Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-26, 13:56
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det löste sig, men han lär vakna med bakis.

Tack för hjälp!

Tjejen/grannen hans gick över o tömde medicinskåpet och han hade tydligen varit för full för att gå vidare.

Jävlar vad jobbigt det var ett tag innan vi visste hur det hade gått.
75*10mg tydligen.

Han brukar kunna trycka i sig en ”hink eller två” med vin i taget. Denna gång så tröttnade han på livet och tyckte att det var en smart idé att kombinera det med piller…

Tur att han skrev om det till tjejen.

Skönt! Bara alkoholtoleransen skvallrar om allvarlig depression. Har det kommit hit är det uppenbart för alla, missbrukaren inklusive, att det inte handlar om missbruk utan om suicid. Den typen av konsumtion är ett rop på hjälp. Förr eller senare dör man av det.

En sådan person skall inte ha tillgång till tabletter och skall gå på Antabus samt få samtalsstöd.

Beroende på tolerans och lite andra faktorer ligger dödlig Oxascand på 50-150mg. 50mg/dag är vad personer med tolerans får i Sverige. Det tillverkas 80mg tabletter och det finns sådana som har dött av en sådan tablett.

750mg... tuggar du dem är du död ganska omgående. Annars har du 30 min eller så på dig att komma till sjukhuset. Men i sällskap av 3l vin? Nope.

Lite som med tabletterna, 3lit vin är väl samma farlighet som 75mg oxascand ungefär, det är få som dör av det men det har skett. Kombon är dödlig. 3lvin drucket ganska snabbt borde få upp din promille till runt 3-4. Och det är dödligt. Men en del kan ha det och fortfarande ha ett relativt normalt samtal.

Väldigt, väldigt få skulle överleva 750mg och 3lit vin som tas i kombination utan att uppsöka sjukhus. Dessutom är upptagningen av oxascand så snabb (i alla fall om de tuggas) så det kan vara svårt att hinna göra något. Naloxen kanske kan vara värt att ha i närheten av en sådan person, receptfritt nu.
Citera
2024-03-26, 20:40
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Skönt! Bara alkoholtoleransen skvallrar om allvarlig depression. Har det kommit hit är det uppenbart för alla, missbrukaren inklusive, att det inte handlar om missbruk utan om suicid. Den typen av konsumtion är ett rop på hjälp. Förr eller senare dör man av det.

En sådan person skall inte ha tillgång till tabletter och skall gå på Antabus samt få samtalsstöd.

Beroende på tolerans och lite andra faktorer ligger dödlig Oxascand på 50-150mg. 50mg/dag är vad personer med tolerans får i Sverige. Det tillverkas 80mg tabletter och det finns sådana som har dött av en sådan tablett.

750mg... tuggar du dem är du död ganska omgående. Annars har du 30 min eller så på dig att komma till sjukhuset. Men i sällskap av 3l vin? Nope.

Lite som med tabletterna, 3lit vin är väl samma farlighet som 75mg oxascand ungefär, det är få som dör av det men det har skett. Kombon är dödlig. 3lvin drucket ganska snabbt borde få upp din promille till runt 3-4. Och det är dödligt. Men en del kan ha det och fortfarande ha ett relativt normalt samtal.

Väldigt, väldigt få skulle överleva 750mg och 3lit vin som tas i kombination utan att uppsöka sjukhus. Dessutom är upptagningen av oxascand så snabb (i alla fall om de tuggas) så det kan vara svårt att hinna göra något. Naloxen kanske kan vara värt att ha i närheten av en sådan person, receptfritt nu.
Fast jag måste rätta dig. Oxazepam är inte något morfinpreparat. Grundämnet i Sobril, alltså benso är Oxazepam. Så det har inget med oxynorm eller någon annan morfinpreparat. Så visst går det att överleva på 750mg Oxazepam, men han måste vara väldigt trött och seg idag.
Citera
2024-03-27, 22:11
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Skönt! Bara alkoholtoleransen skvallrar om allvarlig depression. Har det kommit hit är det uppenbart för alla, missbrukaren inklusive, att det inte handlar om missbruk utan om suicid. Den typen av konsumtion är ett rop på hjälp. Förr eller senare dör man av det.

En sådan person skall inte ha tillgång till tabletter och skall gå på Antabus samt få samtalsstöd.

Beroende på tolerans och lite andra faktorer ligger dödlig Oxascand på 50-150mg. 50mg/dag är vad personer med tolerans får i Sverige. Det tillverkas 80mg tabletter och det finns sådana som har dött av en sådan tablett.

750mg... tuggar du dem är du död ganska omgående. Annars har du 30 min eller så på dig att komma till sjukhuset. Men i sällskap av 3l vin? Nope.

Lite som med tabletterna, 3lit vin är väl samma farlighet som 75mg oxascand ungefär, det är få som dör av det men det har skett. Kombon är dödlig. 3lvin drucket ganska snabbt borde få upp din promille till runt 3-4. Och det är dödligt. Men en del kan ha det och fortfarande ha ett relativt normalt samtal.

Väldigt, väldigt få skulle överleva 750mg och 3lit vin som tas i kombination utan att uppsöka sjukhus. Dessutom är upptagningen av oxascand så snabb (i alla fall om de tuggas) så det kan vara svårt att hinna göra något. Naloxen kanske kan vara värt att ha i närheten av en sådan person, receptfritt nu.
Tror du blandar ihop två substanser här.
Oxasand och Oxycontin är helt skilda saker.
Citera
2024-03-29, 05:14
  #16
Medlem
Onan-erarens avatar
Han kommer nog tyvärr att göra det igen, det gick ju bra den här gången men det berodde på att han hade nån i närheten som kunde ingripa. Tänk om hon inte hade varit hemma, då hade nog chansen att återse dagens ljus varit lika med noll för honom.
Citera
2024-03-29, 08:24
  #17
Medlem
ruttenfimps avatar
det är en benzo inget han dör av. En väldigt svag sådan..

Risken för dumheter och annat tokigt är ju en annan femma men helt ärligt så hade jag en ask sådana som jag petade i mig 30st på fyllan och kände fan inte ett skit utöver muskel slappna av lite. (hade ingen tolerans) Åt 3st 2mg iktorovil sen och då kom blackouten. Dock var det 25mg, så samma dos som TS iofs.

Det farliga här var väl mest intaget av alkohol men får man i sig 3L vin så har man nog en del tolerans.

Den där tredjediket säger akuten till allt och fler. SUICIDE DOS, jo visst kanske det är de men inte fan kommer TS dö av dosen för det.

Ser hur folk skriver i dessa drogakuten har ingen koll alls, allt är 112 och akuten även fast det är långt ifrån döden. Visst better safe than sorry men grejen med Sverige är att man får väldigt med problem av händelser som dessa om det kommer till myndigheter.
__________________
Senast redigerad av ruttenfimp 2024-03-29 kl. 08:52.
Citera
2024-04-02, 12:32
  #18
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm

Väldigt, väldigt få skulle överleva 750mg och 3lit vin som tas i kombination utan att uppsöka sjukhus. Dessutom är upptagningen av oxascand så snabb (i alla fall om de tuggas) så det kan vara svårt att hinna göra något. Naloxen kanske kan vara värt att ha i närheten av en sådan person, receptfritt nu.
Tack för alla svar. Jag har fört infon vidare.

Tjejen ska skaffa Naloxen att ha både hos sig o honom. Sedan verkar familj o vänner ha vaknat, o det kommer nog gå att samla in pengar för vistelse på ett privat behandlingshem.
Citera
2024-04-02, 20:38
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Tror du blandar ihop två substanser här.
Oxasand och Oxycontin är helt skilda saker.

AH, det har du minsann helt rätt i! My bad!

Då var det ju i alla fall inte helt akut dödligt!
Citera
2024-04-02, 21:44
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
AH, det har du minsann helt rätt i! My bad!

Då var det ju i alla fall inte helt akut dödligt!
Ja, stor är stor skillnad på den svagaste benson och en av de starkaste opiaterna.
Citera
2024-04-04, 23:43
  #21
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Tack för alla svar. Jag har fört infon vidare.

Tjejen ska skaffa Naloxen att ha både hos sig o honom. Sedan verkar familj o vänner ha vaknat, o det kommer nog gå att samla in pengar för vistelse på ett privat behandlingshem.

Behandlingshem det funkar bara om missbrukaren i sig vill det innerst inne, vill personen i fråga inte det så är det lönlöst det kommer inte att hjälpa honom utan bara gå tvärtemot vad han vill å då blir det ingen ändring. Tyvärr är jag väldigt ledsen att behöva säga detta.
Citera
2024-04-08, 13:25
  #22
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Behandlingshem det funkar bara om missbrukaren i sig vill det innerst inne, vill personen i fråga inte det så är det lönlöst det kommer inte att hjälpa honom utan bara gå tvärtemot vad han vill å då blir det ingen ändring. Tyvärr är jag väldigt ledsen att behöva säga detta.
Bra att du förtydligade detta. För det vidare.

De har bokat tid med någon psykiatriker som ska vara bra, och jag tänker att den personen kommer att vara ett bra stöd vad gäller hur de ska göra framöver.

Mormodern har bestämt sig för att stå för alla kostnader. Hennes förste man körde tydligen ihjäl sig på fyllan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback