmodligen något av Lucas Arts publiceringar, om man räknar Knights of the old Republic som film baserat så är det givet detta spel, släppt 2003.

Musiken
Citera
2024-03-31, 19:27
  #19
Medlem
Gosifs avatar
Willow till NES!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback